پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله22:53 - 1396/10/25
رئیس دادگستری شهرستان پاوه:

آموزش حقوق شهروندی باید از پیش دبستانی ها آغاز شود

رئیس دادگستری شهرستان پاوه گفت: آموزش قوانین و حقوق شهروندی باید از پیش دبستانی و مهدودک‌ها آغاز شود.

به گزارشهزار ماسوله،پصادق تاری‌وردی در نشست شب‌های تربیتی که باحضور اولیاء دانش آموزان دبیرستان متوسطه اول حضرت خدیجه در سالن امتحانات آموزش و پرورش برگزار شد، به بررسی چالش‌ها و آسیب‌های فضای مجازی پرداخت و گفت: امروزه بواسطه ورود فضای مجازی و شبکه های اجتماعی امنیت روانی و حریم امن خانواده‌ها از دست رفته و اولیاء باید بیشتر از گذشته نسبت به این موارد حساسیت به خرج دهند.

 

وی افزود: برخی از دانش آموزان بواسطه شبکه های اجتماعی بجای اینکه در رقابت های علمی، فرهنگی و ورزشی شرکت کنند به فضاهای دیگری ورود می کنند که منجر به ایجاد مشکلاتی برای آنها و خانواده‌هایشان می شود.

 

تاری وردی باتاکید براینکه اگر والدین در خانواده‌ها و فرهنگیان در مدارس وظایف خود را به درستی انجام دهند دادگستری ها خالی از پرونده می شوند، اظهار کرد: آموزش قوانین و حقوق شهروندی را باید از مهدکودک ها و پیش دبستانی ها آغاز کرد تا قبل از آنکه شخصیت دانش آموزان شکل گیرد آنها مقید به رعایت قوانین و حقوق خود و یکدگر باشند.

 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاوه نیز در این نشست با بیان اینکه نشست شب‌های تربیتی از دی ماه سال گذشته در مدارس پاوه کلید خورد، افزود: سال گذشته ۲۲ مدرسه با بیش از ۲۹۰۰ نفر از اولیاء دانش آموزان در این کلاس ها پوشش داده شد.

 

مختار برزگرفرد هدف از تشکیل این نشست‌ها را حضور همزمان پدران و مادران در کلاس شب‌های تربیتی و دوری چندساعته از شبکه های اجتماعی و اختصاص این زمان به مقوله تربیت و آموزش فرزندان و بررسی چالش‌ها و آسیب‌های پیش‌رو عنوان کرد.

 

وی با تاکید براینکه تا پایان سال تحصیلی تمامی مدارس در راستای نشست شب‌های تربیتی پوشش داده می‌شود، ابراز امیدواری کرد در پایان شاهد نتایج مثبت و تاثیرگذار این نشست ها در ارتقاء شاخص‌های آموزشی و پرورشی دانش آموزان و روابط موثر بین دانش آموزان و اولیاء باشیم.