پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله00:03 - 1396/10/15

موفقیت 8 بورسیه بنیاد قلم چی از یک خانواده اهل پاوه

اعضاء خانواده محمدی سال 86 تحت پوشش بورسیه بنیاد قلم‌چی قرار گرفتند و با قبولی در رشته‌های مختلف دانشگاهی اکنون در حال تحصیل یا خدمت به هموطنان خود هستند.

به گزارشهزار ماسوله، ندا صافی پور مسئول نمایندگی بنیاد قلم چی در پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی در خصوص آشنایی این خانواده موفق با بنیاد علمی آموزشی قلم چی(وقف عام) گفت: خانواده محمدی ساکن شهر پاوه هستند و سال 86 با پیوستن جواد محمدی برادر بزرگتر خانواده به بنیاد قلم چی، بقیه برادران نیز در سال های بعد تحت پوشش بورسیه قرار گرفتند.

 

وی افزود: جواد محمدی از طریق یکی از دوستانش با بنیاد آشنا شد و از سال 86 تا 88 بورسیه بنیاد قلم چی بود؛ او در سال 88 با کسب رتبه 391 در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه پذیرفته شد؛ جواد در مدت زمان دانشجویی اکثر جمعه ها که فراغت بیشتری داشت با بنیاد در برگزاری جلسات مشاوره‌ای به دانش آموزان همکاری داشت؛ هم‌اکنون جواد در پاوه مشغول طبابت است.

 

صافی پور با بیان اینکه بورسیه شدن جواد نقطه عطفی در خانواده محمدی شد، گفت: یک سال پس از بورسیه شدن وی، برادرش فرشاد نیز بورسیه بنیاد قلم چی شد؛ فرشاد از سال 87 تا 90 تحت پوشش بورسیه بود و در سال 90 با کسب رتبه 3800 در رشته پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه قبول شد؛ یکی دیگر از برادران با نام محمد نیز از سال 88 تا 92 تحت پوشش بورسیه بود که با کسب رتبه 6800 در رشته تربیت معلم دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه به تحصیل ادامه داد و در حال حاضر به عنوان آموزگار مقطع ابتدایی در پاوه اشتغال دارد.

 

وی با اشاره به برادر کوچکتر این خانواده که از هوش و استعداد سرشاری نیز برخوردار است بیان کرد: مسعود به دلیل اینکه دانش آموز بسیار مستعدی بود، از سال 90 و اول دبیرستان با معرفی برادر بزرگترش جواد، بورسیه شد و در سال 94 با کسب رتبه 17 در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران پذیرفته شد و اکنون در این دانشگاه مشغول به تحصیل است؛ مسعود هر وقت که به پاوه می آید با بنیاد قلم چی در ارتباط است و همکاری می کند.

 

صافی پور همچنین به عروس موفق خانواده محمدی اشاره کرد و گفت: پروین شریفی که همسر جواد محمدی است، از سال 85 تا 88 بورسیه بنیاد بود و در کنکور سراسری 88 با رتبه 331 در رشته دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی همدان پذیرفته شد؛ در حال حاضر او در شهر پاوه و در مطب دندانپزشکی خودش درحال خدمت‌رسانی به مردم است.

 

وی تصریح کرد: دلینا رحمانی عروس دوم خانواده و همسر فرشاد محمدی نیز از سال 87 تا 90 بورسیه بنیاد بود و در سال 90 همزمان با همسرش، در رشته پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه تحصیل داد؛ هم‌اکنون این زوج پرستار، در سنندج مرکز کردستان زندگی و کار می‌کنند.

 

همچنین عروس سوم خانواده، میدیا حاجی همسر محمد نیز که دو سال آخر دبیرستان در آزمون‌های بنیاد شرکت می‌کرد ،سال 92 تحت پوشش بورسیه بنیاد قلم‌چی بود و درنهایت، سال 94 با کسب رتبه 1800 در رشته‌ تربیت معلم دانشگاه فرهنگیان ارومیه پذیرفته شد و همچنان درحال تحصیل است.

 

صافی پور افزود: برادران محمدی پسردایی به نام فرید خاطری دارند که او هم از حمایت های بنیاد قلم چی بی نصیب نماند و از سال 91 تا 93 بورسیه بنیاد قلم چی بود و در سال 94 با کسب رتبه 540 در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان پذیرفته شد.

 

وی در ادامه گفت: پدر و مادر خانواده محمدی دارای تحصیلات ابتدایی هستند و پدر این خانواده کارگر ساده ای است که همیشه به دلیل شرایط کاری دور از خانواده و در پی کسب درآمد و امرار معاش خانواده بوده است؛ برادران محمدی همواره خود را مدیون زحمات پدر می دانند.

 

صافی پور اعضاء خانواده محمدی را بسیار اخلاق مدار، متعهد، قانع، کوشا، مثبت و از همه مهم تر دارای روحیه کمک به هم نوعان معرفی کرد و گفت: یکی از افتخارات خانواده محمدی به گفته خودشان، این است که تحت پوشش بورسیه بنیاد علمی آموزشی قلم چی(وقف عام) بوده اند و پیوستگی و همراهی با برنامه های آموزشی بنیاد قلم چی و همچنین زحمات پدر و مادر و سعی و تلاش خودشان را رمز موفقیت در کسب مدارج علمی می دانند.

 

موفقیت 8 بورسیه بنیاد قلم چی از یک خانواده اهل پاوه

پروین شریفی عروس خانواده و همسر جواد محمدی

 

موفقیت 8 بورسیه بنیاد قلم چی از یک خانواده اهل پاوه

جواد محمدی

 

موفقیت 8 بورسیه بنیاد قلم چی از یک خانواده اهل پاوه

 

موفقیت 8 بورسیه بنیاد قلم چی از یک خانواده اهل پاوه

 

موفقیت 8 بورسیه بنیاد قلم چی از یک خانواده اهل پاوه

ایستاده به ترتیب از راست به چپ: جواد محمدی، فرشاد محمدی، محمد محمدی، مسعود محمدی و فرید خاطری 

نشسته از راست به چپ: ایران خاطری (مادر برادران محمدی)، فهمیده محمدی (مادر فرید خاطری) و ندا صافی پور