پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله14:34 - 1396/10/14

مراحل نهایی الحاق چهار روستا به شهر پاوه بررسی شد

مراحل نهائی الحاق روستاهای دوریسان، چورژی، نسمه و سرکران به شهر پاوه با حضور مدیرکل دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور روز پنجشنبه در روستای دوریسان این شهرستان بررسی شد.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل از ایرنا، مدیرکل دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور در این جلسه با اشاره به سوابق درخشان مردم پاوه در زمینه های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی گفت: پاوه شریان حیات ایران است و باید به این شریان حیاتی توجه بیشتری شود.
سعید جلالی افزود: مهمترین اولویت شهرستان پاوه را به منظور توسعه و ارتقای وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم این دیار توسعه راههای ارتباطی می دانم و در اولین گام برگشت به مرکز این مورد را بصورت ویژه و اورژانسی خدمت وزیر کشور عنوان خواهم کرد.
وی اظهار کرد: در این سفر موضوع الحاق چند روستای توابع شهر پاوه به شهر پاوه و ارتقای چند روستا به دهستان و دهستان به شهر را در جوانرود و ثلاث باباجانی مورد بررسی قرار می دهیم.
جلالی تصریح کرد: امروز با حضور در میان مردم روستاهای چورژی، دوریسان، سرکران و نسمه از نزدیک با مشکلات و نقطه نظرات آنها آشنا شدم و با توجه به نظر و دیدگاه مثبت فرماندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به انجام الحاق، انشاالله این موضوع اجرا وعملی خواهد شد.
نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی نیز الحاق روستاهای دوریسان، چورژی، سرکران و نسمه به شهر پاوه را به لحاظ ارائه خدمات بهتر و بیشتر مثبت ارزیابی کرد و گفت: تمام تلاش خود را برای اجرایی شدن این موضوع انجام خواهم داد.
شهاب نادری در ادامه بررسی ارتقای شروینه به شهر، ارتقای روستای چمه زرشک به دهستان و ارتقای زلان، شیخ صله و میرآباد را از دیگر برنامه های این سفر عنوان کرد.
وی اظهار کرد: امیدوارم با ارتقای این روستاها، دهستانها و شهرها شاهد ارائه خدمات رسانی بهتر و بیشتر به مردم اورامانات که برای پیروزی، تثبیت و حفظ انقلاب، نظام و ارزشهای آن از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکرده اند باشیم.
فرماندار پاوه نیز گفت: بحثی که امروز تحت عنوان الحاق روستاهای درویسان، سرکران، چورژی و نسمه به شهر پاوه عنوان و مطرح شد از 2 سال پیش تاکنون مطرح و مراحل اولیه و مقدماتی را در 2 کمیسیون گذرانده ایم.
پرویز ایده پور افزود: امروز هم آقای جلالی در جمع مردم این روستاها در روستای دوریسان به عنوان بزرگترین روستای شهرستان با حدود پنج هزار نفر جمعیت حاضر سدند و از نزدیک با مسائل و مشکلات و نقطه نظرات مردم و مسئولان آشنا شدند.
روستاهای دوریسان، نسمه، چورژی و سرکران با حدود 10 هزار نفر جمعیت در ورودی شهر پاوه قرار دارند.
شهرستان پاوه با بیش از 61 هزار نفر جمعیت دارای پنج شهر، سه بخش، 6 دهستان و 73 روستا در شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.