پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله22:20 - 1396/09/06

همایش زلزله زدگان گسل زاگرس با حضور بیش از 30 هنرمند برجسته کشوری در پاوه برگزار می شود

همایش زلزله زدگان گسل زاگرس با حضور بیش از 30 هنرمند برجسته کشوری در پایان هفته در پاوه برگزار می شود.

به گزارشهزار ماسوله، در نشستی در همین رابطه که در محل جلسات شورای شهر پاوه برگزار شد رئیس شورای اسلامی شهر ، ضمن خیر مقدم به مهمانان در سخنانی اظهار داشت: در نشستی که با دوستان برگزار و هماهنگی های لازم به عمل آمد، برخی از دوستان و فعالین و سمن هایی را که می توانستند در برگزاری این برنامه یاری رسان ما باشند، انتخاب کردیم.

 

دلشاد جراح زاده افزود: در جهت برگزاری هر چه مطلوب تر این برنامه، ما برنامه ریزی های لازم را با ادارات مربوطه انجام داده ایم.

 

وی گفت: امیدواریم برنامه ریزی های صورت گرفته برای برگزاری این برنامه فرهنگی، در جهت رسیدن به هدف ، که کمک به زلزله زدگان است باشد، و همچنین ترس و نگرانی هایی را که تاثیر منفی بر مردم گذاشته است، در بین مردم برداشته شود.

 

در ادامه سخنگوی شورای شهر پاوه نیز در سخنانی اظهار کرد: برگزاری این نشست برای برگزاری برنامه ای خاص به منظور حمایت از زلزله زدگان استان کرمانشاه در پاوه است.

 

حیدر اسلامی نیا افزود: کلیت برنامه بر این موضوع است که پس از وقوع زلزله ، آسیب های جانی و مالی بر این مناطق وارد شده است که این برنامه کمکی به این زلزله زدگان باشد.

 

وی با بیان اینکه اکنون بحث روحی و روانی این حادثه مد نظر است گفت: مردم این شهرستان پس از وقوع زلزله جزء اولین مردمان و شهرهای ایران بودند که به یاری و امداد رسانی مردم آسیب دیده چه از لحاظ مالی و چه از لحاظ نیروی انسانی شتافتند.

 

وی گفت: با لطفی که باشگاه هنرمندان ایران داشته است که برنامه های اولیه برگزاری این برنامه هم با هماهنگی این باشگاه انجام شده است که در سه قسمت جشن برای کودکان ، فوتبال بین پیشکسوت ایران و برنامه گلریزان برگزار خواهد شد.

 

وی ادامه داد: امروز نیز هماهنگی های بیشتری را برای هر چه بهتر برگزار کردن این برنامه با حضور نمایندگانی از سمن های پاوه انجام خواهیم داد.

 

اسلامی نیا با بیان اینکه هدف این است که مبلغ درآمد برگزاری این برنامه به زلزله زدگان اهدا داده شود گفت: این اقدام به عنوان یک نماد ، یک کار فرهنگی است ، که ما بتوانیم، کمکی برای زلزله زدگان جمع آوری کنیم.

 

در ادامه سید محمود سید نژاد از اعضای هیئت مدیره باشگاه فرهنگیان ایران نیز در سخنانی اظهار داشت: باشگاه هنرمندان ایران اولین فعالیت خیرخواهانه خود را در زلزله رودبار با بازی هنرمندان ایران و منتخب پرسپولیس استقلال آغاز کرد و همین هم باعث استارت هرکونه کمک های خود در کل کشور شد.

 

وی افزود: باشگاه هنرمندان ایران اکنون در کل دنیا شناخته شده است که در چهار دوره بازی های جام جهانی را نیز برگزار کرده است.

 

وی گفت: بزرگترین انجمن خیریه در کل دنیا یونیسف است که اسم خود را در زمینه های مختلف تبلیغی به فروش می رساند، دو باشگاه در کل دنیا هم توانسته اند که این نام را به کار ببرند که باشگاه هنرمندان ایران و باشگاه بارسلونا اسپانیا هستند.

 

وی ادامه داد: کاری که باشگاه هنرمندان انجام می دهد واقعا کار خیریه است و هر مبلغ و درآمدی که انجام می دهد در همان شهرستان صرف خواهد کرد.

 

سید نژاد تصریح کرد: در پایان هفته، شهرستان پاوه میزبان 35 نفر هنرمند برجسته کل کشور به همراه چهار شبکه برجسته کشوری است و هر درآمدزایی که در این شهرستان باشد در اختیار نمایندگان شهرستان قرار خواهد گرفت.

 

وی افزود: باشگاه هنرمنان کشور در جریان حادثه زمین لرزه در استان کرمانشاه به میزان 8 تریلی کالا و مبالغ نقدی به مردم آسیب دیده کمک کرد .

 

وی ادامه داد: هزینه های ایاب و ذهاب سفر این هنرمندان به شهرستان پاوه را از درامد آن کم خواهیم کرد و مابقی ان را در اختیار شما خواهیم گذاشت.

 

وی با بیان اینکه برنامه هنری با بیان خاطراتی از هنرمندان با مشارکت خانواده ها خواهد بود گفت: هدف این برنامه ایجاد حس شادی برای مردم زلزله زذه است.

 

سید نژاد با بیان اینکه برخی از هنرمندان هم همزمان با برگزاری برنامه حضورا در سطح خیابان های شهر بازدید خواهند کرد گفت: در طول چند روز که این هنرمندان در شهرستان حضور دارند، از ظرفیت های آنها با بیان مشکلات شهرستان، استفاده کنید.

 

در ادامه هریک از حاضرین به ارائه نقطه نظرات خود در برگزاری هرچه بهتر برنامه پرداختند.