پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله15:34 - 1396/08/25

ارسال کمکهای مردم شهرستان پاوه به مناطق زلزله زده

کمکهای غذایی، پوشاک و دارویی مردم شهرستان پاوه به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه ارسال شد.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل ازذ ایرنا، در این روزها که هم استانی های ما دچار آسیب و مصیبت شده اند مردم نوعدوست شهرستان پاوه اعم از زن و مرد و کوچک و بزرگ، هرکس به هر طریقی با آلام و رنج و مصیبت زلزله زدگان هم دردی و همراهی می کنند.
مردان و جوانان برومند بدون وقفه و بصورت شبانه روزی در سطح شهر و روستا مشغول جمع آوری کمکهای نقدی و جنسی مردم سخاوت مند شهرستان هستند و دختران و شیرزنان این دیار بصورت جمعی با پخت نان و کلوچه های محلی مردان و جوانان را همراهی می کنند.
بسیاری از زنان و دختران علاوه بر حضور در پخت نان و کلوچه با حضور در محلهای جمع آوری کمکهای مردمی فعالیت می کنند.
امروز مردم شهرستان پاوه در خانه ماندن را برای خود جایز نمی دانند برای هیچ کس اعم از زن و مرد و دختر و پسر و کودک و پیرمرد در یک کلام تمام مردم در جوش و خروش هستند.
حضور سمن ها و مؤسسه های خیریه شهرستان با هر فکر و نگرش و وظیفه ای در این پروسه در کنار هم و با یک هدف که کمک به همنوعان است، فعالیت می کنند.
سیل کمکهای نقدی و جنسی مردم این شهرستان بدون کمترین وقفه ادامه دارد، جوانان و فعالان اجتماعی و فرهنگی در کنار امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال احمر مشغول بسته بندی و ساماندهی این کمکها برای ارسال به مناطق زلزله زده هستند.
رئیس جمعیت هلال احمر پاوه، با بی نظیر دانستن کمکهای مردم این شهرستان گفت: براستی مردم پاوه نشان دادند که نوعدوستی و سخاوت آنان فقط بر روی کاغذ نیست بلکه واقعی و حقیقی است.
امید زیبایی، با بیان اینکه امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال احمر به دلیل حجم بسیار بالای کمکها به تنهایی قادر به بسته بندی و ساماندهی نیستند، افزود: جمع زیادی از جوانان و اعضای انجمن های مردم نهاد شهرستان به یاری ما شتافته اند.
وی افزود: تاکنون با استفاده از ده ها خودرو اعم از وانت و کامیون کمک های مردم شهرستان پاوه را به مناطق زلزله زده ارسال کرده ایم.
زیبایی افزود: این کمکها شامل چادر، پتو، پوشاک، اقلام مختلف دارویی، شیر خشک و پوشاک بچه، آب معدنی، انواع کنسرو، زیرانداز، بیسکویت، نان و کلوچه محلی، خرما و اقلام دیگر بوده است.
شهرستان پاوه با بیش از 61 هزار نفر جمعیت در شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.
به گزارش ایرنا، طبق آخرین خبرهای منتشر شده، تعداد کشته های زلزله در کرمانشاه تاکنون به 432 نفر و آمار زخمی ها نیز به 9397 نفر رسیده است.
زمین لرزه شدیدی ساعت 21:48 شامگاه یکشنبه 21 آبان 96 با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) در ژرفای 33.9 کیلومتری زمین استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند.