پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله22:26 - 1396/08/13
فرماندار پاوه:

احداث کمربندی از سه راهی شمشیر تا پاوه ضرورت دارد/پاوه، منطقه ای رها شده در ترافیک شهری

فرماندار پاوه با بیان اینکه این شهر در ترافیک شهری مانده است، گفت: به تنهایی قادر به حل این مشکل نیستیم و برای رفع آن پیشنهاد داریم تا یک کمربندی از سه راهی شمشیر تا شهر پاوه احداث شود.

به گزارشهزار ماسوله، پرویز ایده پور عصر امروز در جلسه شورای برنامه ریزی که با حضور استاندار کرمانشاه در سالن جلسات سد داريان برگزار شد، اظهار داشت: در شهرستان پاوه هزینه های اجرای طرح های شهری به خاطر پاره ای از مشکلات دو یا چند برابر است.

 

ایده پور به پاره ای از مشکلات اشاره کرد و افزود: مقوله اسناد منابع طبیعی در بحث اشتغالزایی مشکل ساز است، از سوی دیگر بخش بزرگی از منطقه ای که سد داریان در آن وجود دارد به زیر آب رفته و این مکان در گذشته، ارغوانستان نام داشته است.

 

فرماندار پاوه تاکید کرد: باید در روستای هجیج  قابلیت گردشگری فراهم شود و مناطق گردشگری ایجاد شود، اکنون هیچگونه نقشه ای در دست اجرا نیست و از منابع طبیعی تقاضای رسیدگی داریم.

 

ایده پور گفت: در بحث گاز، هنوز مدارکی برای گاز رسانی به نودشه وجود ندارد و خواهان تسریع در مجوز خط انتقال گاز به این منطقه هستیم.

 

به گفته ایده پور، شهر پاوه در ترافیک شهری مانده است و ما قادر به حل آن نیستیم و برای رفع این مشکل پیشنهاد داریم یک کمربندی از سه راهی شمشیر تا شهر پاوه احداث شود.

 

فرماندار پاوه در ادامه سخنانش افزود: 23 نقطه مطرح شده تا مشکلات جاده ای پاوه به نوسود و نوسود به نودشه و بالعکس برطرف شود که با 15 طرح موافقت شده، اما تقاضا در پاوه بیش از این است.

 

از دیگر مشکلاتی که ایده پور به آن اشاره کرد، جمع آوری ورودی فاضلاب  شهر بود که جوابگوی دفع فاضلاب 9هزار نفری ساکنان نیست.

 

وی گفت: شهر پاوه فاضلاب صنعتی دارد نیاز است ورودی شهر و دیگر مراکز به این فاضلاب هدایت شود، که برای این منظور نیازمند بودجه هستیم.

 

ایده پور سد داریان را مانعی برای پرورش ماهی در قفس ندانست و افزود: 31 روستای منطقه ما بعد از جنگ تحمیلی بازسازی شده و باید بیش از گذشته به روستاییان این شهرستان توجه شود.