پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله21:05 - 1396/08/13

ماموستا قادري:دولت باید به مشکلات مردم منطقه پاوه رسیدگی کند/ بازوند: گفتمان ما در استان کرمانشاه باید اقتصادی باشد

امام جمعه پاوه در ديدار استاندار كرمانشاه با وي گفت: در شهرستان پاوه به ازای هر صد و پنج نفر یک شهید دادیم و این پیام دارد، مردم فرزند دولت اند و باید آن دولت به مردم برسد.

به گزارشهزار ماسوله، امام جمعه پاوه در دیدار استاندار کرمانشاه با وي در سخناني ضمن خير مقدم به مهمانان اظهار داشت: در استان کرمانشاه مشکلاتی داریم و نیاز به کسی داریم که برای استان ما کار کند.

 

ماموستا ملا قادر قادري بیان کرد: خرداد امسال خدمت مقام معظم رهبری رسیدم عرض کردم  در استان‌های غیرغرب کشور و جنوب، عزیزان ایرانی تنها فرزندانشان را از دست دادند ما نه تنها فرزندانمان را از دست دادیم اموالمان را نیز از دست دادیم، باغ‌ها و زمین‌هایمان از بین رفته یا مین گذاری شده است.

 

ماموستا قادری گفت: ما در جنگ تحمیلی متحمل مشکلات سه گانه‌ای بودیم و به حقیقت نیاز است برای استان ما که هشت سال زیر بمباران‌های هوایی و توپخانه‌های زمینی و ظلم‌های صدام بود، بیشتر کار شود.

 

وی خطاب به استاندار کرمانشاه گفت: جنابعالی که اهل کار هستید ان شاءالله شاهد کار باشیم، معاون عمرانی و سایر دوستان نسبت به مشکلات استان آشنا هستند و از نظرات این عزیزان استفاده بشود. استانداران قبل از جنابعالی، هرکدام در حد خود دریغ نکردند، دولتهای گذشته هم دریغ نکردند، اما مشکلات زیاد است.

 

امام جمعه پاوه با اشاره به حوادث دوران دفاع مقدس گفت: زمانی شهرهای دیگر خانه می ساختند با دلار هفت تومانی صنعت را رشد دادند اما ما مشغول کار دیگری بودیم. بنده هیچ کار شخصی نداشتنم به جنابعالی عرض کنم و در آینده نیز  نخواهم داشت.

 

 ماموستا قادری بیان کرد: در خدمت استانداران گذشته مشکلات پاوه را گفتیم چه عمل شده چه نشده بماند اما امروز نه از خودم نه از مشکلات مردم عرض نخواهم کرد شک ندارم آقای نادری، آقای نیک کردار و فرماندار مطالب را خدمت جنابعالی رساندند.

 

وی گفت: شهید مطهری کتاب ارزنده ای به نام خدمات متقابل ایران و اسلام دارد،در مقدمه آن بحث ملی گرایی را آورده است، ملی گرایی در حدی مشروع است. هم انقلاب به ما خدمت کرده هم مردم ما به انقلاب خدمت کردند، خدمات ما متقابل بوده ما اهل سنت و کُرد هستیم برای نظام شهید دادیم و از نظام در برابر گروهک‌های ضد انقلاب  که آخر آنها داعش بوده حفاظت کردند و خون دادند.

 

ماموستا قادری بیان کرد: در شهرستان پاوه به ازای هر صد و پنج نفر یک شهید دادیم و این پیام دارد، مردم فرزند دولت اند و باید آن دولت به مردم برسد.

 

در ادامه هوشنگ بازوند نيز اظهار داشت: به وزارت کشور و آقای جهانگیری عرض کردیم که ما رویکرد مدیرانی که در استان مسئولیت می پذیرند نباید امنیتی باشد، اگر رویکرد اقتصادی باشد و به مسائل اقتصادی و فرهنگی توجه کنیم مسائل اجتماعی را مد نظر قرار دهیم امنیت به دنبال دارد.

 

وی بیان کرد: مردم مطالبات اقتصادی دارند اما این بدان معنا نیست که مطالبات فرهنگی و اجتماعی ندارند و واقعیت این است  که وقتی خروجی شاخص های نامطلوب اقتصادی را وقتی رصد می کنیم خودش را در سایر مسائل نشان می دهد لذا گفتمان ما در استان باید اقتصادی باشد.

 

استاندار کرمانشاه افزود: چین در حوزه اقتصاد مانند یک سونامی حرکت می‌کند و هیچ قدرت نظامی هم خودش را در برابر چین قرار نمی دهد چون یک  قدرت اقتصادی بالایی دارد، پس ما اگر به دنبال اقتدار هستیم باید به مباحث اقتصادی بپردازیم.

 

بازوند بیان کرد: چند سالی است که رهبر معظم انقلاب به اقتصاد مقاومتی اشاره دارند خوشبختانه برای اولین بار در بعد از انقلاب، اقتصاد مقاومتی اولین راهبردی است که همه روی آن اجماع دارند احساس این است که نسخه اقتصاد مقاومتی می تواند ما را از این گرفتاری ها نجات دهد. همه باید به این موضوع بپردازیم شاید مباحث روبنایی در اقتصاد مقاومتی وزنشان از مباحث زیر ساختی مهمتر باشد. به دلیل اینکه می گوییم وقتی شاه بیت اقتصاد مقاومتی برون زا بودن آن است یعنی همه خود را آماده کنیم.

 

وی افزود: در جهان سوم، کشورهایی توسعه یافته تراند که اهل کار هستند، رویکرد ما هم باید کار باشد اگرچه نقیصه بزرگی در این زمینه داریم، بهره وری کار در برخی کشورها ۶ ساعت است اما ما ۴۵ دقیقه. استان ما هم دچار این نقیصه هست و باید فرهنگ کار را ترویج دهیم.

 

بازوند توجه به فرهنگ را لازمه توسعه و پیشرفت دانست و اظهار کرد: پروژه های بزرگ ما باید پیوست فرهنگی داشته باشد و این پیوست با ارزشهای ما گره خورده است این مسائل ارزشی سرمایه ما هستند.