پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله21:25 - 1396/07/30
اخگر زاده خبر داد:

كشف و ضبط چندين قطعه ماهي ، از متخلفین در رودخانه سيروان پاوه

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاوه گفت : ماموران یگان حفاظت محیط زیست در محدوده رودخانه سيروان، چند صیاد را که بر خلاف قوانین و مقررات سازمان حفاظت محیط زیست اقدام به صید غیر مجاز ماهی می نمودند دستگیر کردند.

به گزارشهزار ماسوله، رئيس اداره حفاظت محيط زيست شهرستان پاوه در گفتگويي با خبرنگار ما اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست اين شهرستان حین گشت و کنترل و جلوگیری از شکار بی رویه وصید غیر مجازدر محدوده رودخانه سيروان، چند صیاد را که بر خلاف قوانین و مقررات سازمان حفاظت محیط زیست اقدام به صید غیر مجازماهیمی نمودند دستگیر کردند.

 

محمد اخگر زاده افزود: از این افرادچندين قطعه ماهیرودخانه ای و چند قلاب ماهیگیریکشف و ضبطگردید .

 

وي گفت: رودخانه سيروان پاوه یکی از مهمترین رودهای استان است که علاوه بر اهمیت منبع آبی این رودخانه ، انواع ماهی های بومی در آن زیست می کنند.

 

وي ادامه داد: درست است كه دوران تخم گذاري ماهي ها در رودخانه در فصل بهار مي باشد و افراد مي توانند اكنون به صيد ماهي اقدام كنند، اما گشت و كنترل یگان حفاظت محیط زیست در حاشيه اين رودخانه در راستاي جلوگیری از شکار بی رویه ماهي ها توسط افراد بدون مجوز قانوني مي باشد.

 

وي تصريح كرد: اين افراد فاقد هرگونه مجوزي در صيد ماهي مي باشند كه گاها بيش از حد مجاز ، هم اقدام به صيد ماهي مي كنند.

 

وي در پايان گفت: كساني هم كه داراي مجوز قانوني مي باشند، با مراجعه به اين اداره جواز صيد ماهي را براي ماههاي كه دوران تخم گذاري نبوده، سه روز در هفته دريافت كرده اند.