پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله19:21 - 1396/07/23
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پاوه خبر داد:

اجرای برنامه توسعه ۹۰ هکتار باغات انار در روستای دشه شهرستان پاوه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پاوه از اجرای برنامه توسعه ۹۰ هکتار باغات انار در روستای دشه این شهرستان خبر داد.

به گزارشهزار ماسوله، اردشیر صفیعی امروز یکشنبه در نشست خبری که با خبرنگاران خبرگزاریها و نشریات سراسری استان برگزار شد از برنامه توسعه باغات  انار در روستای دشه از توابع شهرستان پاوه خبر داد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پاوه افزود: شهرستان پاوه قطب تولید انار در استان بوده که به لحاظ پتانسیلی که در تولید انار دارد سطح زیر کشت این محصول در شهرستان بسیار مورد توجه قرار دارد.

 

صفیعی خاطرنشان کرد: در روستای دشه در حال حاضر ۳۰ هکتار  باغ انار مثمر وجود دارد که مجهز به سیستم های نوین آبیاری قطره ای که از طریق ایستگاه پمپاژ هانی کوان آب آبیاری این اراضی  تامین می شود.

 

وی محصول انار شهرستان پاوه را یکی از مرغوبترین میوه های شهرستان بیان کرد و گفت: مصرف کودهای شیمیایی در باغات شهرستان بسیار ناچیز است و تقریبا می توان گفت محصولات باغبانی شهرستان ارگانیک است.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پاوه افزود: امسال در ۸۴ هکتار از باغات انار پاوه مبارزه با کرم گلوگاه انار به صورت بیولوژیک انجام شده که در چندین مرحله عملیات مبارزه تکرار شده است.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه در شهرستان پاوه اراضی زراعی وجود ندارد وکشاورزان اکثرا باغدار هستند گفت: شهرستان پاوه دارای ۳هزار و ۹۰۴ هکتار باغ بوده که عمده محصولات شامل گردو، انگور، بادام، توت و انار می باشد.

 

صفیعی با بیان اینکه انگور و بادام شهرستان پاوه به صورت دیم است، تصریح کرد: عمده تولیدات انار شهرستان در منطقه نیمه گرمسیری شهرستان متمرکز شده است.

 

وی خاطرنشان کرد:  در سال ۹۶ در حوزه آب و خاک توسعه سیستم های تحت فشار با پرداخت یارانه بلاعوض در ۳۴ هکتار از اراضی شهرستان قابل توجه بوده است.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پاوه همچنین از پرداخت ۳۴۰ میلیون تومان تسهیلات مکانیزاسیون برای خرید ماشین آلات و ادوات باغی خبر داد که در اختیار کشاورزان شهرستان قرار گرفت.

 

صفیعی با اشاره به سایر فعالیت های کشاورزی در شهرستان پاوه تصریح کرد: عمده دامداری شهرستان در بخش باینگان می باشد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پاوه گفت: شهرستان پاوه دارای ۱۵ واحد مرغداری به ظرفیت ۲۱۰ هزار قطعه،   ۵۵هزار راس دام سبک و ۷ هزار دام سنگین است.