پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله09:45 - 1396/06/19
سرپرست جمعیت هلال احمر پاوه خبر داد

مرگ طبیعت‌گرد بر اثر سقوط از کوه شاهو در پاوه

سرپرست جمعیت هلال احمر پاوه از سقوط یک طبیعت‌گرد کرمانشاهی در ارتفاعات کوه شاهو در اين شهرستان خبر داد.

به گزارشهزار ماسوله، سرپرست جمعیت هلال احمر پاوه در توضیح این حادثه،به خبرنگار ما گفت: ساعت 17:30 دقیقه  روز گذشته با تماس شهروندان با شماره 115، سقوط یک شهروند از کوهستان شاهو در روستای شمشیر اطلاع داده شد.

 

وی با اشاره به اعزام اکیپ امدادی جمعیت هلال احمر پاوه به محل حادثه، تصریح کرد: اکیپ‌های جمعیت هلال احمر شهرستان بلافاصله به محل مورد نظر اعزام و با پیکر بی‌جان مرد 47 ساله روبرو شدند.

 

زیبایی ضمن تأئید مرگ طبیعت‌گرد کرمانشاهی، گفت‌: این طبیعت‌گرد 47 ساله کرمانشاهی به‌نام حجت‌الله کریمی به همراه خانواده برای دیدن منطقه کوهستانی شاهو در ارتفاعات روستای شمشیر در حین صعود به کوه به علت نداشتن تعادل و آشنا نبودن به اصول کوه‌پیمایی درهنگام عبور از صخره و ارتفاعات سقوط می‌کند و به دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست می‌دهد.

 

این مسؤول افزود‌: جسد این طبیعت‌گرد با همکاری فوریت‌های پزشکی‌، نیروهای بسیجی حاضر در منطقه و اکیپ امدادی جمعیت هلال احمر پاوه به پایین کوه انتقال و با آمبولانس اورژانس به بیمارستان قدس پاوه منتقل شد.

 

زیبایی با بیان اینکه کوهستان شاهو از سلسله کوه‌های زاگرس شمالی و دومین قله بلند استان کرمانشا در غرب ایران و شمال شرقی شهرستان پاوه است، اضافه کرد: عبور از این کوهستان مهارت حرفه‌ای و دقت بسیار در هنگام عبور می‌خواهد و برای کسانی که برای نخستین‌بار از این منطقه عبور می‌کنند، گردش و کوهنوردی مشکل است.