پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله19:19 - 1396/03/10

امام جمعه پاوه: اثرات امر به معروف و نهي از منكر قطعا با برخورد متواضع با مردم بيشتر است

امام جمعه پاوه با تاكيد بر بازبيني ستاد امر به معروف و نهي از منكر در سطح شهرستان از مسئولين امر خواستار برخورد متواضع با مردم از طريق تربيت و تذكر لساني شد و گفت: قطعا در اين صورت اثرات امر به معروف و نهي از منكر بيشتر خواهد بود و در خاتمه براي حضار دعاي توفيق در انجام وظيفه نمود.

به گزارشهزار ماسوله، امام جمعه پاوه در نشست ستاد امر به معروف و نهي از منكر كه در سالن جلسات سپاه ناحيه پاوه برگزار شد اظهار داشتند: امر به معروف در جامعه يعني دعوت مردم به ارزش ها و نهي از منكر ، يعني نهي از آنچه كه ضد ارزش ها است.

 

ماموستا ملا قادر قادري افزود: اين جمله و اين تعريف از امر به معروف و نهي از منكر در هر جامعه اي جايگاهي ارزشمند دارد شايد فرهنگ ها متفاوت باشد اما در هر جامعه اسلامي و غير اسلامي مردم به خويشتن داري و امر به معروف استقبال مي كنند.

 

وي با بيان اينكه امر به معروف و نهي از منكر نزد فقهاي اسلامي واجب است و بر فرضيت و واجب بودن آن نزد جمهور فقها اتفاق نظر دارند گفت: در طول 1400 سال ، امر به معروف و نهي از منكر در دين اسلام هيچگاه تعطيل نشده است اما گاها تضعيف شده است.

 

رئيس ستاد امر به معروف و نهي از منكر در شهرستان پاوه گفت: معتقد هستم اگر در هر جامعه اي فريضه امربه معروف و نهي از منكر برقرار باشد مردم آن جامعه بيدار هستند و خروجي آن بيداري مردم، رشد صفات نيكوي مردم و رشد اخلاق پسند ديني را به دنبال دارد.

 

وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: امسال خوشبختانه استقبال مردم از روزه و حضور در مساجد نسبت به سال گذشته بيشتر است كه جاي شكر و بسي اميدواري است .

 

امام جمعه پاوه گفت: امروز در عصر ما با وجود هجمه هاي رسانه اي كه همواره منكرات را در اين فضا بر معروف ترجيح مي دهند ، اگر هوشيار نباشيم جوانان ما از دست خواهند رفت.

 

وي گفت: حقيقتا در مملكت ما و در شهرستان مرزي پاوه امر به معروف و نهي از منكر لازم و ضروري است و سبب بقاي ما است و بايد در اين راستا غير از ائمه جمعه و جماعات مسئولين نيز در محدوده وظيفه خود به ما كمك كنند.

 

ماموستا قادري با اشاره به آياتي از قران كريم گفت: خداوند خطاب به پيامبر بزرگوار اسلام مي فرمايد شما بهترين امت از زمان خلقت بر روي زمين هستيد، و اين امتياز به خاطر اين است كه شما اهل امر به معروف و نهي از منكر هستيد.

 

وي در پايان با اشاره به فرموده اي از پيامبر بزرگوار اسلام(ص) گفت: امر به معروف و نهي از منكر در سه مرحله قدرت، تذكر لساني و قلبي اجرا مي شود.

 

وي با تاكيد بر بازبيني ستاد امر به معروف و نهي از منكر در سطح شهرستان از مسئولين امر خواستار برخورد متواضع با مردم از طريق تربيت و تذكر لساني شد و گفت: قطعا در اين صورت اثرات امر به معروف و نهي از منكر بيشتر خواهد بود و در خاتمه براي حضار دعاي توفيق در انجام وظيفه نمود.

 

در ادامه فرمانده سپاه ناحيه پاوه نيز در سخناني ضمن خير مقدم به مهمانان اظهار كرد: پايه و اساس عمل، توجه ويژه به فريضه امر به معروف و نهی از منكر است كه در قالب يك تلاش مردمی و جمعی فراهم خواهد شد.

 

سرهنگ بهشتي راد افزود: برای اجراي امر به معروف و نهی از منكر بايد با مشاركت خود مردم اين امر امكان پذير باشد و بر نهادينه كردن آن در جامعه تأكيد داشته باشند.

 

وي گفت: در اين ماه مبارك رمضان قرار بر اين است كه در چهار مرحله ان شاالله در سطح معابر پاوه در جهت به جا اوردن فريضه الهي امر به معروف و نهي از منكر تذكر لساني داده شود.

 

در پايان نيز هر كدام از حاضرين به نقطه نظرات خود پرداختند.