پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله01:02 - 1395/12/17

تنها استخر سرپوشیده پاوه پلمپ شد

به دلایل عدم رعایت موارد بهداشتی، تنها استخر دولتی پاوه که بصورت اجاره به بخش خصوصی واگذار شده بود پلمپ شد.

به گزارشهزار ماسوله، به دلایل عدم رعایت موارد بهداشتی، تنها استخر دولتی پاوه که بصورت اجاره به بخش خصوصی واگذار شده بود پلمپ شد.

 

براساس اخبار موثق رسیده به این پایگاه خبری، تنها استخر سرپوشیده شهرستان پاوه توسط مرکز بهداشت این شهرستان پلمپ شده است که در گفتگویی، کارشناس بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان اعلام کرد که دلایل اصلی پلمپ این استخر دلایل بهداشتی بوده است.

 

کارشناس مسائل بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان پاوه در این باره گفت: برای بررسی وضعیت استخر پارامترهای خاصی وجود دارد که ابزار سنجش ما برخی از شاخصه های کیفی را بررسی می کنند که باید این شاخصه ها در استخر رعایت شوند.

 

لایق خالدی با بیان اینکه در این راستا ما سه شاخصه اصلی برای بررسی وضعیت استخر داریم افزود: مهمترین شاخصه این بررسی هم، شاخصه باکترولیژیکی است که استخر باید از این لحاظ عاری از باکتری باشد، اما ما براساس نمونه گیری هایی که انجام داده ایم، اکثرا آب نمونه گیری شده استخر، آلوده بوده است.

 

وی گفت: شاخصه دوم هم میزان کدورت آب استخر است که میزان مشخص آن به اصطلاح دیگر npu آن، بخاطر از کار افتادن فیلتر های استخر، ده برابر بیشتر از حد استاندارد، بوده است.

 

وی ادامه داد: شاخصه دیگر هم بحث کلر باقی مانده در استخر است که در این حالت هم، که کلر باید در رنج نرمال قرار بگیرد، یا اصلا کلر در آب نداشته است و یا گاها مقدار آن کمتر از حد خود بوده است که به حد نرمال نرسیده است.

 

وی تصریح کرد: عوامل دیگری غیر از این سه شاخصه اصلی نیز، همچون نبود میزان دمای مناسب و کنترل شده در فصول سرد و گرم سال، مسائل ساختمانی همچون زنگ زدگی آهن و نشت کف استخر، مشکل در جکوزی آن در عدم تعویض آب استخر و همچنین نبود تجهزیات مصرفی از قبیل خالی بودن کپسول های اکسیژن پس از 3 سال، از مواردی است که در کنار پارامترهای اصلی ، سبب پلمپ استخر شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: گاها ما مواردای تجهیزات و ساختمانی را برای گردانندگان استخر، به آسانی پذیرفتیم، اما زمانی که الوده بودن آب استخر، سلامتی مردم و شهروندان را در خطر خواهد انداخت، اقدام جدی را در پلمپ استخر انجام خواهیم داد.

 

در این باره رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان پاوه نیز به خبرنگار ما گفت: شبکه بهداشت شهرستان پاوه، مشکل ساختمانی استخر را دلایل پلمپ آن عنوان کرده و گفته است این ساختمان قدیمی و کهنه شده است.

 

هیوا حسینی افزود: ان شالله این مشکلات جزئی برطرف خواهند شد و نهایتا تا شنبه هفته آینده مجددا استخر فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.