پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله15:19 - 1395/10/05
معاون فرماندار پاوه خبر داد:

از سرگیری فعالیت مجدد در مرز کوله بری شهرستان پاوه با افزایش تعداد اقلام کالای وارداتی

معاون فرماندار پاوه گفت: فعالیت مجدد در مرز کوله بری شهرستان پاوه، با افزایش تعداد اقلام کالای وارداتی در هفته جاری از سر گرفته می شود.

به گزارشهزار ماسوله، معاون فرماندار شهرستان پاوه در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت: فعالیت مرز کوله بری در این شهرستان که به صورت راکد درآمده بود با افزایش اقلام کالاهای وارداتی در هفته جاری از سر گرفته می شود.

 

سید نیجب میرانی افزود: مرز کوله بری شهرستان پاوه تاکنون باز بوده است اما حدود 64 قلم کالا مجوز ورود به شهرستان را داشت که مردم هیچ رغبتی را برای ورود این کالاها نداشتند.

 

وی با بیان اینکه فعالیت در این مرز روزانه توسط تعداد محدودی از افراد نیز انجام می گرفت گفت: اکنون با پیگیری های به عمل آمده این تعداد اقلام کالاها را افزایش داده و مردم کالاهایی را که تقاضا برای آن زیاد بوده است را می توانند وارد کنند.

 

میرانی ادامه داد: باز بودن مرز كوله بري شوشمي و وارد کردن کالاهای مجاز می تواند، بسياري از مشكلات خاص اين مرزداران را مرتفع نمايد.

 

وی بیان کرد: قبل از صدور مجوز واردات 64 قلم از کالاها، ما حدود 4 میلیارد تومان را به صورت نوبتی با فعالیت گسترده در این مرز، واریز حساب خانوارهای شهرستان کرده ایم.

 

وی تصریح داشت: پیش بینی می شود که اکنون حداقل حدود یک هزار نفر در این مرز به صورت کارگر فعالیت داشته و برای آنها کارت فعالیت و به صورت نوبت بندی صادر شود.

 

معاون فرماندار پاوه خاطر نشان ساخت: درآمد حاصل از این مرز را نیز ما به صورت نوبتی و با مبلغ صد هزارتومان واریز حساب خانوارها می کنیم.

 

وی افزود: با توجه به آنکه لیست اقلام کالاهایی که در طول این دوماه وارد می شدند، تقاضایی در شهرستان نداشته و برای این منطقه نیز همخوانی نداشتند، اکنون با پیگیریهای به عمل آمده لیست کالاها تغییر و آن اقلام را به 75 قلم افزایش دادیم.

 

معاون فرماندار پاوه گفت: با این روند ان شاالله امیدواریم که روزانه حدود 400 الی 600 کارت در این مرز فعالیت داشته باشند.

 

وی در پایان گفت: از امام جمعه پاوه، استانداری، نماینده پاوه و اورامانات، نیروهای نظامی و انتظامی نیز به جهت همکاری های لازم در این امر تقدیر و تشکر می نمائیم.