پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله11:21 - 1395/09/22

جشن بزرگ میلاد پیامبر خاتم(ص) در پاوه برگزار شد

جشن بزرگ میلاد نبی مکرم اسلام(ص) در مسجد جامعه پاوه با حضور مسئولین استانی و شهرستانی و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، ماموستا ملا قادری در مراسم جشن بزرگ میلاد نبی مکرم اسلام(ص) که با حضور نمایندگی ولی فقیه و امام جمعه کرماتشاه و مسئولین استانی و شهرستانی و اقشار مختلف مردم در مسجد جامع پاوه برگزار شد ضمن تقدیر و تشکر از حضور مردم در این مراسم اظهار داشت: هیچ شادی بالاتر از در کنار هم بودن مسلمانان در این گونه ملاقات ها نیست، به واقع حضور شما را به افتخار می دانیم و حقیقتا مسجد جامع به حضور شما تبسم می کند.

 

وی با بیان اینکه این مراسم در زمان خلفای راشدین و تابعین نبوده است و در قرن هفتم هجری اولین مراسم میلاد در اربیل عراق برگزار شده است گفت: در کنار هم بودن مسلمانان و پرداختن به مباحث دینی و تبلیغ دین و بررسی اوضاع مسلمانان در چنین مراسماتی، از وظایف ذاتی علما است و وظیفه مسلمانان هم این است که به تیلیغات دینی گوش فرا دهند.

 

وی با بیان اینکه خداوند بر سر ما منت گذاشته است و پیامبر خاتم را برای ارشاد ما فرستاده است گفت: پیامبر 23 سال را برای تبلیغ دین زحمت کشیده است و بر ما است که محبت خود را در برگزاری چنین مراسمی که بدعه حسنه است نشان دهیم و حفظ این محبت نیز یک امر مهم است.

 

ماموستا قادری گفت: امیدواریم مباحث سخنرانان این جشن به شیوه ای باشد که خروجی جلسه عظمت و بزرگی رسول الله را به خانه ها وارد کند تا باعث شود فرزندان ما در این مسیر گام بردارند.

 

وی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم گفت: قرآن می فرماید که ما پیامبر را برای تبلیغ دین در بین شما فرستاده ایم و شما هم وظیفه دارید که به خدا و رسول خدا ایمان آورده و نسبت به پیامبر احترام خاصی داشته باشید.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: الحمد الله برگزاری چنین جلساتی ، وحدت ما را حفظ کرده است و باید نگذاریم که جنگ و درگیری دیگری در این مملکت به وجود بیاید و منطقه را ناامن کند.

 

وی افزود: آیا به این شیوه ای که اسلام هراسی زیاد شده است و وجود تفرقه ممالک اسلامی را می سوزاند وظیفه ما نیست که گام موثری را در حفظ وحدت برداریم؟.

 

امام جمعه پاوه گفت: امروز تفرقه در ممالک اسلامی باعث شده است که جنگ و درگیری در بین مسلمانان به وجود بیاید.

 

وی گفت: این مراسم حقیقت با شعار وحدت ، اعتدال و برادری برگزار شده است و همواره هم شعار اهل تسنن و تشیع "واعتصموا بحبل الله و لا تفرقوا " بوده است.

 

ماموستا قادری با اشاره به نامه ای از بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران در یک ماه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به مردم کرد اهل سنت تصریح داشت: از آن تاریخ تا به امروز 98 درصد مردم کرد اهل سنت همراه نظام و پیرو خط رهبری بوده اند و با 10 هزار شهید در این مناطق، ثابت کرده اند که پیرو نظام هستند.

 

وی گفت: ما خواستار وحدت هستیم و وحدت را رمز پیروزی می دانیم و عملا نشان داده ایم که مدعی وحدت بوده و هستیم.

 

امام جمعه پاوه در پایان با بیان اینکه حفظ این موقعیت بر همه ما تکلیف است گفت: باید وحدت ما هفته ای نباشد بلکه باید کل سال که دشمنان با روشهای مختلف بر علیه ما می باشند، وحدت داشته باشیم.