پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله20:15 - 1395/05/18
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) پاوه:

کمیته امداد از ۲ هزار و ۷۳۷ خانوار نیازمند پاوه ای حمایت می کند/ فوت و از کارافتادگی سرپرست اصلی ترین دلایل حمایت کمیته امداد از خانوارهای مددجو

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان پاوه گفت: در حال حاضر بیش از ۲ هزار و ۷۳۷ خانوار نیازمند در شهرستان پاوه از حمایت های کمیته امداد بهره مند می شوند.

به گزارشهزار ماسوله، مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان پاوه در گفتگویی به خبرنگار ما گفت: در حال حاضر بیش از ۲ هزار و ۷۳۷ خانوار نیازمند در شهرستان پاوه از حمایت های کمیته امداد بهره مند می شوند.

 

لقمان انفرادی با بیان اینکه خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد این شهرستان جمعیتی بالغ بر ۶ هزار و ۵۳۱ نفر را در بر می گیرد گفت: فوت با ۳۵ درصد و ازکارافتادگی سرپرست با ۳۸ درصد از اصلی ترین دلایل تحت حمایت قرار گرفتن خانوارهای مددجو در شهرستان پاوه است.

 

وی تاکید کرد: بیماری، معلولیت، طلاق و.. از دیگر دلایلی است که خانوارهای مددجو تحت حمایت این نهاد قرار گرفته اند. وی در ادامه با یادآوری اینکه برخی از خانوارهای تحت حمایت کمک معیشت دریافت و برخی نیز به صورت موردی تحت حمایت کمیته امداد هستند افزود: در حال حاضر ۲ هزار و ۶۰۴ خانوار از خانوارهای تحت حمایت در این شهرستان به صورت ماهیانه کمک معیشت دریافت و مابقی خانوارهای مددجو به صورت موردی تحت حمایت هستند.

 

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) پاوه با اشاره به اینکه حداقل کمک معیشت پرداختی به خانوارهای مددجو۵۳۰ هزار ریال و حداکثر یک میلیون ریال است اظهار کرد: در ۴ ماهه نخست امسال بیش از ۶ میلیارد و ۷۶۸ میلیون ریال کمک معیشت به خانوارهای تحت حمایت این نهاد پرداخت شده است.

 

انفرادی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به اینکه مددجویان تحت حمایت از بیمه های درمانی این نهاد بهره مند می شوند خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۶۱۵ نفر از مددجویان شهری پاوه ای دارای کارت درمانی کمیته امداد هستند که با مراجعه به ۸ پزشک و مرکز درمانی طرف قرارداد این نهاد هزینه های درمانی آنان طبق تعرفه امداد محاسبه می شود.

 

به گفته انفرادی مابقی مددجویان تحت حمایت در این شهرستان از بیمه های اجتماعی روستایی و سلامت برخوردارند.

 

وی تصریح کرد: همچنین در حال حاضر ۸ بیمار خاص و ۱۹ بیمار صعب العلاج در شهرستان پاوه تحت حمایت کمیته امداد هستند.

 

انفرادی در ادامه با یادآوری اینکه ۴۵ بانوی با کمتر از ۵۰ سال سن و ۱۱۰ مجری طرح اشتغال در شهرستان پاوه تحت پوشش بیمه ای سازمان تامین اجتماعی هستند خاطرنشان کرد: کمیته امداد در راستای بهره مندی این دسته از مددجویان از مزایایی بازنشستگی حق بیمه آنان را ماهیانه به سازمان تامین اجتماعی واریز می کند.

 

وی همچنین به اقدامات و برنامه های کمیته امداد در راستای ایجاد بستر ازدواج آسان برای مددجویان تحت حمایت اشاره و خاطرنشان کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون ۳۶ نوعروس مددجو پاوه ای با دریافت کمک هزینه خرید جهیزیه راهی خانه بخت شده اند.

 

انفرادی با یادآوری اینکه در راستای تامین جهیزیه این نوعروسان بیش از ۷۲۰ میلیون ریال اعتبار تخصیص داده شده است خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۹۸ مددجو دیگر در شهرستان پاوه در انتظار دریافت کمک هزینه ازدواج هستند که این امر یاری و مساعدت خیرین نیک اندیش را می طلبد.

 

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان پاوه در پایان با تاکید بر اینکه کمیته امداد خدمات متنوع به مددجویان ارائه می دهد خاطرنشان کرد: اعطای وام های قرض الحسنه کارگشایی، اشتغال، حمایت فرهنگی از دانش آموزان و دانشجویان مددجو، حمایت از ایتام و فرزندان خانوارهای مشمول طرح محسنین ،خدمات حقوقی و عمرانی بخش دیگری از سرفصل های حمایتی کمیته امداد به شمار می رود که به مددجویان ارائه می شود.