پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله03:38 - 1395/04/02

فرماندار پاوه: شهروندان پاوه برای مزایای کوله بری مرز شوشمی پاوه ثبت نام کنند

فرماندار پاوه گفت: برای شناسایی و ثبت خانوارهایی شهر پاوه نیاز به کمک شورایاری های مساجد پاوه داشتیم که با ارائه فرم هایی مخصوص ، به ثبت نام خانوارهای مردم این شهر همت بگمارند.

به گزارشهزار ماسوله، فرماندار شهرستان پاوه در جلسه شورایاری های پاوه که در فرمانداری پاوه با همت شورای شهر برگزار شد با اشاره به وضعیت کارت های کولبری شهرستان اظهار داشت: نشست اکنون ما با شورایاری های شهر پاوه نوعی همگرایی، برابری، برادری در جهت مرتفع نمودن پاره ای از مشکلات مرزی است.

 

پرویز ایده پور گفت: امروز در دنیا مرزها از بین رفته اند و تنها مرزهای سیاسی در بین کشورها وجود دارد و در بین کشورها با خطوط مشخصی از هم جدا شده اند.

 

وی با بیان اینکه مرز بین ایران و عراق در این شهرستان با چالش هایی همراه است افزود: مرزهای امروز ما اقتصادی هستند و از دیرباز هم عده ای با فعالیت در این مرزها به وضعیت خوبی رسیده اند.

 

وی ادامه داد: این مرزها هم می توان گفت که زمینه اشتغال زایی را هم برای مردم فراهم می کنند اما باید تعریف جامع و کاملی از این اشتغالزایی را داشته باشیم.

 

ایده پور با بیان اینکه حدود 67 نفر از پیله وران این شهرستان در مرزهای قصرشیرین فعالیت دارند گفت: مرز پیله وری این شهرستان امروز می تواند با صادرات کالاها و اجناس بهترین فرصت را برای مردم و جوانان ایجاد بکند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مرز کوله بری عمدتا در دو فاز جداگانه تجارت، که شخصیت آور، سبب رفاه و توسعه و ارزآوری و نهایتا تولید را به دنبال دارد و قاچاق که به اقتصاد کشور ضربه وارد می کند، تقسیم می شود.

 

فرماندار شهرستان پاوه تصریح کرد: در ابتدا کوله بری در شهرستان پاوه به صورت کارت و دفترچه بود، که در مراحل بعدی به اتاقهای تعاونی واگذار گردید.

 

وی افزود: پس از مدتی تعداد 15 هزار خانوار تخمینی پاوه با ثبت نام کارتهای الکترونیکی به بیش از 80 هزار خانوار رسید که با استعلام برخی از این کارتها، خانوارهایی در استان های جنوبی نیز ثبت نام کرده بودند.

 

ایده پور با بیان اینکه پس از آن فعالیت تعاونی ها را نیز حذف کردیم تصریح کرد: مصوب شد که شاخصی را علاوه بر کارت الکترونیک و به روش ساده تحقیقات میدانی انجام دهیم.

 

فرماندار پاوه در پایان با بیان اینکه خانوارهای شهرهای نوسود، نودشه، بانه وره و باینگان در این راستا بررسی و شناخته شده اند گفت: برای شناسایی و ثبت خانوارهایی شهر پاوه نیز نیاز به کمک شورایاری های مساجد پاوه داشتیم که با ارائه فرم هایی مخصوص ، به ثبت نام خانوارهای مردم این شهر همت بگمارند.

 

وی افزود: با کمک این شورایاری های مساجد و ارائه فرم های مخصوص ثبت نام از خانوارها، شهروندان پاوه می توانند جهت دریافت مزایای کوله بری ثبت نام کنند.

 

در ابتدای این نشست نیز رئیس شورای شهر پاوه نیز اظهار کرد: مرز کولبری شهرستان پاوه باز و مردم روستاهای این شهرستان از مزایای آن برخودار هستند.

 

آزاد حسینی افزود: به دنبال طی نمودن روند دریافت مزایای کارتهای کولبری در چند ماه اخیر، تنها مردم شهر پاوه از این مزایا برخوردار نمی شدند و همواره شهروندان از این وضعیت گله مند بودند.

 

وی با بیان اینکه مردم شهرستان های دیگر از این مزایا استفاده می کردند گفت: پس از چند جلسه مصوب گردید، جلسه ای با شورایاری های مساجد محلات پاوه در جهت ثبت نام خانوارهای ان محلات برگزار شود تا مردم پاوه نیز از مزایای کارت های کولبری بهره مند شوند.