پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله13:21 - 1395/03/27
در مراسم جشن گلریزان:

امام جمعه پاوه: توجه به خانواده های زندانیان و آینده آنان در اولویت باشد

امام جمعه پاوه در مراسم جشن گلریزان گفت: انجمن حمایت از زندانیان پاوه و اورامانات باید همچنان که به فکر رفع مشکلات زندانیان می باشد باید به فکر آینده این زندانیان و خانواده های آنان نیز باشد.

به گزارشهزار ماسوله، امام جمعه پاوه در مراسم جشن گلریزان که با حضور نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس، فرماندار پاوه ، برخی از مسئولین و مردم در سالن اداره ارشاد اسلامی پاوه برگزار شد با اشاره به آیه ای از قران کریم اظهار داشت: خداوند فضل و رحمت بزرگی را به مسلمانان هدیه کرده است که آن رحمت قابل مقایسه با قدرت، ثروت و جایگاه نخواهد بود.

 

ماموستا ملا قادر قادری افزود: مفسرین مراد از این نعمت را قرآن، نبی مکرم اسلام(ص) و دین مبین اسلام بیان کرده اند که اگر مومنی در سایه این سه نعمت زندگی کند باید خود را موفق ترین انسان ها بداند.

 

وی گفت: امنیت و استقلال این مملکت در دنیا در کنار این نعمات، در واقع نعمت دیگری است که باید شکرگزار آن باشیم.

 

امام جمعه پاوه با اشاره به فرموده ای از پیامبر بزگوار اسلام(ص)، وجود کافران، حسودان، نفس درونی، وسوسه های شیطانی و منافقان را از مشکلات عمده مسلمانان عنوان کرد و گفت: باید همواره با هوشیاری در مقابل این مشکلات مبارزه کرد تا بر ما چیره نشوند.

 

ماموستا قادری با اشاره به سختی مشقت و سختی های ماه رمضان برای روزه داران در این فصل از سال تصریح کرد: به واقع روزه امسال طولانی ترین روزه در زندگی ما خواهد بود، که روزه گرفتن در این فصل از سال با طولانی بودن روزها در این موقعیت خاص جغرافیایی، بسی مهم است که اگر خداوند هدایت بفرماید امتیاز بزرگی برای ما خواهد بود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر و تشکر از انجمن حمایت از زندانیان پاوه و اورامانات گفت: امروز همه ما در این مکان جمع شده ایم تا از جمعی محدود، معدود و بیمار با کمک در جهت رفع مشکلات، از آنان حمایت کنیم.

 

وی افزود: این انجمن باید همچنان که به فکر رفع مشکلات زندانیان می باشد باید به فکر آینده این زندانیان و خانواده های آنان نیز باشد.

 

وی در پایان احسان به مردم ، توجه به ایتام، توجه به زنان بی سرپرست، کمک به فقراء مهمان داری و دفاع از مظلومین را از خصلت های پیامبر بزرگوار اسلام بیان کرد و گفت: در این ماه رمضان که ماه احسان است در حد توان خود کمک کنید که قطعا احسان و کمک شما به زندانیان هم در دنیا و هم در آخرت موثر خواهد بود.

 

فرماندار پاوه نیز در این مراسم اظهار داشت: همواره خیرات و وجود موسسه های متعدد خیریه در این شهرستان به سبب فرهنگ و تربیت مذهبی ، وجود داشته و این اقدام به عنوان یادگاری در این شهرستان که موسسات خیریه نسبت به خیرین خود کم توجه نبوده اند خواهد ماند.

 

پرویز ایده پور با اشاره به چگونگی ورود مواد مخدر به این مملکت در عصر قاجار به طرق مختلف گفت: اکنون پس از انقلاب نیز که بزرگترین ستاد مبارزه با مواد مخدر تشکیل شده است، بیشترین زندانیان ما معتادان به این مواد می باشند.

 

وی با بیان اینکه گزارش مواد مخدر در مملکت ما فاجعه بار است گفت: امروز دشمن با مسائل نرم افزاری و علمی وارد می شود که در مقابل آن ابزار سخت و اسلحه نمی تواند جوابگو باشد بلکه باید با بازگشت به خانه فرهنگ و با استفاده از سربازان فرهنگی حضور پیدا کرد.

 

فرماندار پاوه در پایان با بیان اینکه کار فرهنگی در شهرستان پاوه با وجود آنکه منطقه ای پاک از جرائم است باید استمرار این کار فرهنگی با بررسی ها و برنامه ریزی های دقیق تر در جامعه باشد گفت: انجمن حمایت از زندانیان پاوه باید بستر اولیه خود را به عنوان یک بستر فرهنگی به جامعه فرهنگی، دانشگاهی و حوزه علمیه در جهت استفاده از افرادی جدید در توسعه آن بکشاند.