پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله02:36 - 1395/03/19

روستای گردشگری خانقاه پاوه، که به مهاجرت از روستا به شهر روی می آورد/وضعیت جاده اصلی این روستا را در یابیم

دهیار روستای خانقاه با بیان اینکه اداره راه و شهرسازی هیچ اقدامی را در بهسازی این جاده نمی کند گفت: با وجود این شرایط است که برخی از ساکنین این روستا اقدام به مهاجرت از روستا به شهر پاوه می کنند.

به گزارشهزار ماسوله،  مسیر پاوه به روستای خانقاه این روزها ، شاهد چاله و چوله های بزرگی است که برای عبور از این جاده نیاز به مهارتی خاص در رانندگی دارید.

 

این وضعیت چند سالی است که به همین شکل است ؛ علاوه بر خرابی و کم عرض بودن آن، کانال کشی جاده روستای خانقاه برای برخوردار شدن از نعمت گاز و عدم بهسازی آن پس از اتمام پروژه، پیگیری های مردم و دهیاران منطقه برای تعمیر جاده از سوی اداره راه بی نتیجه مانده است .

 

متاسفانه باید برای رسیدن به روستای گردشگری خانقاه، مسیر چند کیلومتری پر از چاله را پیمود تا بتوان از قابلیت های گردشگری آن استفاده کافی را برد ولی این در حالی است که کام سفر را برای مسافران ناخوشایند خواهد کرد.

 

به سبب قابلیت گردشگری این روستا، باید مسئولین امر بیش از پیش به بازسازی و حفظ بافت ارزشی آن همت بگذارند که متاسفانه از چشم آنان این اقدامات به دور مانده است.

 

دهیار روستای خانقاه در این باره در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت: روستای خانقاه نزدیکترین روستا به پاوه است که با توجه به نزدیک بودن آن به پاوه و قدمت تاریخی و گردشگری آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

وزیر مراد ویسی افزود: متاسفانه با وجود آنکه این روستا مهد انسان های عالم می باشد، ولی جاده ارتباطی آن با پاوه از وضعیت مناسبی برخوردار نیست.

 

وی گفت: پس از حفر کانال انشعاب آب شرب روستا و گازکشی در این جاده، باعث خرابی مجدد آن گردید که پیمانکاران این پروژه ها هیچ گونه خسارتی را بابت بهسازی آن پرداخت نکرده اند.

 

وی ادامه داد: اکنون اداره راه و شهرسازی شهرستان پاوه عملیات بهسازی آن را به پیمانکار واگذار کرده است که متاسفانه هیچ گونه اعتباراتی برای آن در نظر گرفته نشده است.

 

وی با بیان اینکه روستای خانقاه ، یک روستای هدف گردشگری است تصریح کرد: در ایام تعطیل روزانه بیش از 250 دستگاه خودرو سواری به قصد سیاحتی و گردشگری به این روستا عزیمت می کنند که اکثرا از وضعیت نامناسب جاده ناراضی هستند.

 

وی اکنون جاده ارتباطی این روستا به پاوه را فوق العاده خراب عنوان کرد و افزود: از ابتدای ورودی این جاده به روستا، 750 متر آن بر عهده شهرداری پاوه است که شهرداری هم هر دو سال یک بار به ترمیم آن اقدام خواهد کرد و در برخی از نقاط آن که نیاز به احداث دیوار دارد، هیچ اقدامی نمی کند و هر لحظه امکان سقوط خودروها به دره وجود دارد.

 

دهیار روستای خانقاه گفت: در انتهای محدوده شهرداری تا ورودی روستا، بر عهده اداره راه و شهرسازی است که مسئولیت ادامه جاده این روستا با توجه به قانون، مبنی بر اینکه روستاهای دیگری در امتداد این روستا وجود داشته باشد، بر عهده اداره راه و شهرسازی شهرستان خواهد بود و در غیر این صورت بر عهده بنیاد مسکن خواهد بود.

 

مراد ویسی با بیان اینکه اداره راه و شهرسازی هیچ اقدامی را در بهسازی این جاده نمی کند گفت: با وجود این شرایط است که برخی از ساکنین این روستا اقدام به مهاجرت از روستا به شهر پاوه می کنند.

 

یکی از ساکنین روستا نیز در این باره گفت: پس از حفر کانالهای انشعاب آب و گازکشی، وضعیت جاده این روستا خراب است و امکان تردد برای ساکنین ان با مشکل مواجه شده است.

 

وی افزود: از مسئولین خواستار آن هستیم که به بهسازی و آسفالت کامل این جاده اقدام کنند.