پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله15:21 - 1395/03/18

گزارش سفر استاندار کرمانشاه در معیت نماینده اورامانات به ثلاث باباجانی/جلسه شورای اداری ثلاث باباجانی با حضور استاندار کرمانشاه

جلسه شورای اداری شهرستان ثلاث باباجانی با حضور استاندار کرمانشاه ، نماینده مردم اورمانات در مجلس شورای اسلامی ، مدیران کل استان کرمانشاه و شورای اداری شهرستان ثلاث باباجانی در محل فرمانداری ثلاث باباجانی برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل ازشاخ شمیران، استاندار کرمانشاه صبح امروز به شهرستان ثلاث باباجانی سفر کرد و در اولین ایستگاه با حضور در مزار شهدای شهرستان باباجانی با عطر افشانی ، غبار رویی و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا سفر یک روزه خود در شهرستان ثلاث باباجانی را آغاز کرد.

 

استاندار کرمانشاه و هئیت همراه در ایستگاه بعدی راهی بازارچه مرزی شیخ صله شدند.

 

در این بازدید کوله بران بازارچه به بیان مشکلات موجود پرداخته و خواستار رفع این مشکلات از استاندار کرمانشاه شدند.

 

عدم وجود زیرساخت های مناسب در بازارچه از جمله مشکلات مطرح شده بود که استاندار کرمانشاه از مسئولان مربوطه خواست نسبت به رفع موارد ذکر شده اقدام کنند.

 

در ادامه این سفر استاندار کرمانشاه به همراه هئیت همراه به بخش ازگله سفر کردند و از سد در حال احداث ازگله بازدید کردند.

 

همچنین در ادامه برنامه های کاری استاندار جلسه شورای اداری این شهرستان با حضور استاندار ، نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی و مسئولین از ظهر امروز برگزار شد.

 

در ابتدای این جلسه فرماندار ثلاث باباجانی با عرض خیر مقدم برنامه جلسه امروز شورای اداری را بیان کرد.

 

همچنین فرماندار با اشاره به تجمعات صورت گرفته در بحث سازماندهی مرز اظهار داشت : اعتراضات را با گوش جان می شنویم و در صدد برطرف کردن مشکلات خواهیم بود.

 

امام جمعه شهرستان ثلاث باباجانی با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان این ماه معنوی و پر خیر و برکت را به جامعه مسلمانان تبریک گفت .

 

ملا احمد شیخی استاندار کرمانشاه را اهل تدبیر در قرآن دانست و گفت : استانداری که به خاطر مشکلات و بی کاری گریه کند و اشکش جاری شود برای ما و همه ی استان مایه افتخار است و جامعه ما به چنین انسان های مسئولی نیازمند است.

 

ماموستا شیخی افزود : نماینده محترم هم فردی از دیار محروم ثلاث باباجانی و درد آشنا است که مشکلات را با پوست و استخوان لمس کرده است و می داند مشکلات مردم این دیار چیست.

 

شیخی حفظ  نظم و امنیت و وحدت را مهم ترین نیازهای جامعه اسلامی و کشور دانست و خاطرنشان کرد: برای رفع مشکلات نیاز به روحیه و کار جهادی مسئولین است.

 

امام جمعه شهرستان ثلاث باباجانی در پایان با اشاره به مرز و مسائل پیرامون آن گفت : باز شدن مرز نعمتی برای شهرستان ثلاث باباجانی است و این از افتخارات دولت و استاندار کرمانشاه است اما مشکلاتی هم وجود دارد که باید با مشورت و هم فکری حل شود نه اینکه تنها فرماندار ثلاث باباجانی جوابگو تمامی مسائل باشد و بهتر است در اداره مرز همه ی دست اندرکاران همفکری و حضور داشته باشند.

 

امام جمعه شهر ازگله نیز با تبریک ماه مبارک رمضان گفت : شهرستان ثلاث باباجانی و به طبع بخش مرزی ازگله دارای مشکلات زیادی هستند که نیاز به کمک مسئولان در جهت حل آن است.

 

ملا محمد براتی گفت : مردم ازگله مردمی انقلابی هستند که در تمامی دوران ها به عنوان یار و یاور انقلاب در تمامی صحنه ها حضور داشته اند.

 

ماموستا براتی با اشاره به مشکلات بخش ازگله اظهار داشت : عدم تحقق وعده گاز رسانی به شهر ازگله ، وجود جاده های نامناسب ازگله به تازه آباد و ازگله به سرپل ذهاب و مشکل آب آشامیدنی از مشکلات اصلی بخش ازگله هستند.

 

امام جمعه ازگله در پایان ابراز امیدواری کرد که مشکلات این بخش مرزی  با همت مسئولین مرتفع شود.

 

در ادامه رئیس شورای شهرستان ثلاث باباجانی از مسئولین صدیق جمهوری اسلامی به دلیل ارائه خدمات تقدیرو تشکر کرد.

 

حسین سهرابی گفت : بحث مرز نوید خوبی برای شهرستان و استان کرمانشاه در رونق اقتصادی منطقه است .

 

سهرابی با تشکر از دلسوزها و اقدامات فرماندار ثلاث باباجانی در سازماندهی مرز گفت : پیش از این 19 هزار کارت برای مردم ثلاث باباجانی صادر شده بود که با درایت فرماندارشهرستان این عدد به حدود 9 هزار کارت رسید و کارت های اضافی که از شهرستان های همجوار ثبت نام کرده بودند حذف شدند.

 

سهرابی همچنین افزود : از درآمد حاصله از مرز به هر خانوار 150 هزار تومان پول داده شد که این نیز جای تقدیر و تشکر است چرا که پیشتر این مبلغ 60 هزار تومان بود.

وی در ادامه تجمع جمعی از مردم را مختص به گروهی خاص دانست و گفت : این عده که امروز تجمع کرده اند با اقدامات فرماندار منافع شان را در مرز از دست داده اند.

 

حسین سهرابی تجمعات امروز را جو سازی علیه فرماندار ثلاث باباجانی عنوان کرد و خاطرنشان کرد این اقدامات چیزی از عملکرد فرماندار ثلاث باباجانی کم نخواهد کرد.

 

رئیس شورای شهرستان ثلاث باباجانی در ادامه مشکلات شهرستان را تشریح کرد و عنوان کرد : راه های نامناسب ارتباطی ، بیمارستان ،نبود پزشکی قانونی ، کمبود امکانات ورزشی بخصوص نبود زمین چمن و استخر ، مشکلاب آب و فاضلاب برخی از نقاط شهر تازه آباد ، استفاده و خدمات رسانی به چشمه ریزه و عدم خدمات رسانی به آن با وجود دریافت عوارض از جمله مشکلات شهرستان ثلاث باباجانی هستند.

 

سهرابی در پایان با نشان دادن طوماری به استاندار کرمانشاه مبنی بر حمایت جمعی از مردم ثلاث باباجانی در حمایت از فرماندار شهرستان از استاندار کرمانشاه خواست تا ملت را فدای عده ای سودجو نکند.

 

نماینده مردم شهرستان های پاوه ، جوانرود ، ثلاث باباجانی و روانسر در مجلس شورای اسلامی نیز با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان سفر استاندار و هیئت همراه به شهرستان ثلاث باباجانی را مبارک عنوان کرد.

 

شهاب نادری گفت : مردم ثلاث باباجانی مردمی مرز دار ، قانع و صبور هستند که همیشه با متانت با مسائل روبه رو می شوند و با آن بر خورد می کنند.

 

نادری اظهار داشت : متاسفانه در کشور ، استان و ثلاث باباجانی همیشه عده ای به اصطلاح نان به نرخ روز خور هستند که موجب ایجاد بسیاری از مشکلات هستند و این افراد در همه جا هستند و در واقع علت آمدن و ایجاد تجمعات مردمی را عملکرد این عده نان به نرخ روز خور دانست.

 

وی از مقام معظم رهبری ، دولت و مسئولین محترم برای بازگشایی مرز تقدیر و تشکر کرد و افزود : مرزهای کوله بری با تدابیر و فرامین حکیمانه مقام معظم رهبری بازگشایی شده اند.

 

نماینده مردم شهرستان های پاوه ، جوانرود ، ثلاث باباجانی و روانسر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد فرماندار ثلاث باباجانی گفت : متاسفانه با تدابیر فرماندار بازار سیاه نوبت فروشی راه انداخته شده است و این مبالغ از 3 میلیون تومان تا 15 میلیون تومان رفته است.

 

نادری در ادامه خاطرنشان کرد : فرماندار شهرستان طی مصاحبه ای با پایگاه های خبری عنوان کرده است که 950 میلیون تومان درآمد حاصله از مرز بوده که به حساب خانوارها ریخته شده است اما به حساب دیگری این مبلغ می توانست نزدیک 3 میلیارد تومان باشد که امیدوارم فرماندار در این خصوص شفاف سازی کنند.

 

همچنین نادری مشکلات شهرستان ثلاث باباجانی در حوزه های مختلف راه ، کشاورزی ، بهداشت و درمان ، آب آشامیدنی را مطرح و از مسئولین خواست تا مشکلات و موانع موجود را برطرف کنند.

 

در ادامه استاندار کرمانشاه از مردم ثلاث باباجانی بابت تاخیر برای حضور در شهرستان ثلاث باباجانی عذر خواهی کرد و ابراز امیدواری کرد در زمان های دیگری با فاصله کمتر به شهرستان ثلاث باباجانی سفر کند .

 

اسد الله رازانی در این جلسه با اشاره به سفر و بازدید از بازارچه مرزی شیخ صله اظهار داشت : باید ترتیباتی داده شود تا بازارچه مرزی شیخ صله رونق بیشتری پیدا کند.

 

رازانی همچنین گفت : بحث کوله بری نقاط قوت زیادی دارد که باید تقویت شود و نقاط ضعفی هم داد که باید با هم فکری حل و مرتفع گردد.

 

استاندار کرمانشاه رسیدگی به مسائل مهم و کلان شهرستان را اولویت کاری خود عنوان کرد و خاطرنشان کرد : طرح های بزرگی همچون طرح گرمسیری ، سد ازگله و سد آزادی و ... در ثلاث باباجانی با اعتبارات کلان در حال اجرا است.

 

در ادامه رازانی استاندار کرمانشاه مشکلات شهرستان ثلاث باباجانی در حوزه های مختلف راه ، بهداشت و درمان ، کشاورزی و ... را مطرح و مدیران کل نیز به ارائه راهکار و حل مسائل پرداختند.

 

وی در پایان گفت : امیدوارم مسئولین مشکلات مطرح شده را رفع نمایند و انشاءالله 3 الی 4 ماه دیگر برای پیگیری وعده مسئولین دوباره به شهرستان ثلاث باباجانی سفر خواهم کرد.

 

فرماندار ثلاث باباجانی نیز با تشکر از استاندار و معاونین ، مدیران کل ، نماینده اورمانات و ائمه جمعه و جماعات پیشاپیش ماه مبارک رمضان را تبریک گفت.

 

علی گروسی در این جلسه گفت : منبع اصلی درآمد مردم شهرستان ثلاث باباجانی دامداری و کشاورزی هستند و باید در این زمینه تلاش و کوشش ویژه ای شود.

 

گروسی با اشاره به خط لوله انتقال آب سد آزادی به دشت حر اظهار داشت : این طرح روزهای پایانی خود را طی می کند و با بهره برداری آن تحویلی عظیم در کشاورزی ثلاث باباجانی به وقوع خواهد پیوست.

 

وی در ادامه مشکلات راه های ارتباطی جوانرود به تازه آباد و تازه آباد به ازگله و شیخ صله و همچنین قلقله به بز میرآباد را از مشکلات حوزه راه دانست .

 

فرماندار ثلاث باباجانی همچنین مشکلات آب آشامیدنی بیش از 90 روستای ثلاث باباجانی را یکی دیگر از مشکلات مهم شهرستان دانست و از مسئولین استانی خواست تا به صورت ویژه مشکلات این روستاها را برطرف کنند.

 

علی گروسی همچنین مشکلات ثلاث باباجانی در حوزه بهداشت و درمان را مطرح و ابراز امیدواری کرد مسئولین امر مشکلات این حوزه را برطرف کنند.

 

در ادامه نیز مسئولین مربوطه وعده های جهت اجرا و حل برخی از مشکلات شهرستان ثلاث باباجانی را دادند.