پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله21:04 - 1395/03/10
فرماندار پاوه:

مرز کولبری پاوه هم اکنون باز است و به راحتی هم اجناس و کالاهای مجاز وارد می شوند

فرماندار شهرستان پاوه گفت: از زمان آغاز بازگشایی مجدد مرز کولبری در اردیبهشت ماه ؛ قرار بر این بود که این مرز به مدت یک ماه بازگشایی شود ولی اکنون با اتمام این زمان، کولبران می توانند به فعالیت و کولبری در این مرز مشغول باشند.

به گزارشهزار ماسوله، فرماندار شهرستان پاوه در گفتگویی با خبرنگار ما در خصوص شنیده هایی مبنی بر بسته شدن مرز کولبری پاوه اظهار داشت: پس از بازگشایی مجدد مرز کولبری در شهرستان پاوه از اردیبهشت ماه سال جاری، اکنون نیز فعالیت کولبران در این مرز ادامه دارد و شهروندان این شهرستان روزانه به کولبری مشغول هستند.

 

پرویز ایده پور افزود: از زمان آغاز بازگشایی مجدد این مرز در اردیبهشت ماه ؛ قرار بر این بود که این مرز به مدت یک ماه بازگشایی شود ولی اکنون با اتمام این زمان، کولبران می توانند به فعالیت و کولبری در این مرز مشغول باشند.

 

وی گفت: جهت سهولت در امر واردات اجناس ما هم اکنون دو دروازه بزرگ را جهت ورود و خروج کولبران آماده کرده ایم.

 

وی با بیان اینکه مرزهای شهرستانهایی همچون بانه، سردشت و مریوان تعطیل شده است ادامه داد: با توجه به آنکه در مرز  کولبری شوشمی پاوه، افراد زیادی از این شهرستان های اطراف هم اقدام به کولبری می کنند، رعایت کردن نظم از جانب آنان ضروری خواهد بود.

 

فرماندار پاوه گفت: تنها برای 700 نفر از مردم کارت فعالیت در این مرز صادر شده است که در این شرایط فعالیت در این مرز ظرفیتی را برای مردم شهرستان های اطراف ندارد.

 

وی در پاسخ به این سوال که براساس شنیده ها، مرز کولبری پاوه نیز بسته شده است گفت: مرز کولبری پاوه هم اکنون باز است و به راحتی هم اجناس و کالاهای مجاز وارد می شوند.

 

ایده پور در پایان نیز از کولبران خواستار خویشتن داری و رعایت کردن مقرراتی شد که مرزبانی برای آنها لحاظ کرده است.