پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله20:18 - 1395/02/12

تجلی اقتصاد مقاومتی در پرورش مرغ بومی/پرورش 1000 مرغ بومي در 300 متر

پرورش دهنده مرغ بومی در شهرستان پاوه اظهار کرد: در ابتدا پرورش مرغ محلی را در محیطی کمتر از 100 متر آغاز کردم و اکنون با تداوم این کار؛ این محیط را به 300 متر توسعه داده ام.

به گزارشهزار ماسوله، پرورش طیور به وی‍ژه مرغ بومی از گذشته‌های دور در این منطقه رایج بوده است و خانواده‌های روستایی، با نگهداری تعدادی مرغ و خروس، آنها را پرورش می دادند و با استفاده از گوشت و تخم آنها، بخشی از نیازهای خود را برطرف می کردند و مقدار اضافی مرغ و تخم مرغ تولیدی را به دیگران عرضه می کردند.


امروز نیز در بیش تر روستاهای این شهرستان با کم ترین هزینه وامکانات، پرورش مرغ بومی انجام می‌شود، گاها هم افرادی در این راستا به پرورش این مرغ های محلی به صورت تعداد زیادی که بتواند درآمد نسبتا پایداری را ایجاد نماید اقدام می کنند.

 

در این زمینه گفتگویی با پرورش دهنده مرغ محلی در شهرستان پاوه ارائه می گردد:

 

سیامک نبوی یکی از پرورش دهندگان مرغ بومی در این شهرستان، در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار کرد: شغل من کارگری است که با توجه به اتمام قرارداد اینجانب با یکی از شرکتها و علاقه خاصی که به پرورش مرغ محلی داشتم به این امر اقدام کردم.

 

وی با بیان اینکه برای این کار هم مکان کوچکی را برای پرورش آنها آماده کردم افزود: در ابتدا پرورش مرغ محلی را در محیطی کمتر از 100 متر آغاز کردم و اکنون با تداوم این کار و افزایش آنها به تعدادی بیش از 1000 عدد؛ این محیط را به 300 متر توسعه داده ام.

 

وی گفت: برای آغاز کار نیاز به یک دستگاه ماشین جوجه کشی بود که با همکاری جهاد سازندگی و ارائه تسهیلات مناسب در این زمینه توانستم آن را تهیه کرده و مقدمات کار را آغاز کنم.

 

وی ادامه داد: پس از گذشت چند ماه ، مرغ های محلی ما آماده و قابل عرضه به بازار فروش شدند.

 

نبوی با بیان اینکه در این راستا همواره پدر اینجانب، همسر و برادرم کمکیار بنده در این شغل بوده اند گفت: خوشبختانه بازار فروش خوبی را در منطقه نیز داشته ایم.

 

این پرورش دهنده مرغ محلی افزود: در واقعارائه تسهیلات به ما در این زمینه کمک شایانی را برای تداوم این شغل به وجود آورده است که به دنبال آن نیز اقدام به اشتغال زایی چند نفر از اعضای خانواده خودم در این راستا نموده ام.

 

وی در پایان گفت: با توجه به شعار سال، اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل ؛ ما نیز به تولید داخلی اکتفا می کنیم.