پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله00:14 - 1395/01/22
عدم رسیدگی به پروژه مسکن مهر پاوه؛

پیشرفت لاکپشتی مسکن مهر پاوه/ ناامیدی محرومان خانه به دوش، از تدبیر دولت یازدهم

پیشرفت لاک پشتی پروژه مسکن مهر پاوه، موجی از نا امیدی را در بین مردم بوجود آورده به گونه ای که مردم شهرستان دیگر هیچ امیدی به نتیجه رسیدن این پروژه در آینده را نزدیک ندارند.

به گزارشهزار ماسوله، پروژه مسكن مهر در سراسر كشور به منظور تامین مسكن برای اقشار كم درآمد جامعه از زمان دولت دهم آغاز شده است و تاکنون این پروژه در برخی از نقاط کشور با بی مهری هایی همراه بوده است.

 

مسکن مهر را می‌توان یکی از مهمترین اقدامات دولت دهم در تامین مسکن اقشار ضعیف و کم درآمد دانست اكنون كه در دوره اي از وضعيت نامناسب اين طرح در شهرستان پاوه مواجه ايم، هر روز چالش هاي جديدی در اجراي اين طرح را مشاهده مي كنيم.

 

عملیات اجرایی دو پروژه مسکن مهر 125 و 1024 واحدی در شهرستان پاوه، در شهریور 89 شروع شد که پروژه 125 واحدی این شهرستان واقع در زمین شهری در زمستان سال 1393 افتتاح گردید.

 

اما پروژه 1024 واحدی مسکن مهر در پاوه از سال 1389 تاکنون روند مطلوب و در خور توجهی را نداشته است چه بسا براساس شنیده ها مصالح این پروژه نیز بدلیل عدم فعالیت ان توسط عده ای به فروش می رسید.

 

رها شدن طرح ساخت 1024 واحدي تپه كوله این شهرستان و دست دست شدن این پروژه از پیمانکاری به پیمانکار دیگر تنها بی مهری دولت یاردهم را نسبت به روند روبه رشد این پروژه نمود خواهد داد.

 

رئیس اداره بنیاد مسکن شهرستان پاوه در این باره در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار کرد: عملا استارت این پروژه ها در شهرستان پاوه در سال 1390 آغاز گردید و شرکت چیلکو نیز به عنوان عامل نظارتی در این پروزه ها تعیین گردید.

 

آرش رضایی با بیان اینکه این پروژه از لحاظ کیفی همراه با مشکلاتی بود افزود: پیمانکار این پروژه از روند ساخت مسکن مهر در پاوه، عملکرد مطلوبی نداشت و عملیات ساخت آن با کندی همراه بود.

 

وی گفت: پس از مدتی که پیمانکار این پروژه ، اقدام به خارج نمودن مصالح ساختمان 1024 واحدی تپه کوله می کرد، ما مانع این کار شده و عملا پیمانکار پروژه ناتوانی خود را در ادامه ساخت آن با اداره بنیاد مسکن اعلام کرد.

 

وی ادامه داد: در تاریخ 1 آذر ماه سال 1391 این پروژه با حضور آقای مهرآبادی معاون وزیر و سهرابی سرپرست اداره کل راه استان کرمانشاه تحویل اداره راه و شهرسازی گردید.

 

رضایی تصریح کرد: از ان تاریخ به بعد مسئولیت روند ساخت این پروژه زیر نظر اداره راه و شهرسازی ادامه یافت.

 

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان پاوه نیز در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت: از تاریخ اول آذر ماه 1393 تا تاریخ 7 بهمن ماه 1394 تصمیماتی همچون تقلیل این واحدها از 1024 واحد به 620 واحد با توجه به تعداد متقاضیان 600 نفر و همچنین جدا نمودن واحدهای باقی مانده از پروژه به جهت کاهش فشار بر مردم، اتخاذ گردید.

 

ابراهیم شهریاری افزود: این پروژه 1024 واحدی ، شامل 32 بلوک است که 18 بلوک از ان تحویل متقاضیان خواهد شد و 14 بلوک باقی مانده از این پروژه جدا و هزینه های آن را که دولت متقبل نموده صرف ساخت درمانگاهها و یا فروشگاههای این مکان خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه هر ساله اداره راه و شهرسازی اقدام به تمدید وام و دولت هم اقدام به پرداخت سود ان می کرد گفت: با توجه به تورم ناگهانی در این چند سال اخیر ، پیمانکار این پروژه نیز حاضر به تکمیل آن نگردید که با پیگیری های به عمل امده مجدداد فعالیت خود را اغاز کرده است.

 

وی در پایان گفت: اکنون نیز این پروژه به خود تعاونی های شهرستان پاوه از تاریخ 7 بهمن ماه سال 1394 و ادامه روند ساخت آن واگذار شده است.

 

می توان گفت که این پروژه در شهرستان پاوه از جمله پروژه های نیمه تمامی است که امروزه در اما و اگر های بودجه ای دولت گیر کرده است و بی مهری دولت یازدهم نسبت به این پروژه ها در سال های اخیر جوی از ناامیدی را در بین متقاضیان به وجود آورده که حتی برخی از آنها دیگر قید خانه دار شدن را از این طریق زده اند.