پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله23:51 - 1394/12/23

نگاهی به یادمان شهدای پاوه/مکان زیارتی در این شهرستان

یادمان شهداي شهرستان پاوه در تمام ایام سال راهيان نور را از سراسر کشور برای دیدن آن و آشنایی با رشادت های شهدا به اين شهرستان می کشاند.

به گزارشهزار ماسوله، یادمان شهداي شهرستان پاوه در تمام ایام سال راهيان نور را از سراسر کشور برای دیدن آن و آشنایی با رشادت های شهدا به اين شهرستان می کشاند.

 

در محاصره شهر پاوه در مرداد 58 به وسیله نیروهای ضدانقلاب ، تعدادی از مدافعان مجروح بومی و غیربومی شهر در بیمارستان پاوه بستری شدند که نیروهای ضدانقلاب پس از درگیری نابرابر، مجروحان را از بیمارستان خارج و همگی را در محوطه بیمارستان، قتل عام می کنند.

 

پس از این واقعه و رسیدن نیروهای آزادیبخش و شکست حصر پاوه، شهدای بومی را در قبرستان محلی  و ۹ نفر رزمنده غیر بومی را در این محل  به خاک می سپارند.

 

اکنون پس از گذشت 37 سال از وقوع انقلاب ، این یادمان مکانی برای بازدید راهیان نور از سراسر کشور جهت آشنایی با ایثارگری های آن شهدا شده است.

 

فرمانده سپاه ناحیه پاوه در این باره در گفتگویی اظهار داشت: همه روزه مسافران و گردشگران و کاروان  راهیان نور از سرتاسر ایران به ديدن این محل تاریخی شهداء می آیند.

 

سرهنگ بهشتی راد افزود: شهرستان پاوه در طول هشت سال دفاع مقدس شاهد مجاهدت ها و فداکاری های مردم آن بوده است.

 

وی گفت: به طور ميانگين بيش از 60 هزار نفر هرساله به صورت كاروان راهيان نور به اين شهرستان مي آيند.

 

وی ادامه داد: اکنون نیز در کنار این یادمان سالن و ایستگاهی برای توقف این راهیان نور اماده است که همه روزه شمار زیادی از آنان در سفر یک روزه خود در این مکان توقف می کنند.

 

وی تصریح کرد: امسال نیز فضاسازی ها و خدمات رفاهی خاصی را در محوطه ورودی آن در نظر گرفته ایم که اکنون در حال انجام است.

 

مسئول یادمان شهدای پاوه نیز گفت: همه روز خدمات رفاهی را برای این راهاین نور که از سراسر کشور به این شهرستان عزیمت نموده اند ارائه می دهیم.

 

وی افزود: این مکان جزء مکانهای تاریخی شهدا در شهرستان پاوه محسوبئ می شود.