پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله19:53 - 1394/12/15

وجود محرومیت همچنان بر چهره برخی از محلات پاوه/وقتی که تبعیض در مرمت بعضی از کوچه ها نسبت به کوچه همجوار،آشکار می شود+تصاویر

شهر پاوه با موقعیت خاص جغرافیایی و ساخت خانه هایی پلکانی، در برخی از محلات آن همچنان توسعه چندانی ندارند و وجود محرومیت و تبعیض را می‌توان در چهره این محلات ملاحظه کرد.

به گزارشهزار ماسوله، شهر پاوه یکی از شهرهای خوش آب و هوای استان کرمانشاه است که در کنار کوههای پوشیده از برف زاگرس قرار گرفته و به سبب موقعیت خاص جغرافیایی و شیب زیاد؛ مردم آن در دامنه این کوهها اقدام به ساخت منازل مسکونی کرده اند.

 

منازل مسكونی در این شهر به گونه‌ای طراحی شده است كه در بیش‌تر موارد پشت‌بام خانه‌ای كه در ارتفاع كم‌تری از دامنه كوه ساخته شده است حیاط منزلی است كه چند متر بالاتر ساخته شده است. به همین دلیل پاوه را شهر "هزار ماسوله" می‌نامند.

 

بافت محلات موجود شهر پاوه نیز نتیجه تغییر شكل و رشد آن است؛ که البته با ورود به صنعت جهانی شدن، اقدامات بسیار زیادی در راستای بهبود و تغییر چهره کوچه‌ها و خیابان‌ها صورت گرفته است و با اجرای آن پروژه‌ها ؛ این شهر به وضعیت کنونی رسیده است.

 

با این وجود که تغییرات زیادی را در سطح شهر پاوه مشاهده می کنیم ولی برخی از محله های این شهر همچنان در محرومیت به سر می‌برند و مردم این محلات خواستار رسیدگی بیشتر مسئولان به این نیازها و خواسته‌های آنان هستند.

 

محله پشت مسجد جامع پاوه و همجوار محله دره سرده از محله های محرومی است که ساکنان آن از وضعیت پله های خراب موجود ناراضی بوده و خواستار رسیدگی مسئولین شهرداری برای مرمت این پله ها می باشند.

 

یکی از ساکنین این محله در گفتگویی با خبرنگار ما در این باره می گفت: پله های کوچه شهید علی خورشیدی از وضعیت نامناسبی قرار دارند و با اینکه قسمت بالایی این کوچه اصلا پله بندی نشده است ، پله های پایین تر و نزدیک به خیابان آن نیز به طور کلی خراب شده اند.

 

آقای شبرنگ افزود: با توجه به آنکه قسمت بالایی این کوچه اصلا به ساخت پله اقدام نشده است، با کوچکترین بارش باران خاک آن فرسایش یافته و به قسمتهای پایینتر کوچه سرازیر می شود.

 

وی گفت: این اصلا درست نیست که مسئولین شهرداری اقدام به پله بندی و مرمت کوچه همجوار ما در محله دره سرده بکنند و کوچه ما را با این وضعیت نامناسب تبعیض قائل شوند.

 

یکی دیگر از ساکنین این محله نیز با تایید سخنان آقای شبرنگ می گفت: مرمت و پله بندی محله دره سرده در کوچه همجوار ما توسط شورا و شهرداری قابل تحسین است ولی ما هم خواستار مرمت این کوجه هستیم.

 

وی افزود: در فصل زمستان نیز تردد برای فرزندان ما با وجود یخبندان و نبود پله ای مناسب ، عملا مشکل خواهد بود.

 

با نزدیک شدن به آغاز سال نو و تعطیلات نوروزی و ورود مسافران از اقصی نقاط کشور به این شهرستان؛ علاوه بر این موارد، ضروری است که شورا و شهرداری به چهره شهر و و مرمت آسفالت های خیابان ها ، بیش از پیش رسیدگی نماید.