پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله19:59 - 1394/12/12
گزارش/

بحران كم آبي در روستاي چورژي/برگزاری جلسات مختلف مردم روستا در مرتفع نمودن این مشکل

بحران کم آبی روستای چورژی شهرستان پاوه ، در چند سال اخیر ، مردم این روستا را با مشکل مواجعه کرده است.

به گزارشهزار ماسوله، بحران کم آبی روستای چورژی شهرستان پاوه ، در چند سال اخیر  ، مردم این روستا را با مشکل مواجعه کرده است.

 

روستای چورژی با حدود بیش از 2000 نفر جمعیت، در چند سال اخیر با کمبود آب به صورت جدی مواجه شده است و امسال نیز در این فصل سال با وجود بارش های زیاد در منطقه ، مردم این روستا با بحران کم ابی مواجه شده اند.

 

با وجود افزایش بارش ها در سال جاری نسبت به سالهای قبل؛ شواهد حاکی از آن است که مردم این روستا ، در این فصل سال از کم آبی رنج می برند ، این در حالی است که مسئولین ذیرط از جمله امور منابع آب و مسئول اجرایی شهرستان در مرتفع نمودن این مشکل برای سال آینده، باید توجه بیشتری در جهت تامین آب به منظور برون رفت از این بحران داشته باشند.

 

دهیار، شورای روستا و اقشار مختلف مردم برای حل این مشکل اقدام به برگزاری جلسات مختلفی در مساجد روستا نموده اند بلکه بتوانند بحران کم آبی این روستا را که در فصل تابستان به طوری که منازل مسکونی آن به طور متوسط از هر 48 ساعت یک ساعت از آب شرب برخوردار می شوند، به گوش مسئولین امر برسانند.

 

در هفته جاری بود که مردم چورژی ،جلسات متعددی را در مساجد این روستا برای برنامه ریزی و هماهنگ نمودن آن با فرماندار شهرستان پاوه برگزار کردند که تاکنون منتج به نتیجه مطلوبی نشده است.

یکی از ساکنین این روستا در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت: در تابستان امسال آب شرب این روستا به مدت 4 روز متوالی قطع گردید و با افت فشار آب آشامیدنی مواجه شد.

 

صحرایی افزود: بحران کم آبی این روستا در فصل تابستان به حدی است که آب شرب مورد نیاز خود را از شهر پاوه تامین می کنیم.

 

وی با بیان اینکه این روستا هرساله از بحران کم آبی رنج می برد گفت: از هم اکنون در مواجه نشدن با بحران کم آبی در سال آینده ، سعی در حل این مشکل را داریم.

 

وی گفت: مردم این روستا ظاهرا در دیداری با فرماندار شهرستان پاوه ، قول مساعد را در حل این مشکل از وی گرفته اند.

 

یکی دیگر از ساکنین این روستا در گفتگو با خبرنگار ما گفت: امیدواریم که مشکل کم آبی این روستا توسط مسئولین ذیربط و فرماندار شهرستان پاوه مرتفع گردیده و سال آینده با این بحران مواجه نشویم.