پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله10:54 - 1394/12/01

نگاهی به گرایش سیاسی کاندیداهای حوزه انتخابیه پاوه و اورامانات

هرکدام از این کاندیداها از لحاظ گرایش سیاسی منتسب به جریانات و طیف های مختلف هستند که در متن گرایش کاندیداهای مجلس دهم در حوزه پاوه و اورامانات آمده است.

به گزارشهزار ماسوله، با تایید 12 نفر از داوطلبان انتخابات مجلس دهم در مرحله نهایی توسط شورای نگهبان، در این میان هرکدام از این کاندیداها از لحاظ گرایش سیاسی منتسب به جریانات و طیف های مختلف هستند که در زیر گرایش کاندیداهای مجلس دهم در حوزه پاوه و اورامانات را ملاحظه می کنید.

 

در این حوزه کاندیداهایی که خود را از گروه سیاسیاصول گرایانمعرفی کرده اندشهاب نادری، دکتر نعمت الله منوچهری و صوفی میرانیهستند که شورای ائتلاف اصول گرایان استان کرمانشاه آقایشهاب نادریرا به عنوان نامزد اصول گرایان و در این وضعیت گزینه قوی در حمایت مردم از وی در حوزه پاوه و اورامانات معرفی کردند؛ آقای شهاب نادری از کاندیداهایی است که در انتخابات مجلس نهم با اختلاف آرای کمی با آقای منوچهری دوم شد ، دکتر نعمت الله منوچهری نیز نماینده فعلی مردم اورامانات در مجلس نیز با اینکه در مرحله هیئت نظارت رد صلاحیت و شورای نگهبان مرکز وی را در مرحله سوم تایید صلاحیت کرده، از کاندیداهای اصول گرایان محسوب می شود و صوفی میرانی نیز به عنوان کاندیدای اصول گرا در این انتخابات از کسانی است که در انتخابات مجلس نهم نیز آرای زیادی را به خود اختصاص داد در مجموع می توان گفت طیف اصول گرا در انتخابات مجلس نهم بیشترین آرا را به خود اختصاص دادند.

 

در این حوزه انتخابیه کاندیداهایی کهاصلاح طلبو خود را حامیان دولت معرفی کرده اند؛انور بیگامیری، دکتر نورالدین یوسفی ، دکتر نظیف محمدی، عزیز ساسلی، محمد تقی رستمی، نریمانی رحمانی و بهزاد صدریهستند که بسته به نوع اعلام طرفداری از این طیف سیاسی، حمایت خود از دولت اعلام کرده اند.

 

انور بیگامیریکه به عنوان نامزد اصلاحات در این حوزه معرفی شده است، سابقه کاندید شدن در انتخابات را در دوره های گذشته ندارد و کاندیداتوری خود را در این انتخابات مجلس دهم اعلام کرده است، دکتر نورالدین یوسفی، دکتر نظیف محمدی و عزیز ساسلی نیز که به عنوان اصلاح طلب در این انتخابات قلمداد می شوند ، براساس شنیده ها این افراد شرایط نامزد اصلاحات از طرف شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان را نپذیرفته اند.

 

محمد تقی رستمی، نریمان رحمانی و بهزاد صدری نیز از کاندیداهایی هستند که می توانند به عنوان کاندیدای حامیان دولت در طیف معتدل معرفی شوند.

 

سید نوزاد سلیمانی و نوری کریمینیز از افرادی هستند که خود را وامدار هیچ کدام از احزاب و گروهها نمی دانند و به عنوان کاندیداهای مستقل در این عرصه به رقابت می پردازند.

 

در این میان اصلاح طلبان و حامیان دولت کاندیداهای زیادی را جهت ثبت نام معرفی کرده بودند که موفق به تایید صلاحیت از سوی هیات نظارت بر انتخابات استان و شورای نگهبان مرکز نشدند، گرچه کاندیداهایی که داوطلبان انتخابات مجلس دهم در حوه پاوه و اورامانات در طیف های محتلف پس از رد صلاحیت آنان اقدام به تشکیل ائتلاف جهت حمایت یک کاندیدای اصلاح طلب نمودند ولی این ائتلاف با توجه به آنکه طیف های سیاسی مختلفی در این ائتلاف وجود داشت عملا بر اساس شنیده ها به هیچ نتجیه ای نرسیده است.