پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله14:24 - 1394/11/14

دکتر محمودی: ورود برخی از جوانان به حوزه هنر، مشوقی برای دیگران با استعدادهای بالقوه است /نرمین گیوه چی:بیان تاثیرات مخرب فضای مجازی به صورت طنز گونه برای نوجوانان، بازخورد مثبتی دارد

رئیس اداره ارشاد اسلامی گفت: اجرای موسیقی محلی توسط دو نوجوان مختار غفوری و زکریا نودشه ای از دیگر برنامه های این جنگ است که ورود این دو جوان به حوزه موسیقی می تواند، مشوقی برای دیگر جوانان باشد که با استعدادهای بالقوه برای حوزه موسیقی با تعهد اخلاقی اسلامی فعالیت کنند.

به گزارشهزار ماسوله، با استقبال پرشور مردم جنگ شادی هورامان در سالن ارشاد اسلامی پاوه در شب اول برگزار شد.

 

برگزاری برنامه‌های شاد و نشاط آور در جامعه می تواند ، تحول و حرکت فرهنگی در جامعه را در راستای ایجاد انگیزه در بین مردم بوجود آورد و علاوه بر آن در این برنامه ها می توان آسیب های اجتماعی را برای جوانان یادآور شد.

 

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مرکز و مرجعی در برگزاری برنامه های شاد و نشاط آور در شهرستان بوده ، می تواند با اجرای کارهای هنری فاخر و شادی‌افزایی در بین خانواده‌ها، کسانی را که استعداد و توانایی هنرمندی را در وجود خود دارند به این سمت بکشانند.

 

در این صورت و و ایجاد انگیزه لازم برای اجرای برنامه ها و حرکت های فرهنگی مطابق با اصول و احکام اسلامی در فرهنگ جامعه است که می توان به راحتی در خلال این برنامه ها به بیان مشکلات و آسیب های جامعه اشاره کرد.

 

در شهرستان پاوه که اجرای ان برنامه ها به وادی فراموشی سپرده شده بود در یک سال اخیر و در مدت کوتاهی توانسته است که با جذب جوانان، به آن موفقیت لازم دست پیدا بکند.

 

جنگ شادی واجرای برنامه های شاد وجذاب اخیر که به مناسبت دهه فجر در پاوه که با نویسندگی و کارگردانیسرکار خانم نرمین گیوچی و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن نمایش پاوهبرگزار شد، شبی به یادماندنی را برای کودکان وخانواده ها در پاوه به وجود آورد.

 

در این باره رئیس اداره ارشاد اسلامی پاوه در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت: در طول شش ماه گذشته تحولات اثر گذار و ملموس در حوزه نمایش به دلایلی چون حمایت های مدیران استانی به وجود آمده است.

 

دکتر هدایت محمودی افزود: در پی آن نوجوانان زیادی به رشته های هنری و نمایش و تئاتر و در راس آنها با حضور و فعالیت چهره های اثرگذار همچون شهریار انصاری ، معتصم شافعی، نرمین گیوه چی، اردشیر منوچهری و هیمن امینی و دیگر هنرمندان محترم به این حوزه جذب شده اند.

 

وی گفت: هم اکنون 5 گروه هنرمند در حوزه تئاتر به تمرین و اجرای برنامه فعالیت دارند.

 

وی ادامه داد: در طول سه ماه گذشته برنامه ریزی های اساسی برای برگزاری یک جنگ شادی و نشاط آور در ایام دهه مبارکه فجر، برای مردم و نوجوانان شهرستان صورت گرفت که این برنامه در طول سه شب متوالی در پاوه برگزار می شود.

 

وی تصریح کرد: عمده مسائل این برنامه ها به صورت طنز و با هدف آسیب شناسی شبکه های اجتماعی و فضای مجازی است.

 

دکتر محمودی در پایان گفت: اجرای موسیقی محلی توسط دو نوجوان مختار غفوری و زکریا نودشه ای از دیگر برنامه های این جنگ است که ورود این دو جوان به حوزه موسیقی می تواند، مشوقی برای دیگر جوانان باشد که با استعدادهای بالقوه برای حوزه موسیقی با تعهد اخلاقی اسلامی فعالیت کنند.

 

نویسنده و کارگردان برنامه های طنز گونه این جنگ هنری نیز در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت:ما حدود شش ماه در حوزه تئاتر، با حضور بازگرانی از نوسود و نودشه، مشغول تمرین هستیم.

 

نرمین گیوه چی افزود: با مشقت های زیاد توانستیم که در طول این مدت موضوعات و مشکلات خاص جامعه را در این برنامه ها دخیل دهیم.

 

وی با بیان اینکه زبان کمدی به راحتی می تواند برای بیننده هضم شود گفت: مشکلات و آسیب های اجتماعی را در این برنامه ها به صورت کمدی و طنز گونه برای بینندگان به تصویر کشیدیم.

 

وی گفت: عدم نهادینه شدن فرهنگ در حضور در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی و استفاده از آنها توسط فرزندان و جوانان ما ، تاثیرات مخربی را بر آنان گذاشته است و همین باعث شد که مطلبی طنز گونه را از تاثیرات منفی این شبکه ها بر جوانان ما، به صورت تئاتر به تصویر بکشیم.

 

وی ضمن تقدیر و تشکر از همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری این برنامه ها گفت: در طول روز نیز همین موضوع تئاتر را برای بیش از 700 نفر از دانش آموزان پاوه با زبانی بچه گانه و کودکانه اجرا کرده ایم که بازخورد مثبتی را از قبولی تاثیرات منفی شبکه های اجتماعی از این دانش آموزان شاهد بودیم.

 

خانم گیوه چی تصریح کرد: اجرای ابن برنامه در سه شب متوالی ، تا روز 15 بهمن ماه در پاوه برگزار و همچنین با درخواست های مردم در اجرای این برنامه در شهر نودشه ، در صورت امکان و صدور مجوز از اداره ارشاد اسلامی پاوه ، این برنامه ها را نیز در نودشه اجرا خواهیم کرد.