پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله01:10 - 1394/09/09
دکتر منوچهری:

توسعه و پیشرفت اورامانات با رسمی شدن مرزهای این منطقه امکان پذیر است

نماینده پاوه و اورامانات در مجلس خواستار رسمی شدن مرزهای منطقه اورامانات شد و آن را بزرگترین خواسته مردم مومن و انقلابی و همیشه در صحنه اورامانات عنوان کرد.

به گزارشهزار ماسوله، نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس در گفتگویی با خبرنگار ما در خصوص سفر استاندار به شهرستان پاوه اظهار داشت: در این بازدید یک روزه استاندار به پاوه ، مشکلات منطقه اورامانات مورد بررسی وتحلیل قرار گرفت.

دکتر نعمت الله منوچهری با بیان اینکه تصمیمات خوبی در مرتفع نمودن مشکلات پاوه اخذ گردید افزود: یکی از عمده ترین تصمیماتی که مصوب شد در رابطه با مرز شوشمی و ساماندهی مرزهای اورامانات بود .

وی گفت: در بازدید از سد داریان و عرض تبریک به مجریان این سد در تدابیر اندیشیده شده در نجات دهی چشمه بل در مظهر جدید، ما شاهد آب گیری سد داریان به میزان یک چهارم کل میزان آبگیری ان بودیم .

وی ادامه داد: انتقال آب هانی کوان به شهر پاوه یکی دیگر از طرح هایی بود که مورد بازدید کارشناسی قرار گرفت که براساس برنامه ریزی های انجام گرفته ، تا اواخر امسال و خصوصا تادهه مبارک فجر ان شالله در مدار پروژه قرار گرفته و به منطقه شهر پاوه برسد.

منوچهری جاده کمربندی پاوه را که از سه راهی باینگان شروع شده و به مسیر نودشه و نوسود در بیرون از پاوه الحاق می شود ، از دیگر بررسی های انجام گرفته در سفر استاندار کرمانشاه به پاوه بیان کرد و گفت: برای این پروژه نیز برنامه خاصی در نظر گرفته شده و به مرحله اجرا می رسد.

وی شهرستان های اورامانات را دارای پتانسیل خاصی بیان کرد و گفت: فعالیت و بازگشایی در مرزهای اورامانات می تواند به مرتفع نمودن مشکلات خاص مردم منطقه کمک نماید و در این زمینه نیز یکی از بزرگترین خواسته های ما محقق شدن این مهم از طرف دولت نظام مقدس جمهوری اسلامی در تردد مسافر از مرز شوشمی است ولی مشکل اصلی بازگشایی مرز از جانب استاندار حلبجه می باشد.

وی از ایجاد منطقه آزاد تجاری اورامانات به عنوان خواسته به حق مردم این منطقه یاد کرد و خواستار پیگیری مسئولین استان در این خصوص شد.

منوچهری در پایان با تاکید بر اینکه مردم اورامانات از سال های پس از پیروزی انقلاب همواره همراه نظام بوده و دین خود را به انقلاب و نظام ادا کرده اند، مردم این خطه را مستحق بهترین خدمات دانست.