پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله16:13 - 1394/09/08
مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه خبر داد:

پیشرفت 43 درصدی مسکن مهر پاوه

مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه از پیشرفت 43 درصدی مسکن مهر یک‌هزار و 24 واحدی شهرستان پاوه خبر داد.

به گزارشهزار ماسوله،عبدالله بهادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه گفت: هفت پروژه راه و شهرسازی در شهرستان پاوه شامل دو پروژه رفع نقاط حادثه‌خیز، بازارچه شوشمی، بیمارستان و سه طرح تفصیلی در دست اقدام است.

وی طرح‌های تفصیلی در دست اقدام را مربوط به شهرهای نودشه، نوسود و باینگان دانست و افزود: بیمارستان 64 تختخوابی شهرستان پاوه در زیربنای 8 هزار و 525 مترمربع احداث شده و مبلغ قرارداد آن 9 میلیارد تومان است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با بیان اینکه این بیمارستان با پیشرفت 78 درصدی مواجه بوده است، تصریح کرد: امسال 4.5 میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده که دو میلیارد تومان آن جذب شده است.

بهادری در مورد وضعیت راه‌های شهرستان پاوه تصریح کرد: هزینه نگهداری هر کیلومتر راه فرعی 40 میلیون تومان و راه اصلی و بزرگراه 70 میلیون است که در شهرستان پاوه برای این موضوع تنها سه تا چهار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه نگهداری راه‌ها مطابق استاندارد نباشد و در این خصوص برای شهرستان پاوه چاره‌اندیشی جدی صورت نگیرد، وضعیت از این بدتر می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه افزود: برای بهسازی مسیر ارتباطی روانسر ـ پاوه اخیراً مناقصه‌ای برگزار شده است که هفت میلیارد تومان برای روکش مسیر فوق از اعتبارات استانی منظور شده و در حال انجام است.

بهادری اظهار کرد: تلاش می‌کنیم با بوکسیت ریختن بر جاده مسیرهای دیگر این شهرستان از جمله نوسود ـ سه‌راهی شهدا و نودشه ـ پاوه به‌ صورت مقطعی فرسودگی آنها را دو تا سه سال عقب بیندازیم.

*بلاتکلیفی مسکن مهر یک‌هزار واحدی پاوه

وی با اشاره به اینکه با اعتبارات موجود نمی‌توان کارهای اساسی انجام داد، خاطرنشان کرد: چهارخطه و دوبانده شدن مسیر پاوه در دست اقدام است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در مورد وضعیت مسکن مهر شهرستان پاوه خاطرنشان کرد: مسکن مهر این شهرستان یک‌هزار و 24 واحد بوده که احداث آن از سال 89 آغاز شده و برای جمعیتی کمتر از 24 هزار نفر است.

بهادری با بیان اینکه تا دی‌ماه سال گذشته مسکن مهر پاوه 43 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، ادامه داد: از آن زمان به بعد این کار از بنیاد مسکن به راه و شهرسازی واگذار شد و در حال حاضر با چند مشکل مواجه است.

وی در مورد امکان الحاق دو روستای ایجاد شده در ورودی شهر پاوه به این شهر گفت: طرح جامع این شهر سال 89 بسته شده و توسعه این شهر در ضلع شمال غرب دیده شده است و الحاق این دو روستا بدون در نظر گرفتن سرانه عمومی باری به شهر تحمیل می‌شود.