پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله11:30 - 1394/09/08
در جلسه شوراي اداري پاوه با حضور استاندار:

استاندار كرمانشاه: تلاش ما در جهت رسمی شدن مرز شوشمی و تردد مسافر از آن است

استاندار كرمانشاه در جلسه شوراي برنامه ريزي پاوه با اشاره به تلاش برای تردد مسافر از مرز شوشمی به عراق از طریق استان حلبچه خاطر نشان ساخت: ما برای تردد مردم در مرز مشکلی نداریم و همه شرایط برای این تردد از نظر ما اماده است.

به گزارشهزار ماسوله، در جلسه شوراي برنامه ريزي پاوه كه به رياست استاندار كرمانشاه در شامگاه شنبه در سالن جلسات فرمانداري پاوه برگزار شد فرماندار پاوه با بيان اينكه در اين جلسه به بيان حل مشكلات شهرستان پاوه و مسائل اجرايي خواهيم پرداخت اظهار داشت:انتظار داريم كه دستورات لازم را براي پيشرفت كار با توجه به نيازهاي اين شهرستان در اين جلسه شوراي برنامه ريزي كسب كنيم.

پرويز ايده پور افزود: مشكل تردد در داخل شهر پاوه و نياز به احداث يك جاده كمربندي از ضروريات پاوه است كه مي تواند مشكل بسيار ياز مردم را مرتفع نمايد.

وي گفت: مشخص نمودن حريم راهها، به اتمام رساندن پروژه هاي بيمارستان 64 تخوتخوابي ، پروژه آبرساني آب هاني كوان به پاوه، الحاق دو روستاي دوريسان و چورژي، مسكن مهر پاوه و بازارچه مرزي شوشمي از جمله مسئل مهمي است كه در اين شهرستان جزء نيازها محسوب مي شود.

نماينده مردم پاوه و اورامانات نيز در اين جلسه با تاكيد بر بازشدن مرزهاي اورامانات اظهار داشت: مردم اورامانات با حضور همه جانبه خود در همه عرصه هاي انقلاب مستحق خدمت مي باشند و باز شدن مرزهاي اين منطقه از خواسته هاي به حق انان بوده است.

وي لزوم تسريع در پروژه هاي بيمارستان 64 تختخوابي و آبرساني هاني كوان به پاوه را از نيازهاي ديگر شهرستان اعلام كرد و خواستار تسريع در احداث اين پروژه ها از استاندار گرديد.

مديران كل سازمان راه و شهرسازي استان كرمانشاه، سازمان جهاد كشاورزي كرمانشاه و مدير عامل آب منطقه اي استان كرمانشاه به بيان ارائه نظرات و ديدگاههاي خود در بحث مشكلات شهرستان پاوه و مهندس نيك كردار معاون امور عمران و شهرسازي استاندار نيز در خصوص الحاق روستاهاي دوريسان و چورژي به پاوه، مطالعات اوليه آزاد راه پاوه به كرمانشاه، حريم قانوني راهها، بازارچه مرز شوشمي پرداختند.

در ادامه استاندار كرمانشاه نيز در اين جلسه اظهار داشت: فعاليت در مرز شوشمي شهرستان پاوه همواره به صورت يك امر مهم براي ساكنين اين شهرستان از اهميت فوق العاده اي برخوردار بوده است.

اسدالله رازاني افزود: تنها مانع توسعه اين مرز در شهرستان پاوه راه نامناسب آن بوده است.

وي با بيان اينكه هيچ مسيري مهمتر از مسير پاوه و اورامانات به كرمانشاه نيست گفت: راه نجات پاوه راه است.

وي ادامه داد: ارتقاي اين راهها از مركز شهرستان پاوه به طرف نوسود و نودشه و روانسر از اهداف اوليه ما است.

رازاني با مهم خواندن راههاي ارتباطي پاوه به اطراف تصريح كرد: در صورت دسترسي و اصلاح اين راهها است كه بازارچه اين شهرستان رونق خواهد گرفت.

وي با اشاره به تلاش برای تردد مسافر از مرز شوشمی به عراق از طریق استان حلبچه خاطر نشان ساخت: ما برای تردد مردم در مرز مشکلی نداریم و همه شرایط برای این تردد از نظر ما اماده است.

رازاني تصريح كرد: راه اندازی بیمارستان 64 تختخوابی، اصلاح راه های این شهرستان، رونق تجارت و آب رسانی به پاوه از جمله اقداماتی است که باید توسط مجموعه مدیران مربوطه انجام گیرد.

استاندار كرمانشاه اخذ مجوز منطقه آزاد تجاری در اورامانات را یکی از اهداف آینده مجموعه مدیریت استان عنوان کرد و گفت: در کشورهای توسعه یافته تعداد مناطق آزاد تجاری به 200 تا 250 منطقه می رسد و به همین دلیل ما نیز باید با فراهم کردن زیرساخت ها و امکانات لازم در پی افزایش مناطق آزاد در کشورمان باشیم.

وي افزود: جهت رسيدگي و پيگيري از مصوبات اين جلسه هر سه ماه يكبار را جهت بازديد به اين شهرستان خواهم آمد.

این جلسه 15 مصوبه برای توسعه، عمران و آبادانی شهرستان پاوه داشت که مهمترین آنها پیگیری و تلاش برای رسمی شدن مرز شوشمی و توسعه بازارچه آن، تکمیل بیمارستان 64 تختخوابی، تسریع در اتمام طرح انتقال آب چشمه هانی کوان به پاوه، تأمین آب شرب روستاهای شمشیر، چورژي، سرکران، نسمه و دوریسان، الحاق روستاهای دوریسان و چورژی به شهر پاوه، تلاش برای کاهش حریم راه ها و حریم تاسیساتی راهها، بررسی مطالعه طرح کمربندی شهر پاوه، ارتقا و توسعه راههای ارتباطی شهرستان و راه روانسر به پاوه و پاوه به مرز شوشمی، اختصاص آب از محل سد داریان برای طرحهای کشاورزی و شیلات بود.