پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله19:23 - 1394/09/05

برای اولین بار درپاوه برگزار شد: همایش آموزشی ،توجیهی خبازان شهرستان

اولین همایش آموزشی ،توجیهی خبازان شهرستان پاوه با حضور بخشدار باینگان،رئیس راهور،اعضای شورای شهرهای نوسود و نودشه،رئیس اداره پلیس اماکن عمومی،مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان روسای ادارات صنعت،معدن و تجارت ، دارایی ،اتاق اصناف،روسای اتحادیه های صنفی و خبازان پرتلاششهرستان پاوه در سالن اداره ارشاد اسلامی پاوه شب گذشته برگزار گردید.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل ازسلام پاوه :تلاوت آیات قرآن کریم با صدای دلنشین شهاب رحیمی و اجرای مجری توانمند و خوش ذوق شهرستان آقای هادی سپنجی شروع شد.

مربوط محمدی رئیس اتحادیه خبازان شهرستان پاوهدر این مراسم ضمن خیر مقدم به مهمانان و حاضران در این نشستبه تشریح فعالیتهای این اتحادیه پرداخت.

ویبه نکاتی در مورد اهمیت نان و لزوم آموزش توجیهی خبازان تاکید کردو گفت : که هدف ما آن است که نان با کیفیت به مردم عرصه شود و شهرستان ما در این مورد به نسبت سایر نقاط استان در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

سپس کلیپی با موضوع نان پخش شد که بسیار مورد توجه حاضران در سالن قرار گرفت .

در ادامه مهندس بهروز شفیعیرئیس اتاق اصناف پاوه به ایراد سخنانی پرداخت وی قبل از بیان سخنانش در یک حرکت زیبا به احترام خبازان پرتلاش شهرستان سر تعظیم فرود آورد و از تلاشهای آنان قدردانی نمود که این حرکت با تشویق حاضران و خبازان در سالن روبه رو شد.

شفیعیبه نقش و جایگاه خبازان و اهمیت انها در جامعه پرداخت و گفت : خبازان اقشاری هستند که مردم همیشه به نوعی با آنها در ارتباط اند .

خالدی کارشناس شبکه بهداشت ودرمان پاوهنیز در سخنانی کوتاه و تاثیر برانگیز به اهمیت پروسه پخت نان و لزوم رعایت بهداشت خبازان گرامی پرداخت و نکات کوتاهی را بیان نمود.

سپس مهندس اسماعیل زادهکارشناس بهداشت و آراد و نان شبکه بهداشت استان در سخنانی به پروسه تولید یک نان سالم و بهداشتی پرداخت .

ویبا انتقاد از آراد و پخت نان خبازی ها توصیه های جامعی در مورد تهیه نان سالم و خمیر ترش مناسب ارائه داد و از استفاده از جوش شیرین را با دلایل علمی منع کرد .

اسماعیل زادهبا مقایسه نان قدیم و نان امروز نکات مهمی را اشاره کرد و گفت : یک قرص نان قدیم یک غذای کامل بود و شخص می توانست با آن سیر شود اما متاسفانه نان امروز بدلیل نداشتن و نقص ویتامین و خاصیتها خوب یک نان اینچنین نیست .

سپس ملا هاشم حکیمی امام جمعه دوریساندر این مراسم به جایگاه گندم و نان در ایات و احادیث بزرگان دینی اشاره کرد که خداوند در قرآن کریم میفرماید: ((فلینظرالانسان الی طعامه))
انسان نسبت به غذای خود باید خوب دقت و بررسی و محاسبه گری داشته باشد.

ملا هاشم حکیمیدر ادامه ضمن ناظر بودن خدا بر همه اعمال و رفتار انسان ها تاکید کرد که فقط ذات الله است که از نیت و باطن ما خبر دارد به همین جهت باید همیشه در امورات و اعمالی که انجام میدهیم از این نظارت خداوند بر اعمالمان غفلت نورزیم.

ویدر ادامه سخنانی در خصوص جایگاه و اهمیت نان در زندگی بشری پرداخت و گفت :  نیاز است که شما زحمتکشان با تدین و وجدان بیدار خود همشه خدا را ناظر بر اعمال خود ببینید چرا که با این اقدام خداوند خود برکت و ارزش آن را بیشتر میکند.

رئیس اداره صنعت،معدن و تجارتدر سخنانی ضمن خسته نباشد به خبازان اعلام کرد که انتظار داریم واحد های صنف خبازان شهرستان پاوه بر اساس تعامل و همکاری و اعتماد ساعات کاری و به روز کردن تابلو های واحد صنفی و رعایت کردن مسائل بهداشتی همکاری لازم را در راستای سلامت شهروندان و ارتقای کیفیت نان به عمل آورند.

نسیم منوچهریمسئول آرد و غله اورامانات نیز به ایراد سخنانی کوتاه در این مراسم پرداخت .

عبدالکریم فرهادیاز خبازان نمونه شهرستان در سخنانی از مسئولین شهرستان درخواست نمود تا به درد دلهای خبازان این خطه گوش کنند و مشکلات آنها را در جلسه ویژه ای بررسی و حل کنند.

در پایان مراسم از خبازان نمونه و رئیس پلیس راهور شهرستان پاوه بخاطر مساعدت با رانندگان حمل آراد در داخل شهر تجلیل شد.

در حاشیه این مراسم گله مندی اصناف و خبازارن از عدم حضور اعضای محترم شورای اسلامی شهر پاوه بود که بسیار نمود ویژه ای داشت متاسفانه هیچکدام از اعضای شورای اسلامی شهر پاوه در این همایش حضور نداشتند اما مشاهده می شود در مراسماتی که حتی غیر مرتبط با اعضای شورا است تمامی اعضای حضور پیدا می کنند.

شب گذشته اعضای شورای اسلامی شهر های نوسود و نودشه و بانه وره و… بجز پاوه حضور داشتند و همراه با خبازان زحمت کش شهرستان در همایش حضور پیدا کرده بودند اما متاسفانه اعضای شورای اسلامی شهر پاوه با دعوت رسمی نیز حضور نداشتند.

یکی از اعضای هیئت مدیره اتاق اصناف پاوه به خبرنگار سلام پاوه در این باره گفت :متاسفانه این سومین بار متوالی است که ما اعضای شورای اسلامی شهر پاوه را به مراسمات اصناف و بازاریان شهر دعوت می کنیم اما آنها حضور پیدا نمی کنند.

ویافزود : بسیار ناراحت کننده است که اعضای شورای شهر پاوه به اصناف و بازاریان شهر احترام نگذاشته و در جلسات آنها حضور پیدا نمی کنند .

این را نیز باید گفت حضور بخشدار باینگانآقای اردلان حاتمیدر این مراسم قابل تقدیر است در حالیکه نه بخشدار مرکزی و نه بخشدار نوسود و … در جلسه حضور نداشتند .