پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله20:05 - 1394/08/18

فرماندار پاوه:انتقال آب هانی کوان به پاوه سرعت بیشتری گرفته است

فرماندار پاوه گفت: امسال با اختصاص 170 میلیارد ریال اعتبار به انتقال آب چشمه هانی کوان به شهر پاوه این طرح سرعت بیشتری گرفته است.

به گزارشهزار ماسوله، طرح تأمین آب بلند مدت شهر پاوه از سال 88 توسط مسئولان وقت استان کلنگ زنی وعملیات اجرایی آن آغاز شد که پس از هفت سال هنوز حدود 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
پرویز ایده پور روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: 80 میلیارد ریال از اعتبار فوق از محل منابع عمومی و90میلیارد ریال از محل تنش آبی بوده و طبق قول مسئولان امور آب استان کرمانشاه این طرح باید در 22 بهمن امسال به بهره برداری برسد.
فرماندار پاوه تصریح کرد: با وجود تخصیص اعتبارات مورد نیاز میزان پیشرفت طرح کافی نیست و مسئولان مربوطه باید شتاب بیشتری به آن بدهند تا مردم شهر پاوه در زمان وعده داده شده از آن بهره مند شوند.
مدیرکل آب منطقه ای استان کرمانشاه نیز مهمترین مانع و مشکل در تأخیر چند ساله طرح را کمبود اعتبار دانست و گفت: از سال گذشته با پیگیری های مسئولان شهرستان، استان و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی میزان اعتبارات طرح از 2 میلیارد به هشت میلیارد افزایش پیدا کرد.
کیاست امیریان افزود: کار احداث ساختمانهای ایستگاههای پمپاژ طرح تقریبا در حال اتمام است، تجهیزات این ایستگاه ها خریداری شده و کار برق رسانی نیز در حال اجراست و مهمترین بخش کار که جداسازی آب چشمه از رودخانه می باشد هم انجام شده است.
وی افزود: 12 کیلومتر خط انتقال از چشمه تا نزدیک شهر انجام شده، خط انتقال میدان مولوی تا مخازن سراب هولی به طول 120 متر انجام شده و باقی مانده خط انتقال به طول 1300 متر مانده که این خط هم تا یکی دو ماه آینده انجام خواهد شد.
شهرستان پاوه با بیش از 59 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان کرمانشاه قرار دارد.
با وجود بارندگی های زیاد در این شهرستان مرزی ولی مردم پاوه مشکل کمبود آب شرب دارند.