پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله18:48 - 1394/08/18

ماموستا قادری: بازگشایی مرز شوشمی، خواسته به حق مردم ماست

ماموستا قادری در دیدار با استاندار جدید کرمانشاه، حفظ مردم را از اصول بسیار مهم در حفظ و حراست از انقلاب عنوان و خاطرنشان کردند: هرروزه شاهدیم که تعدادی از سرمایه‌های ما به دلیل نداشتن شغل راهی بهشت موهوم اروپا می‌شوند لذا بازگشایی مرز شوشمی درخواست بحق مردم ما و مورد تقاضای علما و روحانیون حاضر است و این امر می‌تواند مقدار زیادی در ایجاد رفاه برای مردم منطقه مؤثر باشد.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه پاوه؛ماموستا ملاقادر قادریروز یکشنبه (17 آبان 94) در دیدار اعضای شورای روحانیت پاوه با استاندار استان کرمانشاه که در ساختمان استانداری صورت گرفت، ضمن تبریک مسئولیت جدید و عرض تسلیت به مناسبت فوت اخوی ایشان در فاجعه دلخراش منا در حج امسال، گفتند: خوشحالیم از اینکه کسی استاندار کرمانشاه شده است که قبلا استاندار کردستان بوده و اهل تسنن به ویژه پیروان امام شافعی (ع) را به خوبی می شناسد و سخنان ما را به خوبی درک می کند.لذا انتظار می‌رود استاندار محترم مسئله بازگشایی مرز را در اولویت برنامه های خویش قرار داده و مجدانه آن را پیگیری نمایند.

ویسپس همراهی با نظام و تدین را از خصوصیات بارز مردم شهرستان پاوه و اورامانات عنوان کردند و گفتند: شهرستان پاوه با جمعتی نزدیک به 60 هزار نفر دارای 94 باب مسجد است که در تمامی روستاهای آن بیش از یک مسجد وجود دارد و هر هفته نماز جمعه این کنگره عظیم اسلامی در شهرها و روستاها برگزار می‌گردد و بانگ محمدی در مساجد آن‌ها طنین‌انداز است و وجود این مساجد است که سبب گردیده امنیت اخلاقی در شهرستان در بالاترین حد قرار داشته باشد.

امام‌جمعه پاوهافزودند: با توجه به هجمه و تهدیدهای مختلف و متنوع در طول 35 سال گذشته از عمر انقلاب اسلامی، مردم مرزنشین منطقه ما باوجود 80 کیلومتر مرز مشترک با عراق همواره هشیار بوده‌اند. ولی با ظهور گروه داعش در منطقه بیم آن می‌رود که جوانان ما تحت تأثیر فکر آنان قرار گیرند. لذا اگر فکر و برنامه جدیدی نداشته باشیم در آینده احتمال بروز مشکلات را خواهیم داشت.

ماموستا قادریدر ادامه به دستاوردهای سفر مقام معظم رهبری برای مدارس علوم دینی اهل سنت اشاره کردند و افزودند: در سفر معظم له اعتبار بسیار خوبی برای روحانیت و طلاب و مدارس علوم دینی اهل سنت استان اختصاص یافت مع‌هذا تاکنون و بعد از 4 سال از گذشت آن سفر مهم و ارزشمند و معنوی اقدامات ملموس و مشهودی را برای طلبه‌ها و ماموستایان و ساخت مدارس علوم دینی مشاهده نکرده‌ایم.

ایشانسپسبه دلایل زمان کوتاه خدمت استاندار سابق جناب آقای رضایی اشاره کردند و گفتند: عواملی همچون نداشتن مشاورین خوب و ایجاد شکاف و فاصله با روحانیون باعث گردید تا ایشان علی‌رغم تمایل به کار و خدمت در استان، خیلی زود از استان ما رفتند. لذا انتظار این است که استاندار جدید بتوانند با به‌کارگیری مشاورین خوب و ارتباط با روحانیت و خدمت به مردم موفق عمل کنند.

امام‌جمعه پاوهبه در پیش بودن انتخابات نیز اشاره کردند و گفتند: لاجرم انتخابات نیازمند روحانیت است و جامعه روحانیت به یاری حی سبحان به وظیفه خود عمل خواهد کرد.

ماموستا قادریخاطرنشان کردند:با توجه به جنگ‌های داخلی اطراف ما ازجمله عراق و سوریه و یمن و وضعیت خاص داخلی مملکت، شرکت در انتخابات این دوره متفاوت است و هر رأی ما رأی به امنیت و اقتدار نظام است.

ایشانحفظ مردم را از اصول بسیار مهم در حفظ و حراست از انقلاب عنوان و خاطرنشان کردند: هرروزه شاهدیم که تعدادی از سرمایه‌های ما به دلیل نداشتن شغل راهی بهشت موهوم اروپا می‌شوند لذا بازگشایی مرز شوشمی درخواست اولیه مردم ما و مورد تقاضای علما و روحانیون حاضر است و این امر می‌تواند مقدار زیادی در ایجاد رفاه برای مردم منطقه مؤثر باشد. لذا انتظار می‌رود استاندار محترم مسئله بازگشایی مرز را مجدانه پیگیری نمایند که تشکر همگانی را به دنبال خواهد داشت.

ماموستا قادریهزینه نکردن دولت برای کارهای فرهنگی را دلیل بسیاری از مشکلات فرهنگی منطقه معرفی کردند و گفتند: دولت کریمه برای امورات فرهنگی تاکنون هزینه مشهودی ننموده است. مع‌الوصف به لطف خداوند و همت روحانیون و هماهنگی مسئولین نظامی و انتظامی و امنیتی و سیاسی در شهرستان ما تا حد زیادی در موضوع امنیت راضی هستیم ولی نباید غافل باشیم و باید باکارهای فرهنگی جلوی این تندروی و افکار تکفیری گرفته شود تا در آینده با مشکل فکری در مدارس و مساجد مواجه نباشیم.

امام‌جمعه پاوهدر پایان گفتند: به یاری حق قصد داریم امسال جشن میلاد حضرت رسول (ص) را در دی‌ماه برگزار کنیم و قرار است همچون سال گذشته مراسم میلاد پیامبر اسلام (ص) با کیفیت بالایی برگزار شود. لذا از آقای استاندار انتظار همکاری را داریم.

اسدالله رازانی، استاندار جدید کرمانشاه نیز  در این دیدار اعلام کرد: حضور در منطقه اورامان و دیدار با مردم شهر و روستا از جمله برنامه های اصلی مدیریت ارشد استان است.

ویافزود: در این دیدارها با بازدید میدانی از منطقه اورامانات، وضعیت و مشکلات منطقه از نزدیک مورد بررسی قرار می گیرد.

رازانی یکی از دغدغه های جدی خود را ایجاد رونق اقتصادی در اورامانات دانست.

ویگفت: با نظارت جدی بر کار دستگاه ها و ادارات مختلف تلاش می کنیم آن ها وظایف جاری و کارهای محوله را به درستی انجام دهند.

استاندار کرمانشاهافزود: اگر دستگاه ها به حال خود رها شوند کارها تلنبار شده و مردم دچار مشکل می شوند بنابراین این نظارت ها موجب می شود خدمات رسانی به شکل بهتری انجام شوند.

رازانیدر ادامه خاطرنشان کرد: طی این سال ها شاهد پیشرفت های خوبی در منطقه اورامانات بوده ایم و کارهای زیربنایی خوبی در آنجا صورت گرفته است ولی تلاش می کنیم با گسترش فعالیت های عمرانی امکانات زیادتری در منطقه ایجاد کنیم تا شاهد پیشرفت هرچه بیشتر باشیم.

ویدر بخش دیگری از سخنانش گفت: از سال های دور و زمانی که در استانداری کردستان حضور داشتم با نظرات سازنده ملاقادر قادری آشنا هستم و تلاش می کنیم در آینده تعامل خوبی با علمای اهل تسنن استان برقرار کنیم.

ماموستا قادری در پایان این دیدار دوستانه و صمیمی ضمن آرزوی توفیق برای جناب آقای استاندار، یک جلد کلام‌الله مجید و یک جلد کتاب را تقدیم ایشان نمودند.