پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله19:51 - 1394/08/04
با اشاره به نامه رهبری به رییس‌جمهور درباره برجام؛

عضو مجمع نمایندگان کرمانشاه: برجام برای اجرایی شدن است، نه اینکه قابش بگیریم

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه معتقد است، نامه مقام معظم رهبری در خصوص برجام همه حواشی را کنار زد و اصل برجام را مشخص کرد.

به گزارشهزار ماسوله،نعمت الله منوچهری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به رییس جمهور در خصوص برجام، اظهار کرد: این نامه نشان از بصیرت بالای رهبری دارد که بینش عمیق‌تری نسبت به دولت و مجلس دارند و آینده دورتری را می‌بینند.


وی ادامه داد: نامه رهبری یعنی ایشان مدام امور را رصد می‌کنند و به مسئولین و مردم گوشزد می‌کنند که از راه درست منحرف نشوند.

نماینده پاوه و اورامانات با بیان اینکه رهبر انقلاب به خوبی خطوط قرمز را می‌دانند و روی آرمان‌های انقلاب و نظام پا نمی‌گذارند، تصریح کرد: ایشان به دور از هرگونه تفکر حزبی و جناحی به امور نگاه می‌کنند.

منوچهری با اشاره به اینکه در این نامه وظیفه هر بخش به صورت عملی مشخص شده ‌است، افزود: هیچ کس نباید از این وظایف یک درجه منحرف شود و با آن زاویه پیدا کند.

وی همچنین نامه رهبری را پایان همه حاشیه‌ها در خصوص برجام دانست و عنوان کرد: مقام معظم رهبری با این نامه اصل برجام را مشخص کردند و تاکید کردند که مجلس هم به صورت مستقل و بدون اینکه تحت تاثیر امری قرار گیرد به برجام رسیدگی کرده ‌است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: یکی از مهمرین تاکیدات مقام معظم رهبری این است که در نیمه راه دچار توهم نشویم و دشمن را دوست نپنداریم، زیرا ایشان در همه حال و هم در زمانی که آمریکا گزینه نظامی علیه ما روی میز داشت و هم در زمانی که با ما دست داد، بر اینکه نباید به آمریکا اعتماد کرد تاکید داشتند.

منوچهری همچنین با اشاره به اینکه برجام برای اجرایی شدن نوشته شده نه اینکه آن را قاب بگیریم یا روی کاغذ بماند، اظهار کرد: علاوه بر اینکه همه بخش‌ها باید به وظایف خود در خصوص برجام عمل کنند، باید بر عملکرد طرف مقابل نیز نظارت داشته باشند.

نماینده پاوه و اورامانات گفت: همانطور که ایران به همه تعهداتش عمل خواهد کرد، طرف مقابل نیز باید به آنچه که تعهد کرده عمل کند و اگر ذره‌ای عدول کند ما هم از تعهداتمان بر می‌گردیم.

به گفته منوچهری حقوق ایران مانند دسترسی به میزان صلح آمیز به انرژی هسته‌ای، عدم اعمال تحریم‌های جدید، ناشناخته ماندن دانشمندان، حفظ اسرار نظامی و ... باید حفظ شود و هرگونه تخلفی از سوی طرف مقابل به معنای نقض برجام است.