پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله22:44 - 1394/08/01

احتمال وجود ذخائر نفتی در شهرستان پاوه

فرماندار پاوه با بیان اینکه ان شاالله شاهد وجود چاههای نفت در این شهرستان باشیم گفت: این فضایی که آرزو داریم زمانی محقق خواهد شد که نتیجه تحقیقات مرکز تحقیقات پروژه وزارت نفت، نتیجه مطلوبی را در قابل اکتشاف بودن نفت در این منطقه بدست دهد.

به گزارشهزار ماسوله، اکتشاف و استخراج نفت به مجموعه عملیاتی گفته می‌شود که در طی آن نفت خام به روشهای مختلف در برخی از مناطق کشف و به منظور استحصال و بهره‌برداری از آن، به طرق مختلف از داخل زمین خارج و قابل استفاده می‌شود.
عمده ترین روشهای شناسایی نفت با استفاده از دستگاه‌های لرزه‌نگاری است و تیمهای حفاری پس از کشف نفت با حفر چاه هایی عمیق شرایط را برای شروع استخراج و نصب ادوات مخصوص آنها فراهم می‌آورند.
بنا بر گزارشات رسیده مبنی بر کشف نفت در روستای هیرویی شهرستان پاوه بر آن شدیم که با گزارش میدانی اطلاعات موثقی را در این باره بدست آوریم.
فرماندار شهرستان پاوهدر گفتگویی با خبرنگار ما در این باره ضمن تشکر از توجه سایت خبری تحلیلی هزارماسوله به موضوع اکتشاف نفت در شهرستان پاوه اظهار داشت: اکتشاف نفت محدود به روستای هیرویی نبوده بلکه کل شهرستان را شامل می شود .
پرویز ایده پور افزود: مرکز تحقیقات پروژه وزارت نفت در سال 93 در کل نوار مرزی شهرستان پاوه تحقیقاتی را مینی بر وجود نفت دراین منطقه آغاز و پس از یکسال تلاش و زحمت ،چنانچه این تحقیقات منتج به وجود نفت در این منطقه باشد قطعا اکتشاف آن در دستور کار قرار خواهد گرفت.
وی گفت: افرادی در این زمینه در نوار مرزی تحقیقات خود را آغاز و مشغول تحقیق و حفاری هستند و نتیجه آزمایشات خود را به آزمایشات مرکزی خود ارسال می کنند.
فرماندار پاوه ادامه داد: ما نیز امیدواریم که جواب آزمایشات مرکزی نیز براساس انتظار ما که قابل قبول بودن تیجه آزمایشات و مقرون به صرفه بودن آن است ، باشد .
وی با بیان اینکه ان شاالله شاهد وجود چاههای نفت در این شهرستان باشیم گفت: این فضایی که آرزو داریم زمانی محقق خواهد شد که نتیجه تحقیقات مرکز تحقیقات پروژه وزارت نفت، نتیجه مطلوبی را در قابل اکتشاف بودن نفت در این منطقه بدست دهد.
وی در پایان گفت: تحقیقات کنونی نیز برپایه تحقیقات گذشته است که نوید احتمال وجود ذخایر گازی و نفتی در این منطقه را داشته اند.

مسئول کمپ تیم تحقیقات اولیه کشف نفت در روستای هیرویی نیز در این باره اظهار داشت: با بدست آوردن مجموعه ای از اطلاعات از لایه‌های مختلف زمین با استفاده از روشهای لرزه نگاری و انفجار محل می توان در این منطقه پی به وجود نفت خام برد.
وی افزود: بدین ترتیب با تشخیص محل صحیح نفت موجود در اعماق لاین های مشخص شده در این منطقه می‌توان به حفاری و استخراج این مواد اقدام کرد.
وی با بیان اینکه در این شهرستان لاینهای مختلفی را برای انجام تحقیقات اولیه مشخص کرده ایم گفت: امتداد این لایه ها به شهرستان ثلاث باباجانی هم می رسد.
وی در پایان گفت: ابتدا با توجه به مطالعات سطحی و لرزه نگاری محیط که به صورت موج های مکانیکی در لایه های درون زمین منتشر می شوند ، مجموعه ای از اطلاعات اولیه بدست می آید و اولویت های سایر روش های حفر چاههای اکتشافی کهبه طور صددرصدی می توان گفت در این منطقه نفت وجود داردمشخص و آغاز می شود.