پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله20:26 - 1394/07/02

پیچیدن بوی عطرآگین عید قربان در شهرستان پاوه

در شهرستان پاوه نيز با نمود جلوه اي از ايثار مال و جان در راه محبوب و رضاي خداوند و با قرباني كردن گوسفند ، بوي عطرآگين عيد قربان در اين شهرستان ، امروز مشام روح را معطر ساخت.

به گزارشهزار ماسوله، عيد قربان از گراميترين عيدهاي مسلمانان است که به ياد ابراهيم و فرزندش اسماعيل، توسط مسلمانان جشن گرفته مي‌شود، اين عيد يکي از روزهاي فرخنده در اسلام است که  به عنوان يکي از بزرگترين اعياد اسلا‌مي ، در مناطق مختلف جهان و کشورمان برگزار مي شود.

خداوند براي بزرگداشت خاطره توحيدي ابراهيم و اسماعيل مقرر فرموده هر سال در موسم حج در وادي مني توسط زائران گوسفند، گاو و يا شتري ذبح گردد تا آن صحنه در تاريخ انسانيت براي هميشه بدرخشد.

لذا مسلمين در روز عيد قربان موظفند با برگزاري نماز عيد و شركت در اين عيد مبارك حضور خود را به گوش جهانيان برسانند.

قربانی کردن نمادی از قطع دلبستگی و وابستگی ها و جلوه ای از ایثار مال و جان در راه محبوب واقعی و رضای خداوند متعال می باشد.

در شهرستان پاوه نيز با نمود جلوه اي از ايثار مال و جان در راه محبوب و رضاي خداوند و با قرباني كردن گوسفند ، بوي عطرآگين عيد قربان در اين شهرستان ،امروز مشام روح را معطر ساخت.

یکی از شهروندان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: اولین کار برای قربانی كردن، خرید گوسفندي است؛ که باید از لحاظ ظاهر خصوصیات خاصی از قبيل عدم شكسته شدن شاخ آن و يكساله بودن آن را داشته باشد.

وي افزود: این گوسفند در روز عید قربان ذبح و گوشت آن بین افراد آشنایان و فقرا توزیع می شود.

یکی دیگر از شهروندان گفت: قبل از طلوع فجر مردم خود را برای نماز عيد اماده می کنند تا خلوص و بندگی را به جا آورده و این عید بزرگ را به همدیگر شادباش و آئين خاص «گردن آزادي» را به همديگر بيان مي دارند.

وي افزود: از دیدگاه مردم ما خوردن گوشت قربانی برکت دارد و حتی خود صاحب قربانی نیز برای اینکه از این برکت بی ‌نصیب نماند به اندازه سهم یک همسایه از گوشت قربانی بهره‌مند می‌شود.