پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله20:00 - 1394/06/30
فرمانده سپاه حضرت نبي اكرم(ص)كرمانشاه:

جشنواره شعر کردی در پاوه برگزار می‌شود

فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه برگزاری جشنواره شعر کردی در پاوه توسط بسیج هنرمندان، غبارروبی مزار شهدا در یکم مهر ماه، دیدار با خانوادههای معظم شهدا و سرکشی از جانبازان را از برنامه‌های هفته دفاع مقدس بیان کرد.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل ازخبرگزاری تسنیمازکرمانشاه، سردار بهمن ریحانی در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان کرمانشاه که امروز در سپاه نبی‌اکرم(ص) برگزار شد،‌ اظهار داشت: برای حفظ و ماندگاری انقلاب اسلامی حفظ میراث و فرهنگ افتخارآمیز دفاع مقدس با برگزاری کلاس‌های بحث و درس، همایش‌های مختلف ضروری است.

فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه گنجاندن فرهنگ دفاع مقدس در متون درسی از ابتدایی تا آموزش عالی در حفظ این فرهنگ تاثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: از سوی دیگر شناخت دفاع مقدس با شناخت شخصیت‌های دفاع مقدس همچون شهیدان همت، باکری، فکوری، شیرازی و غیره گره خورده است.

سردار ریحانی امام راحل(ره) را در صدر تمامی شخصیت‌های دفاع مقدس دانست که سبب ایجاد یک فضای جدید در تاریخ شد و بیان کرد: در فضایی که امام خمینی(ره) ایجاد کردند شخصیت‌هایی راه صد ساله را در یک شب طی کردند و بودند انسان‌هایی معمولی که در این فضا به اوج رسیدند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون شخصیت امام راحل(ره) در اداره جنگ و نظام اسلامی،‌ تاکید کرد: معظم له در بیانات خود به امام راحل(ره) اشاره دارند و توجه به سیره بنیانگذار انقلاب اسلامی برای عبور از چالش‌های نظام و انقلاب در تمامی برهه‌های تاریخی مورد نیاز است.

سردار ریحانی بخش دیگری از شناخت دفاع مقدس را در توجه به مظلومیت ملت ایران اسلامی دانست و تصریح کرد: برای آیندگان باید تبیین شود که در طول دوران دفاع مقدس ملت ایران اسلامی تنها و مظلوم در برابر تمامی قدرت‌ها که به رژیم بعث کمک سیاسی، نظامی و اطلاعاتی می‌دادند قرار گرفته بود.

فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان با بیان اینکه امام راحل(ره) جنگ را مردمی کرد، خاطرنشان کرد: ملت مظلوم ایران اسلامی در کنار یکدیگر به پشتیبانی از دفاع مقدس پرداختند و ایران اسلامی در هیچ کجای تاریخ دفاع مقدس با کمبود نیروی انسانی روبرو نبود.

سردار ریحانی با تاکید بر عدم فراموشی جنایات جنگ، بیان کرد: بمباران مناطق مسکونی و اقدامات خلافی که توسط رژیم بعثی حتی در حق مردم کشور خود انجام شد برای آگاهی ذهن‌ها نباید به ورطه فراموشی سپرده شود.

وی حضور در دفاع مقدس را افتخاری برای همگان بیان و اظهار کرد: بسته‌های مقاومت و پیروزی سبب شد فضای عزتمند و با افتخار شکل بگیرد و هر شخصی حضور در این فضا را افتخاری برای خود می‌دانست.

تلاش برای ثبت روز ملی مقاومت مردم گیلان‌غرب

فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه در تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس بیان کرد: برنامه‌های هفته دفاع مقدس از روز سه‌شنبه 31 شهریور ماه با رژه نیروهای مسلح در شهرهای کرمانشاه، جوانرود، اسلام‌آباد غرب و سرپل‌ذهاب آغاز می‌شود که در رژه شهر کرمانشاه ساعت هشت صبح در بلوار طاقبستان برگزار خواهد شد.

سردار ریحانی برگزاری جشنواره شعر کردی در پاوه توسط بسیج هنرمندان، غبارروبی مزار شهدا در یکم مهر ماه، دیدار با خانوادههای معظم شهدا و سرکشی از جانبازان، برگزاری صبحگاه مشترک مدارس همزمان با به صدا درآمدن زنگ مقاومت و افتتاح پروژههای آماده شده از سوی بسیج سازندگی را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس بیان کرد.

وی افزود: یادواره‌های شهدای شهرستان‌های استان، پیاده‌روی خانوادگی در شهرستان‌های استان در روز جمعه سوم مهر ماه، برگزاری مانور پدافند غیرعامل، برگزاری محفل‌های انس با قرآن کریم، برگزاری یادواره شهدای زن در کرمانشاه، برگزاری همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت در سراسر استان و اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق محروم برنامه‌های هفته بزرگداشت دفاع مقدس در این استان هستند.

فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: شنبه چهارم مهر همزمان با روز مقاومت مردم گیلان‌غرب برنامه‌های مفصلی در این شهرستان برگزار می‌شود و درصدد ثبت روز ملی مقاومت مردم گیلان‌غرب در تقویم هستیم.

طرح دشمن برای نفوذ از طریق پیاده‌کردن اسلام آمریکایی

فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه جهان استکبار دست دشمنی بر نمی‌دارد، بیان کرد: دشمن از طریق جدایی میان ملت و تضعیف وحدت ملی به‌دنبال نفوذ در کشور است و شناخت تهدیدات دشمن و تبیین آنها برای مقابله با این تهدیدات ضروری است.

سردار ریحانی با اشاره به نقشه دشمن برای نفوذ در کشور از طریق پیاده کردن اسلام آمریکایی خاطرنشان کرد: رصد کردن تهدیدات، بصیرت و آگاهی بخشی جز اولویت‌های و برنامه‌های فرهنگی نیروی انقلاب اسلامی است که رسانه‌ها در این فضا نقش مهمی برعهده دارند.