پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله17:46 - 1394/06/23
پس از بالا گرفتن اعتراضات طلاب و روحانیون؛

فرزند نماینده فقید کرمانشاه در مجلس خبرگان بستن حوزه علمیه به روی طلاب را کتمان کرد/ ادعای جدید: اجازه ورود مدیر حوزه را نمی دهم + طومار اعتراض طلاب

فرزند نماینده فقید کرمانشاه در مجلس خبرگان اقدام نامتعارف خویش در بستن حوزه علمیه امام (ره) به روی طلاب را بعد از بالاگرفتن اعتراضات کتمان کرده و می گوید: من فقط اجازه انتصاب مدیر جدید را نمی دهم!!

به گزارشهزار ماسوله، به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، پس از اقدام غیر متعارف فرزند آیت الله زرندی (نماینده فقید مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری) در راستای بیرون کردن طلاب از حوزه علمیه امام خمینی (ره) این شهر،  اعتراض روحانیون این حوزه علمیه در رسانه های خبری منتشر شده و به صورت مکتوب و شفاهی به اطلاع مراجع ذیربط رسیده است. (اینجا و اینجا سوابق خبر را بخوانید)

بر اساس این گزارش جمع کثیری از این طلاب با تجمع و امضای طومار اعتراضی نسبت به اقدام هادی زرندی به شدت واکنش نشان داده اند.

بر اساس اعلام برخی از منابع خبری حوزه علمیه امام خمینی (ره) با تلاش های مرحوم آیت الله زرندی امام جمعه سابق کرمانشاه و با کمک خیرین و از محل موقوفات برای تحصیل طلاب و تدریس دروس حوزوی و دینی بنا نهاده شده است ولی اکنون هادی زرندی در جایگاه یک مالک با این حوزه علمیه ارتباط دارد و البته هنوز سندی از مالکیت خویش در این رابطه ارائه نداده است.

بر اساس شنیده ها هادی زرندی پس از اعنراض گسترده طلاب و روحانیون، از بخشی از اقدامات خود عقب نشینی کرده و اعلام کرده است تنها با انتصاب مدیر جدید برای این حوزه موافقت نمی کند و بیرون کردن طلاب را از حوزه کتمان می کند.

مراجع نظارتی و مدیریتی حوزه های علمیه کرمانشاه به دنبال مشخص شدن این موضوع هستند که هادی زرندی از چه جایگاهی با انتصاب مدیریت این حوزه مخالفت می کند و چگونه از نظر قانونی پاسخ گوی این ادعا خواهد بود.

کتمان بستن درب حوزه به روی طلاب از سوی هادی زرندی در نوع خود جالب توجه است.

نسخه ای از امضاهای اعتراضی طلاب و روحانیونی که پشت درب های بسته حوزه علمیه امام خمینی (ره) قرار گرفته بودند در اختیار شبکه اطلاع رسانی مرصاد قرار گرفته است که تصاویر آن در ادامه خواهد آمد.