پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله19:09 - 1394/06/09

صف‌های طولانی دریافت وام ازدواج تنها برای 3 میلیون تومان/ وزیر اقتصاد پاسخگو باشد

نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر در مجلس با انتقاد از اینکه وام سه میلیونی ازدواج دردی از جوانان دوا نمی‌کند، گفت: در عین حال برای اخذ همین مبلغ نیز افراد باید ماه‌‌ها در نوبت مانده تا شاید موفق به دریافت آن شوند.

به گزارشهزار ماسوله، نعمت‌الله منوچهری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه پرداخت وام ازدواج متولی مشخصی ندارد، افزود:‌ متاسفانه وام ازدواج سه میلیون تومانی برای زوجین نمی‌تواند کمک کننده برای شروع یک زندگی مشترک بوده و نیاز جوانان را برطرف کند، در چنین شرایطی دولت در زمینه افزایش وام ازدواج هیچ تصمیم و برنامه مشخصی ندارد.

نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: از سویی دیگر بانک‌ها همراهی لازم را در ارایه همین مبلغ ناچیزی که به عنوان وام ازدواج پرداخت می‌شود را ندارند لذا گاهی در برخی شعب بانک‌ها صف‌های بسیار طولانی برای دریافت وام ازدواج شکل می‌گیرد تا شاید افراد بتوانند این وام را دریافت کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: وزیر اقتصاد و امور دارایی باید پاسخگوی چنین بی‌نظمی در ارایه وام ازدواج به جوانان باشد و گام‌های موثری را نیز در زمینه افزایش این وام بردارد.

وی با بیان اینکه معضل بیکاری نیز مانعی بر ازدواج جوانان شده است، افزود: امروزه بزرگترین مشکل دولت اشتغال‌زایی است و با وجود آنکه در زمینه بهداشت و درمان و تامین امنیت بهترین عملکرد را داشته، در مورد اشتغال‌زایی بدترین اقدامات را انجام داده به گونه‌ای که تاکنون به هیچ توفیقی دست پیدا نکرده‌ایم.

منوچهری یادآور شد: جوانانی که می‌توانستند خانواده تشکیل دهند امروز حتی نتوانسته‌اند برای خود شغلی دست و پا کنند در حالی که بیکاری مادر همه مشکلات مانند اعتیاد، جرم و پرخاشگری است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: وزارت ورزش و جوانان و وزارت اقتصاد باید برنامه‌ریزی را در زمینه اشتغال‌زایی و کمک‌های مالی برای تسهیل ازدواج جوانان داشته باشند چراکه کشور در آینده‌ای نه چندان دور با بحران غیرقابل جبرانی در این عرصه مواجه خواهد شد./