پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله14:01 - 1394/06/07

امام جمعه پاوه:مشکلات رفت‌وآمد مسافر در مرز شوشمی به دولت عراق برمی‌گردد/لزوم تلاش مسئولان در رفع مشكلات مسلمانان

امام جمعه پاوه گفت: مسئولان محترم در هر پست و مقامی که هستند باید در رفع مشکلات مسلمانان گرفتار بکوشند، زیرا هرکس گره از کار مسلمانی بگشاید این عمل او به فرموده حضرت رسول(ص) بالاتر از اعتکاف و عبادت در مسجدالنبی است.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه پاوه؛حاج ماموستا ملا قادر قادریدر خطبه‌های نماز جمعه این هفته که با حضور باشکوه مردم مسلمان در مسجد جامع این شهر برگزار شد؛ اسلام را آئین اعتدال دانستند و گفتند: آئین اسلام آئین رحمت، سعادت، محبت، دوستی، برادری و اعتدال است و تندروی و خشونت و کشتن انسان‌ها در آئین مقدس اسلام هیچ‌گونه جایگاهی ندارد.

امام جمعه پاوهبه سخنی از جابر صحابی جلیل‌القدر اشاره کردند و گفتند: صحابی جلیل‌القدر جابر می‌فرماید: من چندین نماز پشت سر پیامبر بزرگوار خوانده‌ام ایشان هم نماز وهم خطبه جمعه‌اش مختصر بود و باعث آزار و اذیت مردم نمی‌شد.

ویافزودند:پیام این حدیث هم برای بنده و هم برای شما که واعظ و سخنران هستید این است که کلمات و جملات باید کوتاه، مختصر و سبب آزار و اذیت مردم نباشد.

ماموستا قادریگرفتاری دنیای امروز را صاحبان قدرت، ثروت و قلم عنوان کردند و گفتند: افراد قدرتمندی که برای حفظ قدرت و هیبت خویش دست به کشتار مردم می‌زنند و ثروتمندانی که برای حفظ ثروتشان هزینه می‌کنند و قلم‌به‌دستانی که با قلم خود جامعه را منحرف می‌کنند امروزه بلای جامعه شده‌اند.

ایشاندر بخش بعدی خطبه ها، به هفته دولت اشاره کردند و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دو سرباز مخلص انقلاب اسلامی، شهیدان رجایی و باهنر، گفتند: هرساله از 2 تا 8 شهریور به نام هفته دولت نام‌گذاری گردیده و دولت محترم در این ایام به ارائه عملکرد و کارهای صورت گرفته می‌پردازد و هرساله شاهدیم که با زحمات دولتمردان پروژه‌های عظیمی در کشورمان افتتاح می‌گردد.

خطیب جمعه پاوهمسئولین را به رفع مشکلات مردم توصیه کردند و گفتند: مسئولان محترم در هر پست و مقامی که هستند باید در رفع مشکلات مسلمانان گرفتار بکوشند، زیرا هرکس گره از کار مسلمانی بگشاید این عمل او، به فرموده حضرت رسول (ص) بالاتر از اعتکاف و عبادت در مسجدالنبی است.

ویخطاب به مسئولین شهر گفتند: باید زکات مسئولیت خویش را بپردازیم و در قبال آن شکرگزار خداوند باشیم زیرا بسیاری از افراد که موفق‌تر هستند این زمینه برایشان فراهم نیست؛ پس باید قدر این موقعیت را دانسته و از آن در جهت خدمت به مردم استفاده کنیم.

ماموستا قادریسپس به مشکلات تردد در مرز شوشمی اشاره کردند و گفتند: از ظاهر امر چنین پیداست که مشکلات رفت‌وآمد مسافر در مرز شوشمی به دولت عراق برمی‌گردد و به نظر می‌رسد دولت مرکزی عراق فعلاً با مشکلات عدیده‌ای روبروست و گرنه مردم عراق نیز خواستار بازگشایی مرز و تردد مسافر هستند.

ایشانبا اشاره به اینکه از قدیم‌الایام اهالی شهرهای کردستان عراق با مردم اورامانات و پاوه پیوندهای قدیمی داشته‌اند، افزودند: با وجود مشکلاتی که برای حل این مشکل وجود دارد، انتظار داریم مسئولین همچنان پیگیر بوده و ماهم در حد خویش پیگیر هستیم و معتقدیم که این مسئله بالاخره باید روزی حل‌وفصل و به سرانجام برسد.

امام‌جمعه پاوهدر پایان هفته دولت را به کلیه متصدیان در مجموعه دولت تبریک گفتند و یادآور شدند که: بنده شاهد زحمات شبانه‌روزی ارگان‌های دولتی در این شهر بوده و دعاگوی همه عزیزان هستم و امیدوارم خداوند تبارک‌وتعالی همه ما را موفق فرماید تا بتوانیم بیشتر در خدمت مردم و مملکت و انقلاب باشیم.