پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله19:23 - 1394/06/07
باز هم حاشیه در جلسات استاندار کرمانشاه؛

ایجاد زمینه برای اهانت به وحدت و یکپارچگی قومیتهای ایرانی/ شهر نا امید از تدبیرها + تصویر

طبق سیاق ماه های اخیر استانداری کرمانشاه باز هم شاهد برگزاری یک نشست با حاشیه، از جمله ایجاد فضای قومیتی و اهانت به وحدت و یکپارچکی اقوام ایرانی بود.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل از مرصاد نيوز پنج شنبه هفته گذشته مراسمی موسوم به نشست جوانان استان کرمانشاه با استاندار در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد که با حاشیه های زیادی همراه بود.

مشاور جوان استاندار کرمانشاه که از خبرنگاران نزدیک به  جبهه منحله مشارکت و از حلقه جریان موسوم به مشایسم استانداری کرمانشاه محسوب می شود برگزارکننده این مراسم بود.

گرچه مراسم با عنوان نشست جوانان استان کرمانشاه با استاندار برگزار می شود اما تنها افراد وابسته به جریان تندرو در استان کرمانشاه و با گزینشی خاص به این مراسم دعوت شده بودند و خبری از نخبگان شناخته شده جوان استان از گرایشهای سیاسی دیگر و حتی بدون گرایش سیاسی وجود نداشت.

ترک جلسه از سوی حاضرین در نشست با استاندار

به گزارش برخی از حاضرین در جلسه این نشست با سوء مدیریت استاندار کرمانشاه به سمت سخنان قومیت گرایانه و پان کردیسم پیش رفته که در همان جا برخلاف سکوت استاندار با اعتراض برخی از حاضرین مواجه می شود.

دعوت شده های به این مراسم که بسیاری از آنها از نزدیکان به تفکر افراطی و تجدید نظر طلب بودند با طرح سخنانی مانند "کرمانشاه بزرگترین شهر کرد نشین جهان" خواستار برخی از تغییرات در رویکردهای مدیریت استان منطبق با تفرقه افکنی های قومی شدند که با اعتراض برخی از حاضرین مواجه شد.

یکی از دعوت شدگان به این نشست با اعتراض به سخنان تفرقه افکنانه و قومیتی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه مملو از قومیتهایی مانند فارس، کرد، ترک، لک و ... است اظهار داشته است که ایران تحت لوای یک پرچم و برادرانه به شکل مسالمت آمیز در حال زندگی است و ایراد سخنان تفرقه افکنانه با محوریت یک قومیت که مطابق با واقعیت نیست جز زیان چیزی به دنبال ندارد.

این اعتراض با واکنش افراطی بسیاری از دعوت شدگان مواجه شده و در مقابل چشمان استاندار در اعتراض به دعوت به وحدت، از سالن خارج می شوند.

فارغ از اینکه در این نشست چه گذشته است، جای این سوال وجود دارد که استاندار کرمانشاه چرا باید عنان کار را به برخی از عناصر تند رو بسپارد که با تدابیر ضعیف و مبتنی بر هیجانات کاذب و ناشیانه، وحدت و یکپارچگی استان را با مخاطره مواجه کنند؟

این سوال مطرح می شود که چرا در استانداری کرمانشاه حتی از برگزاری یک نشست بدون حاشیه و با برنامه ریزی صحیح ناتوان است؟ 

نشست با احزاب، نشست با مطبوعاتی ها، روز خبرنگار، نشست خبری همه و همه باید با حواشی متعدد همراه باشد و هر یک از آنها می تواند در شرایطی منجر به آسیب های جدی برای استان کرمانشاه شود.

بعد از اهانت به روحانیت و علمای معظم از سوی خود استاندار، چرا باید  استانداری کرمانشاه زمینه اهانت به وحدت و یکپارچکی استان را فراهم آورد؟ چه نظارتی بر افراد دعوت شده در این جلسه وجود داشته است که  تشتت این چنینی به وجود نیاید؟

گفتنی است استانداری کرمانشاه بعد از انتصاب خارج از عرف چند مشاور برای فرمانداران شهرستان های مختلف باعث بروز حواشی زیاد از جمله  در یکی از جلسات فرمانداریهای شهرستانها شده بود.

گفتنی است تشکل ندا نیز نقش عمده ای در برگزاری این مراسم داشته است. در این نشست برای عضویت برخی از حاضرین در این جلسه در کارگروه های حساس سیاسی، اقتصادی و اجتماعی استانداری کرمانشاه رای گیری شده است که می طلبد دستگاه های نظارتی بر صلاحیت این افراد که قرار است از نزدیک شاهد برخی از گفتگوهای استراتژیک مسئولین کرمانشاه باشند نظارت داشته باشند.

باید دید تا کی استان کرمانشاه باید در انفعال شدید مدیریتی و بروز و نمود حواشی به دلیل نگاه های محدود سیاسی مواجه باشد. 

گفتنی است در روزهای گذشته برخی از رسانه ای های استان کرمانشاه به دلیل حوادث شبیه نشست روز پنجشنبه، از استاندار کرمانشاه خواسته بودند برای جلوگیری از آسیب های جدی تر به استان، از سمت خود استغفا کند.