پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله11:58 - 1394/06/07
طی 2 روز گذشته صورت گرفت؛

مسمومیت مجدد اهالی روستای دوریسان پاوه به دلیل استفاده از آب آلوده

طی دو روز اخیر و پس از گذشت دو ماه ، مجددا شیوع بیماری با علایمی نظیر دل درد، تهوع و سردرد در روستاي دوريسان شهرستان پاوه باعث بستری شدن تعدادي از اهالی این روستا منجر شد.

به گزارشهزار ماسوله، در پي آلوده شدن آب شرب روستاي دوريسان در دو ماه گذشته و بيمار شدن تعداد زيادي از اهالي اين روستا، پس از يك هفته و ارسال نمونه آب شرب موجود روستاي دوريسان به استان و تهران جهت آزمايشات مختلف ، علت ان را انتقال نوعی ویروس در آب به طرق مختلف اعلام نمودند.

اكنون نيز پس از گذشت دو ماه از آن واقعه مجددا طی دو روز اخیر شیوع یک بیماری با علایمی نظیر دل درد، تهوع و سردرد در روستاي دوريسان شهرستان پاوه باعث بستری شدن تعداد زيادي از شهروندان این روستا  شد که به دنبال آن موجی از نگرانی را در میان مردم به وجود آورده است.

بنا بر اخبار و گزارشات رسيده، عامل اصلي شيوع اين بيماري آلوده بودن آب شرب و آشاميدني روستاي دوريسان به ميكروب و يا ويروس است.

مراجعه مردم روستای دوريسان به مراکز درمانی و يا بیمارستان شهرستان پاوه، به طور همزمان در طي دو روز گذشته؛ به خوبي آلوده بودن آب شرب اين روستا را با توجه به سابقه دو ماه گذشته آن مي توان به عنوان دليل اصلي آن دريافت.

بر اساس این گزارش تعدادی از اهالی روستا که در پی  ظهور علائم دل درد، تهوع و سردرد در بیمارستان بستری شده‌اند اظهار داشتند که پس از نوشیدن آب لوله کشی، علائم بیماری را مشاهده کرده و به بیمارستان مراجعه کرده اند.

یکی از اهالی روستا گفت: ما یک خانواده سه نفره هستیم که به این بیماری مبتلا شدیم و در طي اين دو روز مجددا برخي از خانواده هاي اين روستا بعد از دوماه از وقوع شيوع بيماري به بيمارستان مراجعه مي كنند.

براساس شنيده ها از اهالي روستا، تلفيق بخشي از فاضلاب روستاي دوريسان با آب شرب باعث شيوع اين بيماري شده است كه فرماندار پاوه طي گفتگويي با خبرنگار ما اين نظريه را رد و افزود: چنين احتمالي كه فاضلاب اين روستا با آب شرب تلفيق شده باشد به هيچ وجه ممكن صحت ندارد.

مدير داخلي بيمارستان پاوه نيز در گفتگويي با خبرنگار ما شمار مبتلايان به اين بيماري را در مرحله دوم و در چند روز اخير، حدود 18 نفر اعلام كرد.