پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله23:36 - 1394/05/14

عمده مشكلات شهر نودشه/پوريا سردياراني

گريزي به مشكلات شهر نودشه و فعالیت دو ساله شورای شهر و شهرداري که وظیفه پیگیری مشکلات اين شهر را دارند.

به گزارشهزار ماسوله، ضمن عرض سلام و تقدير و تشكر از مدير سايت هزارماسوله که همیشه همراه مردم و پیگیر مشکلات جامعه شهری بوده است، گريزي به مشكلات شهر نودشه و فعالیت دو ساله شورای شهر و شهرداري که وظیفه پیگیری مشکلات اين شهر را دارند داشته باشم .

عمده مشكلاتي كه در شهر نودشه وجود دارند و متاسفانه در مرتفع نمودن آنها هيچ كوششي به عمل نمي آيد به قرار زير است:

1- وجود ساختمان غسالخانه که اتمام مرحله تكميل آن بيش از هشت سال است ، ولی هنوز ضعف مسئولین مربوطه در این چند سال در اداره كردن آن براي هر فردي مشخص و قابل نمايان است ، كه شهری با جمعیت 4هزار نفر و روستاهای اطراف آن برای انجام فرض غسل مرده باید به پاوه آمده و چندین ساعت از مراسم كفن و دفن را به تعويق بياندازند.متاسفانه پیگیری های مکرر مردم نودشه از شورا برای محقق شدن این امر بی جواب مانده و هیچ کاری در این زمینه انجام نشده است و چندین بار متوالی از خیرین منطقه نيز برای راه اندازی غسالخانه نودشه اقدام به جمع آوري كمك هاي نقدي شده است كه آن هم به نوبه خود جاي سوال دارد.با اين حال متاسفانه امروزه این مکان جای امنی شده است برای معتادان.

2- چند سال پیش یک مدرسه در جایی بسیار غیرعقلانی ساخته و بهره برداری شد اما متاسفانه بعداز یک سال حیاط مدرسه فروریخت و هنوز ضعف مدیریتی مسئولین مربوطه مدرسه بدون استفاده و با نمایی بسیار زشت چشم و عقل هر رهگذری را میزند خواهشا خواستار این هستیم که در این فصل تابستان مرمت مدرسه انجام شده تا دانش آموزان بتوانند سال جدید تحصیلی را در مدرسه تازه ساز درس بخوانند تا خدایی نکرده در ساختمان قدیمی اتفاقی همانند اتفاق شین آباد به وقوع نپویندد.

3-کشتارگاه شهر نودشه در وضعیتی بسیار نابسامان قرار دارد نکته بسیار قابل تامل این کشتارگاه این است که خون حیوان ضبح شده با استفاده از یک لوله غیر بهداشتی به کنار جاده انتقال داده میشود و تا مدت چندین روز در داخل یک تانکر 800لیتری نگه داری میشود اما این خون که عامل بسیاری از بیماری های خطرناک واگیر دار است در جایی کاملا غیربهداشتی قرار دارد که پیگیری این امر هم بسیار ضروری است.

4-در سال 1389یک باشگاه ورزشی در ابتدای شهر نودشه کلنگ زنی شده که امروز هنوز فقط اسکلت آن ساخته شده است و متاسفانه کسی جوابگوی این قضیه نیست که چرا یک ساختمان در 5سال هیچ پیشرفتی نداشته باشد...

5-از بین بردن چهره سنتی آبشار "وه زن" و احداث پله با هزینه بسیار زیاد.

6-چند سال پیش استانداری یک دستگاه آمبولانس به شهرداری نودشه داد که امروزه عدم مدیریت در شهرداری و اعمال نفوذ شورای ناکارآمد آمبولانس تبدیل به ماشین حمل و نقل مصالح ساختمانی شده است.

7-شهرداری نودشه سال پیش بعداز رانش یک جاده در بالاتر از محله بنیادشهید بجای یک فکر اساسی و درست اقدام به ساخت یک جاده به طول 100متر شدند که هیچگونه سدی برای جلوگیری از ریزش خاک درست نکردند که هربار بارانی می بارد به دنبال آن خاک کنار جاده ریزش کرده و بسیار خطرناک است.

8-جدیدا یک طرح در دست اقدام شورا و شهرداری قرار گرفته است که قصد نابود كردن باغات پایین دست شهر را دارند و یک جاده برای عبور کامیون ها بسازند که اولا احداث اين جاده به باغات و محیط زیست نودشه ضربه می زند و چهره طبیعی نودشه را برهم میزند و دوما ایجاد این جاده برای کامیون ها غیر ممکن است چون کامیون توان دور در پیچ های جاده را نداشته و عملا ناممکن است فقط نابودي باغات را به دنبال دارد و در ضمن این جاده در دره آبرفتی بن دگا واقع شده که حتما هر ساله آب باران و جمع شدن آن باعث سیل شده و چون درختان را قطع مي نمايند سیل با سرعت زیادی به راه می افتد و خسارات زیادی را به بار می اورد.لطفا در صورت امكان در این امر فوری اقدام کرده تا بیشتر از این به نودشه ضربه نزنند.

9-بازارچه مرزی نودشه که نه جای مناسبی دارد و به دلیل بسته بودن مرز نودشه حتی یک مغازه هم دایر نشده است. 10-شهرداری برای تامین مالی پله های یک کوچه را که سابقه قدیمی هم دارند تخریب کرده و می خواهند یک مغازه با مساحت 6 متر احداث و با اجاره آن توان مالی شهرداری را افزایش دهند که بسیار مضحک کننده است.

11-نبود آبراه های مناسب در جاده باعث شده که در فصل بارش با کوچکترین بارش جاده بند آمده و معابر پر از آب شده و نمی توان از آنان عبور کرد.

  13-شورای شهر نودشه متاسفانه هیچگونه پرسش و پاسخی در میان جمع مردم انجام نمی دهند وقتی قصد انتقادی داشته باشی با بدترین و رکیکترین جوابهای ممکن مواجه میشوی.

14-مديريت دريافت درآمد حاصله از کارت های کوله بری مردم نودشه در دست شورا قرار دارد که گاها تا چهار ماه اين درامد را به مردم پرداخت نکرده اند.

15- عدم مدیریت قوی شهرداری نودشه متاسفانه افرادی خانه های چندین طبقه را در شهر برافراشته اند که متاسفانه غیرقانونی می باشند و شهر نودشه که به زیبایی منحصر به فرد مشهور، با این ساختمان ها کاملا چهره زشتی گرفته است.که نکته قابل تامل اینست که خانه های چندین طبقه یا اعضای شورای قبل هستن یا اعضای شورای حال

16- ضعف مدیریتی در شهرداری نودشه باعث شد که یک دستگاه لودر از سه سال پیش مفقود شود که هنوز هم خبری از آن نیست.

17- تخریب راه اصلی شهر در محله پشت مسجد جامع که متعلق به راه عمومی بوده و احداث ساختمان توسط یکی از اعضای شورا و در آخر سخن زیاد است اما برای زیستن باید مرد...

موارد بسياري ديگري در اين شهر وجود دارد كه كه هر كدام از آنها با تحليل هاي بيشتر مي توان به صورت يك گزارش آن را به سمع و بصر مردم رساند.قصد تنها اصلاح موارد فوق توسط شوراي و شهرداري نودشه بود كه اميدواريم در جهت مرتفع نمودن اين مشكلات تلاش وافري شود.

با تشكر از آقاي بهنام شبرند با تلاش و همكاري ايشان در گردآوري اين گزارش.