پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله18:22 - 1394/05/14
ماموستا قادری:

عربستان مدافع اهل سنت نیست / لزوم هوشیاری در مقابل غرب

امام جمعه پاوه با بیان اینکه علمای اهل سنت در برابر تکفیری‌های داعش و تبلیغات دروغین آن‌ها هوشیار هستند، گفت: آل‌سعود به هیچ وجه مدافع اهل سنت نیست.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل ازخبرگزاری فارساز کرمانشاه، ماموستا ملاقادر قادری دوشنبه‌شب در دیدار وزیر اطلاعات با علمای شیعه و سنی استان کرمانشاه، اظهار داشت: کرمانشاه به روایت تاریخ علی‌رغم وجود مذاهب، افکار، گویش‌ها و اقوام مختلف، مردمان شریفی دارد که با برادری و عقلانیت با هم زندگی کرده‌اند.

امام جمعه پاوه با اشاره به ایستادگی مردم این دیار در مقابل طاغوت و تحمل خسارت در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی، عنوان کرد: کرمانشاهیان در فتنه منافقین ایستادند و پرچم نفاق را در تنگه مرصاد (چهارزبر) زیر پا گذاشتند.

وی به قائله پاوه در 26 مرداد ماه سال 1358 اشاره کرد و با قرائت پیام تاریخی امام (ره)، گفت: در این موضوع شاهد جنگ ناجوانمردانه و ایستادگی مرزداران اهل سنت در کنار نیروهای نظامی بودیم.

قادری با بیان اینکه علمای اهل سنت در برابر تکفیری‌های داعش و تبلیغات دروغین آن‌ها هوشیار هستند، ادامه داد: این گروه تروریستی با حمایت دولت‌های غربی، آمریکا و برخی کشورهای منطقه دست به اقدامات ضدبشری می‌زند.

این مقام مسئول، مذاکرات هسته‌ای را یک پیروزی برشمرد و بیان داشت: غربی‌ها در حال مسابقه با یکدیگر برای حضور در ایران هستند.

قادری با تاکید بر اینکه گرایش چند نفر انگشت‌شمار به داعش را نباید بزرگ‌نمایی کرد، متذکر شد: نباید پوشیدن روسری قرمز موگرینی ما را غافل کند و دشمن را نباید دست کم شمرد.

*جنگ آل‌سعود با یمن دیکته شده از سوی آمریکاست

این روحانی برجسته اهل سنت، جنگ آل‌سعود با یمن را یک جنگ دیکته شده از سوی آمریکا برای سرکوبی مسلمانان و در راستای سیاست به یغما بردن ثروت کشورهای اسلامی عنوان کرد.

قادری با اشاره به اینکه این جنگ به هیچ وجه مذهبی نیست گفت: پادشاه عربستان با یک گروه در سواحل فرانسه مشغول خوش‌گذرانی است و به هیچ وجه مدافع اهل سنت و اسلام نیست.

وی خواستار رسیدگی بیشتر مسئولان به منطقه اورامانات شد و تاکید کرد: امنیت ایران اسلامی را به مصداق نعمت می‌دانیم و از فراهم‌کنندگان این امنیت تشکر می‌کنیم.