پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله21:57 - 1394/05/01

افزایش دوباره دمای هوا طی روزهای آینده/لزوم رعايت الگوي مصرف آب شرب

بررسی چشم انداز وضعیت جوی استان طی چند روز آینده نشان از افزایش دوباره هوا در سطح استان و شهرستان را دارد .

به گزارشهزار ماسوله، بررسی چشم انداز وضعیت جوی استان طی چند روز آینده نشان از افزایش دوباره هوا در سطح استان و شهرستان را دارد .

بر اساس اين گزارش در آخرین تحلیل از اطلاعات هواشناسی، هوای استان و شهرستان طی امروز و امشب نیز قسمتی ابری در بعضی ساعات با رشد ابر، وزش باد، در برخی نقاط همراه با رگبار موقت باران و احتمالا رعدوبرق پیش بینی می شود.

بنابراین گزارش این وضعیت ممکن است به شکلی محدود در شهرستان، گاهی اوقات با وزش باد نسبتا شدید و پديده گردوخاک نیز همراه گردد.

هم اکنون دمای هوای شهرستان پاوه به حدود 33 الي 35 درجه بالای صفر رسیده، كه در مقايسه با قبل از بارش باران در روزهاي اخير حدود 8 درجه كاهش دماي هوا را نشان مي دهد.

به دنبال كاهش دماي هوا در چند روز اخير، طی روزهای جمعه و شنبه پیش بینی می شود كه افزایش دمای هوا، مهمترین پدیده قابل ذکر در سطح شهرستان و استان باشد .

اما نكته قابل توجه آن است كه به دنبال گرمتر شدن هوای شهرستان و ورود به فصل تابستان مصرف آب شرب در اين شهرستان نیز رو به افزایش گذاشته است و با توجه به خشكسالي و نبود آب شرب ، انتظار مي رود كه مردم از مصرف بي رويه آب جلوگيري كرده و با خواست خداوند كه تاكنون با مشكل بحران كم آبي مواجه نشده ايم ان شالله تا پايان فصل تابستان نيز همچنان با رعايت الگوي مصرف ادامه يابد.

با وجود هشدارهای مکرر ، در حال حاضر میزان مصرف آب روزانه پاوه رو به افزایش است همانطور كه در روزهای گرم تابستان سال گذشته میزان مصرف روزانه شهرستان به حدي رسيده بود كه جيره بندي آب در نقاط مختلفي از شهر نيز جوابگو مصرف مردم نبود.

چنانچه با اين رويه و با عدم رعایت الگوی مصرف و بی توجهی شهروندان به این موضوع پيش برويم؛ شاید بزودی شاهد اعمال جیره‌بندی و یا قطعی‌های پراکنده آب در سطح شهر نیز باشیم.