پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله17:53 - 1394/04/24

فرماندار پاوه: قهرمان اول مذاکرات هسته ای شهدا هستند

فرماندار پاوه گفت: قهرمان اول مذاکرات هسته ای شهدا و پیروز آن ملت ایران و مقام معظم رهبری هستند و سربازان این عرصه تیم مذاکره کننده هسته ای است که به زیبایی هرچه تمامتر ضمن احقاق حقوق ملت ایران عزت و اقتدار آن ها را نیز حفظ کردند.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل از ایرنا پرویز ایده پور روز سه شنبه در حاشیه جلسه ستاد پدافند غیرعامل پاوه افزود: مردم فهیم ایران فهمیدند که مشکل بزرگ کشورمان در دیپلماسی آن است و با علم به این موضوع آقای روحانی را انتخاب کردند و نتیجه این انتخاب هم امروز مشخص شد.

وی با بیان اینکه نام آقای روحانی به عنوان یک رییس جمهوری دیپلمات در تاریخ کشورمان ماندگار و جاودان خواهد ماند گفت: باید بدانیم که مردم همواره می دانند که باید کار را به کاردان سپرد.

ایده پور تصریح کرد: اگر آقای روحانی به عنوان یک شخصیت برتر در دیپلماسی ایران که در بخش های دانشگاهی و جهانی شناخته شده است رییس جمهور نمی شد، هنوز هم پرونده هسته ای ما در وزارت خارجه جای نداشت.

وی افزود: آقای روحانی به محض انتخاب شدن، پروند هسته ای را از مجاری گذشته گرفته و به وزارت خارجه سپرد و امروز شاهد هستیم که بعد از 22 ماه مذاکره نتیجه می دهد و این نشان دهنده سپردن کار به کاردان است.

فرماندار پاوه اعضای 1+5 را نیز از برندگان این ماراتن دانست و گفت: این کشورها هم موفق شدند بعد از 35 سال بالاخره ملت ایران را بشناسند.

وی افزود: جمله جالب وزیر امور خارجه کشورمان خطاب به 1+5 که مراقب باشید به ایرانی زور نگویید کاری کرد که وزیر امور خارجه روسیه به عنوان دومین کشور قدرتمند جهان هم به 1+5 بگوید که به ما زور نگویید و این یک آموزش توسط وزیر خارجه کشورمان بود.

ایده پور تنها بازنده این مذاکرات را رژیم اشغالگر صهیونیستی دانست و گفت: این شکست براستی زیبنده و حق رژیم اشغالگر قدس است زیرا که در 22 ماه مذاکرات هسته ای بدترین نوع دیپلماسی را به جهانیان نشان داد.

فرماندار پاوه گفت: امروز جهانیان نگاهی دیگر به ایران خواهند داشت و از امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از کشورهای قدرتمند جهان شناخته می شود و دیپلماسی ایران به عنوان سرفصل درس های دیپلماسی در جهان خواهد بود و بیش از یکصد صفحه قرارداد دیپلماسی باید به عنوان واحدهای درسی در دانشگاه های جهان تدریس شود.

ایده پور با اشاره به حضور و استقرار و اسکان 18 روزه وزیر امور خارجه و رییس سازمان انرژی اتمی امریکا در اتریش برای مذاکرات هسته ای گفت: این موضوع که وزیر امور خارجه و رییس سازمان انرژی اتمی امریکا با هم در این مدت از کشور خارج شوند در تاریخ بی نظیر و بی سابقه است و این نشان دهنده اهمیت مذاکرات بوده است.

شهرستان پاوه با بیش از 59 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان کرمانشاه قرار دارد.