پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله13:13 - 1394/04/11
اذعان رسانه های دولت به ضرورت پاسخگویی؛

کاهش نسبی آمار بیکاری نتیجه تلاش مدیرانی که قربانی انحصار شدند/ چرا مدیریت بومی و توانمند برنامه ریزی و اشتغال فدای مدیریت خانوادگی شد؟

در جدول نرخ بیکاری اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران کرمانشاه در میان 6 استان بیکار کشور قرار دارد و این در حالی است که مدیران بومی و متخصص تلاشگر در این راستا امروز قربانی انحصارگرایی حلقه بسته مدیریتی در استان کرمانشاه هستند.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد،حاصل محاسبات مرکز آمار نشان می دهد که نرخ بیکاری در کشور در بهار سال جاری به 10.8 درصد رسیده است.

 

برهمین اساس نرخ بیکاری مردان و زنان به ترتیب 9 و 19.2 درصد محاسبه شده ضمن آنکه نرخ بیکاری جوانان 25 درصد است که این نرخ برای مردان و زنان جوان به ترتیب 20.9 و 43.1 درصد اعلام شده است.

 

 

البته نرخ بیکاری مناطق شهری و روستایی به ترتیب 12 و 7.6 درصد گزارش شده است. همچنین اعلام شده که تعداد بیکاران کشور معادل 2 میلیون و 647 هزار و 233 نفر می باشد که تعداد مردان یک میلیون و 822 هزار و 38 نفر و زنان 825 هزار و 194 نفر است. همچنین 19.2 درصد از شاغلان در بخش کشاورزی، 33درصد در بخش صنعت و 47.9درصد در بخش خدمات فعالیت می کنند.

 

کرمانشاه در میان بیکار ترین استان های کشور

 

جدید ترین آمار اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران نشان می دهد که استان کرمانشاه کماکان جزو استان های بیکار کشور قرار دارد.

 

بر اساس این گزارش استان های کهگیلویه و بویراحمد با 16 درصد، البرز با 15.8 درصد، هرمزگان با 15.6 درصد، خراسان رضوی با 14.6 درصد، چهارمحال و بختیاری با 13.8 درصد و کرمانشاه با 13.7 درصد بیکار ترین استان های کشور هستند.

 

 

بر اساس این گزارش، آمار اعلام شده از سوی مرکز آمار نشان می دهد که نرخ مشارکت اقتصادی در فصل بهار سال 94 نیز در حدود 39.6 درصد قرار دارد.

 

آمار اعلام شده از سوی مرکز آمار ایرانی و همچنین مشاهدات درون اجتماع کرمانشاهی نشان می دهد که کرمانشاهیان کماکان از بیکاری رنج می برند.

 

بر اساس نظر بسیاری از متخصصین بیکاری از جمله زمینه های ایجاد مشکلاتی درون جامعه است. بر اساس تحقیقاتی که در برخی از محققین حوزه سلامت روان انجام داده اند بیکاری باعث کاهش سطح وجدان می‌شود.

 

بر اساس تحقیقی که در نتایج آن در مجله Applied Psychology منتشر شده است، محققان رفتارشناس دانشگاه استرلینگ در تحقیقات خود دریافتند، بیکاری و ناکامی در یافتن شغل مناسب علاوه بر تأثیرات جدی بر سلامت، تغییرات گسترده‌ای در اساس شخصیت فرد باقی بگذارد.

 

به گزارش مرصاد، با مقایسه آمار بیکاری در پایان بهار 1394 با نرخ بیکاری در پایان زمستان 93 می توان در یافت که این میزان از 19.3 به 13.7 دهم رسیده است و این رقم بهبود 6 پله ای بیکاری استان در جدول رده بندی بیکارترین ها را نشان می دهد.

 

اصغر میرزایی ، معاون سابق برنامه ریزی استانداری کرمانشاه پیشتر اعلام کرده بود که با برنامه های در دست اقدام شاهد کاهش آمار بیکاری در استان خواهیم بود.

 

بهبود رویه ای که بدون تردید حاصل برنامه ریزی هایی در دوران مدیریتی است که توسط حلقه انحصارگرای مدیریتی در استان کرمانشاه مورد بی مهری قرار گرفت.

 

اذعان خبرگزاری های دولتی به بهبود این رویه در استان کرمانشاه و خروجی آماری که حاصل عملکرد گذشته است در واقع اذعان به اشتباه مدیریت ارشد استان در تصمیم گیری برای برکناری مخقیانه مدیران توانمند بومی است.

 

استاندار کرمانشاه باید بیش از پیش پاسخ گو باشد که چرا در اقدامی بدون توجیه و در روندی مخفیانه تیم برنامه ریزی و اشتغال استانداری را قربانی تیم مدیریت خانوادگی کرده است.