پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله19:43 - 1394/03/21

برگزاري گردهمایی ائمه جمعه و جماعات و مدرسان و طلاب مدارس علوم دینی اهل سنت استان کرمانشاه در پاوه

گردهمایی ائمه جمعه و جماعات و مدرسان و طلاب مدارس علوم دینی اهل سنت استان کرمانشاه در مسجد قباي پاوه برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، امام جمعه پاوه پیش از ظهر پنج شنبه در گردهمایی ائمه جمعه و جماعات و مدرسان و طلاب مدارس علوم دینی اهل سنت استان کرمانشاه که در مسجد قبای شهرستان پاوه برگزار شد،ضمن خير مقدم به حاضرين و با ارائه گزارشي از تعداد مساجد، مدارس علوم ديني و روحانيون كه به امر تبليغ و ارشاد مشغول اند اظهار داشت: مردم ما متدين، فرهنگي، سياسي و همراه با نظام اند و در جهت اثبات اين ادعا اكتفا به دو تعريف مقام معظم رهبري در سال 1360 و 1390 نسبت به مردم اين ديار كفايت خواهد كرد.

ماموستا ملا قادر قادري با اشاره به رويدادهاي سال 1360 در منطقه در رابطه با وجود وحدت خواهي مسلمين افزود: گام مهمي كه 34 سال پيش توسط روحانيون اهل تسنن و تشيع با وحدت خواهي خود برداشتند ، اكنون نيز همان روحانيون معتقد، سالم ، شريعتي ، همراه نظام هستند و خواهند بود.

وي گفت: خروجي و گردهمايي هاي جلساتي كه برنامه ريزي آنها بدست روحانيون است به مصداق آيه"وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ"قطعا حسن و پسند است.

امام جمعه پاوه در بخش ديگري از سخنان خود گفت: مردم اهل سنت كرمانشاه مردماني، نجيب، اهل دين، همراه نظام بوده و هستند و توقع و انتظار نيز برخورد دوستانه و برادارنه با آنها مي باشد.

وي توجه به شهريه طلاب، رتبه بندي مدارك طلاب، صادر نمودن كارت تحصيلي طلاب، سهميه سرباز طلابي و عدم فشار بر مدارس علوم ديني را با وجود تبليغات رسانه هاي دشمن بر عليه وحدت مسلمين را از ديگر خواسته هاي طلبا و روحانيون مردم اهل سنت استان كرمانشاه عنوان كرد.

در ادامه ماموستا ملا عبدالله غفوري امام جمعه روانسر نيز ضمن تقدير و تشكر از برگزار كنندگان مراسم اظهار داشت: از چنين مراسماتي كه وحدت را نشان مي دهد استقبال مي كنيم و دغدغه 36 ساله نظام را تقويت همين طلبه ها و روحانيت را مي طلبد.

وي افزود: از آنان كه سربازان اسلام، دلبستگان به اسلام و انقلاب ، غمخواران حق و حقيقت هستند را بايد بيش از پيش تقويت نمود.

دبير شوراي برنامه ريزي مدارس علوم ديني اهل سنت كشور نيز در اين مراسم اظهار داشت: همه مطالب و دغدغه هاي اساتيد و مدرسين در دو دوره گذشته در شوراي برنامه ريزي در قالب دستورالعمل ها مطرح شده و همه اين دغدغه ها در حال حل شدن هستند.

عرب نيا افزود: مفتخر به حضور ماموستا ملا قادر قادري به عنوان نماينده استان كردستان در شوراي برنامه ريزي مدارس علوم ديني اهل سنت در گروهي 9 نفره هستيم.

وي با اشاره به بياناتي از مقام معظم رهبري گفت: برنامه ريزيها در اين شورا به گونه اي است كه هيچ گونه تبعيضي در مدارس به وجود نخواهد امد.

ايت الله علما نمايندگي ولي فقيه و امام جمعه استان كرمانشاه، ماموستا ملا احمد بهرامي، ملا احمد شيخي، ماموستا ملا هادي رمضاني،، قصيده سرايي ملا محسن رستمي و ملا حيدر از ديگر كساني بودند كه در اين مراسم به ايراد سخناني پرداختند.