پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله01:53 - 1394/02/14

سخت ترین و کم درامدترین شغل در شهرستان پاوه

به مناسبت روزجهانی کار و کارگر با بررسی های انجام شده سخت ترین و کم درآمدترین شغل در شهرستان پاوه کار در سد داریان این شهرستان است .

به گزارشهزار ماسوله، در پی واقعه حمله پلیس شیکاگو به تظاهرات گسترده کارگران ، کنگره بین‌المللی کارگران در پاریس، به پیشنهاد نماینده کارگران امریکا، روز اول ماه مه 1889 را به عنوان روز جهانی کارگر برگزیدند و درپی آن در بسیاری از کشورهای دنیا، کارگران این روز را گرامی می‌دارند.

اکثر جوانان بعد از فارغ التحصیل شدن و ورود به بحران بیکاری در جامعه ، در هیچ جایی مشغول به کار نمی شوند. اما باید گفت در کنار تعداد افراد بیکاری که در جامعه زیاد هستند، تعدادی مشاغل نیز وجود دارد که به دنبال نیروی کار هستند اما این شغل ها به دلایل مختلفی چون نبود وجه اقتصادی، اجتماعی و نداشتن طرفدار، خالی از منابع انسانی مانده اند!

نوع دیگری از مشاغل وجود دارند که جزء مشاغل سخت و بدون متصدی محسوب شده و ناچارا جوانان دارای مدرک تحصیلی نیز به این شغل ‌های سخت و فیزیکی با وجود آنکه دستمزد ان هم کم است، روی می آورند.

با بررسی های به عمل آمده می توان گفت که کار در سد داریان شهرستان پاوه به عنوان سخت ترین کار شهرستان با حداقل حقوق و دستمزد یاد کرد.

کارگران این سد که اکثرا بومی منطقه می باشند، علاوه بر شرايط سخت کاري، بايد شرايط ويژه حقوق و دستمزد را نيز به مصايب شغلي خود اضافه کنند. برخي کارگران در شیفت های طولانی و یا دو شیفت به صورت مداوم کار مي کنند.

مکان احداث این سد در فصل تابستان به گرمترین نقطه شهرستان با بیش از 40 درجه سانتیگراد و در فصل زمستان با بارش های مکرر برف و باران به زیر صفر درجه خواهد رسید.

خستگی بیش از حد کارگران در کار سخت و طولانی سد ، پایین بودن حقوق و دستمزد این کارگران و عدم پرداخت آن در اسرع وقت است که نشان از کم توجهی کارفرمایان به این کارگران را دارد .

یکی از کارگران این سد در گفتگویی اظهار داشت: با وجود آنکه ما سرما و گرما را در طول سال تحمل می نمائیم، مبلغ اندک حقوق ما وسیله ای برای گذراندن معیشت خود و خانواده ام است.

وی گفت: ما از کارفرمایان خواستاریم که در این زمینه حمایت و توجه لازم را به ما داشته باشند.