پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله00:15 - 1393/02/06
نورعلي عبدي:

هدف از تشكيل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، نگهباني از انقلاب و دستاوردهاي آن بود

فرمانده سپاه ناحيه پاوه: هدف از تشکيل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، نگهباني از انقلاب و دستاوردهاي آن و کوشش در راه تحقق آرمان هاي الهي بود.

فرمانده سپاه ناحيه پاوه در گفتگويي با خبرنگارهزارماسولهدر سالروز تاسيس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اظهار داشت: روز تاسيس سپاه را به خانواده هاي شهدا ، پاسداران، رزمندگان و تمامي بسيجيان تبريك عرض مي نمايم.
نورعلي عبدي افزود: انقلاب اسلامي ايران يك انقلاب ديني و مردمي بود و توسط كل مردم ايران و از هر طيفي مورد حمايت قرار گرفت.
وي گفت: امام خميني با معنويت بخشيدن به انقلاب اسلامي، باعث شد كه رژيم شاهنشاهي سرنگون و يك نظام برتر و با شعار دين و اسلام روي كار بيايد.
عبدي ادامه داد: در دوران هشت سال دفاع مقدس، علاوه بر نيروهاي ارتش و نيروي انتظامي كه حفظ امنيت در مرزها و شهرهاي داخلي كشور را برعهده داشتند يك نيروي بازدارنده و از بطن مردم نياز بود كه در مقابل رژيم بعث عراق ايستادگي كند.
وي افزود: دوم ارديبهشت هر سال يادآور تدبيرحکيمانه امام خميني (ره) در تاسيس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي است که ايستادگي در برابر ابرقدرت هاي شرق و غرب را سرلوحه کار خود قرار داد.
نورعلي عبدي تصريح كرد: با تاسيس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اين نيروي مردمي با نبود تجهيزات كافي و با عشق به ولايت و به دين اسلام نقش اساسي را در دوران جنگ تحميلي ايفا نمود.
وي با اشاره به فعاليت ها و وظايف سپاه ادامه داد: سپاه در هر زماني بايد آمادگي لازم جهت خدمت به مردم و حفظ ارزش هاي انقلاب را داشته باشد .
وي گفت: وظايف سپاه بعد از جنگ تحميلي بازسازي و توسعه دستگاههاي دفاعي دوره پهلوي بود و در اين دهه نيز حفظ دستاوردهاي انقلاب و تحقق جامعه اسلامي با اشاعه فرهنگي را جزء وظايف خود مي داند.
وي در پايان گفت: در حقيقت هدف از تشکيل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، نگهباني از انقلاب و دستاوردهاي آن و کوشش در راه تحقق آرمان هاي الهي بود.